Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Scania mocniej wjeżdża do regionu Madrytu. Na podwoziach ze Słupska

infobus
06.08.2024 19:00
0 Komentarzy

42 autobusy hybrydowe Scania trafiły do transportu regionalnego w okolicach Madrytu. Są to pojazdy zabudowane nadwoziami od Irizara i Castrosuy.

Hybrydy te mogą jeździć w trybie elektrycznym nawet przez 40 procent czasu pracy.

Spis treści:

  1. Ile autobusów hybrydowych Scania trafiło do transportu regionalnego w okolicach Madrytu i jakie nadwozia są użyte w tych pojazdach?
  2. Jaką moc mają silniki w autobusach hybrydowych Scania K360H LI 4×2 i jaki jest maksymalny czas jazdy w trybie elektrycznym?
  3. Jakie korzyści środowiskowe przyniesie wprowadzenie 42 nowych hybrydowych autobusów Scania w regionie Madrytu?

Podwozie Scania, nadwozie Irizar i Castrosua

Autobusy z nadwoziami Castrosua i Irizar dla firmy transportowej Avanza Group zbudowane są na podwoziu Scania K360H LI 4×2 – produkowanych w Słupsku. Jest to najmocniejsza hybryda na rynku z silnikiem o mocy 360 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 177 KM, która umożliwia jazdę w trybie elektrycznym nawet do 40 procent czasu i zapewnia redukcję emisji spalin o około 35 procent. Autobusy wyposażone są także w akumulator o pojemności 33 kWh, który odzyskuje energię podczas hamowania.

Scania popularna w Hiszpanii

W Hiszpanii w głównych obszarach metropolitalnych i regionalnych eksploatowanych jest około tysiąca egzemplarzy tego modelu podwozia. 42 pojazdy dla Avanza Group pozwolą uniknąć emisji 1600 ton CO2 do powietrza rocznie, a także przyczynią się one do redukcji hałasu, jeśli będą jeździć w trybie elektrycznym. Pojazdy będą eksploatowane na 22 liniach, które łączą stolicę z Majadahondą, Las Rozas, Alcorcón, Boadilla del Monte i Villaviciosa de Odón. Marka Scania jest popularna w Hiszpanii. W samym Madrycie powstaje kilkaset autobusów Scania wyprodukowanych we współpracy z producentem nadwozi Castrosua.

Avanza dysponuje już flotą 275 ekologicznych pojazdów. Do końca roku ma ich być 300.

Komentarze