Safra wróciła na Busworld 2025. Dwa nowe autobusy, nowy właściciel i nowa strategia
Safra New Mobility, francuski producent autobusów, zaprezentowała na Busworld Europe 2025 w Brukseli swoją odświeżoną strategię przemysłową oraz trzy nowe modele pojazdów zeroemisyjnych.
Targi odbyły się w dniach 4–9 października, a udział firmy stanowił pierwszy publiczny pokaz od czasu jej przejęcia przez chińską grupę Wanrun Mining. Na stoisku Safra nie tylko zadebiutowała pod nową nazwą (Safra New Mobility), ale też po raz pierwszy w historii zaprezentowała pojazdy bateryjne i użytkowe vany obok swojego flagowego autobusu wodorowego.
Rozkład jazdy:
- Jakie trzy modele pojazdów zaprezentowała Safra New Mobility na targach Busworld Europe 2025?
- Kto jest nowym właścicielem francuskiego producenta Safra?
- Jaki zasięg ma autobus wodorowy Hycity 12 m w konfiguracji testowej SORT?
Co Safra pokazała w Brukseli?
Na stoisku Safra New Mobility zaprezentowano trzy pojazdy reprezentujące nową strategię: rozszerzenie oferty o elektryczne minibusy i vany, przy jednoczesnym utrzymaniu nacisku na technologię wodorową.
- Pierwszym z prezentowanych modeli był Hycity 12 m – zeroemisyjny autobus z ogniwem paliwowym o mocy 75 kW, wspieranym przez baterię 80 kWh. Pojazd wyposażono w elektryczną oś napędową o mocy 250 kW. Zasięg w warunkach testowych (francuska konfiguracja SORT) miał wynosić nawet do 500 km. SAFRA pokazała również zapowiedź nowej wersji bateryjnej tego samego modelu, planowanej do premiery pod koniec 2025 roku – z silnikiem 450 kW i akumulatorem LFP o pojemności 420 kWh.
- Drugim pojazdem zaprezentowanym na stoisku był Inycia – 6-metrowy elektryczny minibus zaprojektowany wspólnie z chińskimi partnerami. Model wyposażono w silnik o mocy 220 kW oraz baterię LFP o pojemności 128 kWh, zapewniającą zasięg do 290 km (wg normy SORT2). Został zaprojektowany jako pojazd do zastosowań miejskich i podmiejskich, o pojemności do 28 pasażerów.
- Trzecim elementem ekspozycji był Evanya – nowy elektryczny van skierowany do przewozów szkolnych, turystycznych i komunalnych. Model miał długość ok. 6 metrów, silnik 150 kW i baterię LFP 170 kWh, z deklarowanym zasięgiem 300 km (norma CLTC). Van oferował 22 miejsca siedzące i został pokazany jako rozwiązanie dla mniejszych flot i operatorów lokalnych.
Nowa tożsamość, nowy właściciel
Udział Francuzów w targach Busworld Europe 2025 był pierwszym pokazem firmy po restrukturyzacji i przejęciu przez chińską grupę Wanrun Mining. Nowa strategia – pod marką Safra New Mobility – zakładała połączenie francuskiego know-how projektowego z możliwościami produkcyjnymi i łańcuchem dostaw z Azji. Przedstawiciele firmy wskazywali, że pozwala to na skrócenie terminów dostaw oraz oferowanie bardziej konkurencyjnych cenowo pojazdów w segmencie zeroemisyjnym.
Jak podkreślił Vincent Lemaire, dyrektor SAFRA New Mobility:
„Chcemy oferować realne, elastyczne rozwiązania transportowe zarówno dla dużych miast, jak i mniejszych gmin. Nasze nowe modele są efektem synergii między technologią europejską a potencjałem przemysłowym Azji.”
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok




Komentarze