Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rzym podnosi normy dla autokarów

infobus
06.02.2014 22:10
0 Komentarzy
Od 1 stycznia 2014 r. zmieniły się zasady wjazdu do centrum stolicy Włoch (strefa ZTL-2). Teraz tylko autobusy spełniające normę Euro 4 (lub wyższą) będą mogły zawieźć pasażerów. Wyjątkiem są autobusy Euro 2 i 3 wyposażone w dodatkowy filtr cząstek stałych. Nowy zasady wprowadził Departament ds. Mobilności. To kontynuacja programu ograniczania emisji zanieczyszczeń, który został rozpoczęty w 2010 r. Corok eliminowano autobusy z niższymi normami, aby teraz zatrzymać się na Euro 4. Ponadto, aby ograniczyć liczbę autobusów poruszających się po ścisłym centrum miasta wprowadzono zakaz swobodnego poruszania się autobusów w obrębie stref ZTL1 i ZTL2 prze całą dobę oraz nakaz rejestracji wjazdu bez względu na długość. Teraz można poruszać się tylko po obszarach do tego przewidzianych z wyznaczonymi miejscami postoju i parkingami. Od stycznia br. zmniejszono liczbę abonamentów rocznych do poziomu 1300 szt. Kolejna nowość to limit autokarów mogących wjechać do specjalnej strefy obszaru na obszarze Watykanu. W niedziele, środy (dni celebracji papieskich) oraz w niektóre inne dni roku jest to liczba 444 autokarów dziennie (222 szt. do popołudniu i 222 szt. popołudniu). Dodatkowo pojazdy mogą zatrzymywać się tylko na wyznaczonych punktach krótkiego i długiego postoju.
Autobusy turystyczne w Rzymie
Kolejne zmiany to oczywiście podwyżka stawek za dzienny wjazd do zabytkowego centrum Rymu. Wzrosła ona z 144 EUR do 200 EUR. W związku ze wzrostem cen wprowadzono zróżnicowanie w zależności od klasy czystości silnika. I tak za normę Euro 5 przysługuje rabat -20 % do końca 2014 r. i -10% do końca 2015 r. Za normę Euro otrzymamy zniżkę -20% do końca 2016 r. Ponadto autobusy przewożące osoby niepełnosprawnych mogą liczyć na dalszy, 5-procentowy rabat. Dodatkowo, w ramach wspierania turystyki poza sezonem, przewoźnicy mogą liczyć na promocyjne ceny w styczniu, lutym i sierpniu, kiedy dzienna stawka spada o kolejne 20%. Tegoroczna podwyżka nie ominęła również kar za łamanie przepisów w zakresie wjazdu do stref specjalnych. Grzywna za parkowanie bez pozwolenia lub w nieautoryzowanych obszarach wzrosła z 380 EUR do 500 EUR. Pocieszające jest tylko to, że ograniczono karne zawieszenie zezwolenia do 7 dni (poprzednio 30). To najniższy wymiar w przypadku pierwszego naruszenia. Wraz z każdym kolejnym kara stopniowo wzrasta.–„Nowy plan –powiedziałkomisarz Guido Improta, odpowiedzialny za transport w Rzymie – dąży do optymalizacji istniejącej infrastruktury. Chcemy promować wycieczki turystyczne poruszające się autobusami przyjaznymi dla środowiska i korzystające z transportu publicznego –m.in. z okolic stacji Ostiense i Tiburtina, gdzie powstały nowe parkingi.”Szczegółowo informacje o nowych zasadach można znaleźć na stronie miasta tutaj

Komentarze