Hiszpania |
99 |
35 |
+182,9 |
1 315 |
933 |
+40,9 |
Portugalia |
220 |
16 |
+1 275 |
1 244 |
347 |
+258,5 |
Czechy |
32 |
29 |
+10,3 |
947 |
745 |
+27,1 |
Szwecja |
207 |
76 |
+172,4 |
797 |
488 |
+63,3 |
Polska |
72 |
143 |
-49,7 |
757 |
957 |
-20,9 |
Austria |
76 |
42 |
+81,0 |
539 |
567 |
-4,9 |
Rumunia |
58 |
74 |
-21,6 |
508 |
508 |
+0,0 |
Belgia |
53 |
95 |
-44,2 |
464 |
750 |
-38,1 |
Dania |
35 |
23 |
+52,2 |
450 |
412 |
+9,2 |
Norwegia |
74 |
92 |
-19,6 |
424 |
947 |
-55,2 |
Łotwa |
42 |
8 |
+425,0 |
254 |
184 |
+38,0 |
Estonia |
36 |
14 |
+157,1 |
250 |
195 |
+28,2 |
Irlandia |
11 |
29 |
-62,1 |
235 |
258 |
-8,9 |
Słowacja |
11 |
27 |
-59,3 |
232 |
140 |
+65,7 |
Luksemburg |
18 |
11 |
+63,6 |
230 |
122 |
+88,5 |
Finlandia |
31 |
118 |
-73,7 |
226 |
327 |
-30,9 |
Holandia |
3 |
19 |
-84,2 |
220 |
276 |
-20,3 |
Węgry |
33 |
223 |
-85,2 |
219 |
738 |
-70,3 |
Szwajcaria |
25 |
81 |
-69,1 |
213 |
354 |
-39,8 |
Chorwacja |
38 |
3 |
+1 166 |
155 |
105 |
+47,6 |
Grecja |
12 |
33 |
-63,6 |
151 |
279 |
-45,9 |
Bułgaria |
6 |
17 |
-64,7 |
117 |
108 |
+8,3 |
Litwa |
1 |
18 |
-94,4 |
85 |
108 |
-21,3 |
Słowenia |
7 |
4 |
+75,0 |
59 |
50 |
+18,0 |
Cypr |
0 |
0 |
|
42 |
15 |
+180,0 |
Islandia |
0 |
3 |
-100,0 |
16 |
17 |
-5,9 |
RAZEM |
2 398 |
2 922 |
-17,9 |
18 104 |
19 051 |
-5,0 |
wszystkie użytkowe
Rejestracje pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej obniżyły się ponownie w lipcu i sierpniu 2022 roku – odpowiednio o 17,4% i 8,0% – notując czternasty z rzędu miesiąc spadkowy. Ostry spadek rejestracji samochodów dostawczych był głównym czynnikiem, który przyczynił się do ogólnego skurczenia się rynku pojazdów użytkowych. Wszystkie kluczowe rynki UE poniosły straty w miesiącach letnich, z wyjątkiem Hiszpanii, która zapewniła sobie wzrost w sierpniu (+11,5%).
W ciągu ośmiu miesięcy 2022 r. wolumen sprzedaży pojazdów użytkowych zmniejszył się o 18,8% do 1 mln sztuk zarejestrowanych w całej UE. Cztery największe rynki regionu poddały się temu negatywnemu trendowi, na czele z Hiszpanią (-25,2%), Francją (-21,5%), Niemcami (-17,1%) i Włochami (-11,1%), które jak dotąd odnotowały dwucyfrowe spadki w tym roku.
pojazdy DOSTAWCZE do 3,5 t
Unijny rynek nowych samochodów dostawczych poniósł dwucyfrowe straty zarówno w lipcu (-20,6%), jak i w sierpniu (-12,1%), ponieważ utrzymujące się problemy z łańcuchem dostaw nadal miały wpływ na dostępność pojazdów w tym segmencie. Z wyjątkiem dodatniego wyniku sierpniowego w Hiszpanii (+8,8%), wszystkie główne rynki UE wykazały w okresie letnim ujemne rezultaty.
Od stycznia do sierpnia w całej Unii Europejskiej zarejestrowano 838 608 nowych lekkich samochodów dostawczych, co oznacza spadek o 22,3% w porównaniu z tym samym okresem rok temu. We Francji, największym rynku samochodów dostawczych w regionie, rejestracje zmniejszyły się o 23,6% r/r. Inne wiodące kraje w UE również zarejestrowały straty, w tym Hiszpania – która doświadczyła najbardziej gwałtownego spadku procentowego (-29,9%) – Niemcy (-20,2%) i Włochy (-12,4%).
Pojazdy CIĘŻAROWE POWYŻEJ 3,5 t
W segmencie ciężkich samochodów ciężarowych nadal utrzymywał się trend wzrostowy, a solidne zwyżki zostały osiągnięte w lipcu (+2,8%) i przede wszystkim w sierpniu (+24,4%). Lipcowy wynik był w dużej mierze stymulowany przez kraje Europy Środkowej (+15%). Sierpień był jeszcze bardziej pozytywnym miesiącem, w którym prawie wszystkie rynki UE zarejestrowały silne wzrosty.
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy roku unijny rynek ciężkich pojazdów użytkowych pozostał na dodatnim poziomie, dzięki wynikom z ostatnich czterech miesięcy. Rejestracje wzrosły o 2,7% r/r do 165 908 sztuk. Kluczowe rynki regionu zanotowały zróżnicowane wyniki. Niemcy wykazały niewielki spadek (-1,8%), natomiast Hiszpania i Francja osiągnęły wzrost w tym ośmiomiesięcznym okresie (odpowiednio +9,9% i +1,9%).
Komentarze