Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rośnie liczba gapowiczów w nowojorskich autobusach. MTA wprowadzi kontrolerów biletów?

infobus
01.09.2024 11:05
0 Komentarzy

Według raportu metropolitalnych władz transportowych (MTA) Nowego Jorku blisko milion pasażerów autobusów miejskich w tym mieście dziennie nie płaci za przejazd.

Jest to 48 proc. ludzi korzystających z tego środka publicznej komunikacji.

Spis treści:

  1. Jakie są konsekwencje finansowe dla MTA z powodu powszechnego unikania opłat przez pasażerów autobusów miejskich w Nowym Jorku?
  2. Jakie środki podjęły władze Nowego Jorku, aby egzekwować przepisy dotyczące opłat za przejazdy autobusami miejskimi?
  3. Jakie są propozycje niektórych lokalnych ustawodawców dotyczące rozwiązania problemu unikania opłat za przejazdy w Nowym Jorku?
USA/ Niemal połowa pasażerów miejskich autobusów w Nowym Jorku nie płaci za przejazd
USA/ Niemal połowa pasażerów miejskich autobusów w Nowym Jorku nie płaci za przejazd

na gapę

M.in. powszechnemu unikaniu opłat za przejazd przypisuje się przewidywany deficyt MTA w wysokości 900 milionów dolarów w latach 2027-2028. Liczba osób jeżdżących „na gapę” jest ponad dwukrotnie wyższa niż w 2018 roku.

Na początku tego tygodnia nowojorczyków ostrzeżono o rozpoczęciu akcji egzekwowania przepisów i konieczności uiszczenia opłat. W czwartek pasażerowie byli wypraszani z autobusów i sprawdzani przez zespoły inspektorów tzw. EAGLE, wspierane przez policję. Tych, którzy nie zapłacili za przejazd, karano natychmiast mandatami.

W Nowym Jorku nie ma w regularnej komunikacji miejskiej instytucji kontrolerów. Do autobusów pasażerowie wchodzą na ogół wejściem z przodu obok kierowcy. Używają wykupionych wcześniej kart, płacą gotówką, kartami kredytowymi, debitowymi, czy telefonami komórkowymi.

Kontrole natomiast bywają w wyselekcjonowanych, ekspresowych liniach, na które bilety kupuje się na przystankach w specjalnych automatach.

Wieloletniej debacie na temat sposobów zwalczania procederu unikania opłat towarzyszą postulaty niektórych lokalnych ustawodawców, aby uczynić transport publiczny darmową usługą. Byłaby ona finansowana z podatków.

USA/ Niemal połowa pasażerów miejskich autobusów w Nowym Jorku nie płaci za przejazd

Komentarze