Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Relobus (ex Arriva) traci linie autobusowe w WTP. PKS Grodzisk Maz. górą

infobus
08.03.2024 17:01
0 Komentarzy

8 marca Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu obejmującym 12 mln autobusowych wzkm w stolicy.

Usługa ma być realizowana przy wykorzystaniu w ruchu 50 autobusów o długości ok. 12 metrów (kategorii MAXI) oraz zapewnienie min. 3 pojazdów rezerwowych. Zakres terytorialny to cała sieć WTP, tj. na terenie m.st. Warszawy i gmin podwarszawskich. Już wiemy, że o to zamówienie wygrał PKS Grodzisk Maz., który w  pokonanym polu zostawił obrońcę pakietu – Relobus (ex Arriva).

NA TRZY LATA

To kolejne liniowe zamówienie ze strony Warszawskiego Transportu Publicznego w ostatnim czasie. Dwa wcześniej ogłoszone postępowania także dotyczyły używanego taboru i oba te kontrakty – na autobusy MIDI i pojazdy przegubowe MEGA zgarnął Mobilis. Jak będzie z MAXI? Zobaczymy. O otwarciu ofert w tym przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.

Oto szybka charakterystyka najnowszego zamówienia:

  • Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi po upływie 12 tygodni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1.12.2024 roku.
  • Szacowany okres obowiązywania umowy to trzy lata: start: 2024-12-01; koniec 2027-12-01.
  • Usługi świadczone będą do momentu zakończenia ostatniego kursu autobusu linii nocnych w dniu 1.12.2027 roku (przed rozpoczęciem kursowania autobusów linii dziennych w tym dniu).
  • Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozu regularnego w łącznej liczbie 11.933.332 wozokilometrów z tolerancją do -10% (minus dziesięciu procent) przy wykorzystaniu w ruchu 50 autobusów o długości ok. 12 metrów (klasa MAXI) oraz zapewnienie min. 3 pojazdów rezerwowych.
Relobus (ex Arriva) traci część autobusowych linii WTP. PKS Grodzisk Maz. górą
Relobus (ex Arriva) traci część autobusowych linii WTP. PKS Grodzisk Maz. górą

PODZIAŁ BRYGAD

Wykonawca będzie zobowiązany do wprowadzenia do ruchu autobusów zgodnie z poniższym harmonogramem:

a) od dnia 1.12.2024 r. – 40 autobusów w ruchu i min. 3 autobusy rezerwowe,

b) od dnia 1.01.2025 r. – 50 autobusów w ruchu i min. 3 autobusy rezerwowe,

Orientacyjna struktura brygad to:

a) Dzień powszedni: 35 brygad całodziennych i 15 brygad kursujących w godzinach szczytów komunikacyjnych (tzw. dodatków);

b) Soboty: 40 brygad;

c) Niedziele i święta: 35 brygad;

d) Noce: 6 brygad.

W opcji zamawiający przewiduje zwiększeniu liczby autobusów, którymi świadczona ma być umowa maksymalnie do 25 autobusów w ruchu (i do 2 autobusów rezerwowych), wraz ze wzrostem liczby wozokilometrów maksymalnie do 2.000.000 z tolerancją do -10% (minus dziesięć procent) rocznie.

Relobus (ex Arriva) traci część autobusowych linii WTP. PKS Grodzisk Maz. górą

JAKI TABOR?

ZTM dopuszcza do liniowej obsługi następujące autobusy:

  • Całkowita długość pojazdu [mm]: 11 800 ÷ 12 200
  • Całkowita szerokość pojazdu [mm]: 2500 ÷ 2550
  • Minimalna liczba siedzących miejsc pasażerskich: 24, w tym minimalna liczba miejsc: wykonanych jako siedzenia specjalne dla pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się: 4, usytuowanych bezpośrednio na poziomie podłogi, bez podestów:6
  • Minimalna liczba siedzących i stojących miejsc pasażerskich razem: 85
  • Rok produkcji: Wszystkie pojazdy wykorzystywane w ramach świadczenia usługi muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku i spełniać normę Euro 6.

DWIE OFERTY

Relobus (ex Arriva) traci część autobusowych linii WTP. PKS Grodzisk Maz. górą
Relobus (ex Arriva) traci część autobusowych linii WTP. PKS Grodzisk Maz. górą

Na propozycje ZTM czekał do 16 lutego. Zgłosiły się dwie firmy:

  • Relobus Transport Polska, Toruń (ex Arriva) z ceną 158.264.622,32 PLN brutto, co daje stawkę 12,28 PLN netto za wzkm,
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. z ceną 138.932.624,48 PLN brutto, co daje stawkę 10,78 PLN netto za wzkm.

Z kolej budżet WTP na ten cel to 154 655 991,36 PLN brutto, co oznacza stawkę równo 12.00 PLN netto. Jak od razu informowaliśmy – w sumie przygotowanej przez zamawiającego zmieścił się tylko PKS Grodzisk Maz. i to ta firma od początku była najbliżej zwycięstwie. Wybór przez komisję przetargową – która kierowała się tylko jednym kryterium (najniższej ceny) – był tylko formalnością.

Na koniec dodajmy, że firma Relobus / Arriva ma aktualnie trzy pakiety liniowe w sieci Warszawski Transport Publiczny:

  • Od czerwca 2016 roku 49 autobusów Urbino 12 + 5 sztuk Urbino 12H regularne kursuje na liniach 103, 118, 153, 157, 176, 304, 326 oraz 516;
  • Od grudnia 2018 rozpoczął się kontrakt na 34 sztuki pojazdów Otokar Vectio C na linach: 119, 152, 227, 262 i 334;
  • 31 sierpnia 2019 rozpoczął się trzeci pakiet : na 54 sztuki autobusów Solaris Urbino 18 CNG.

Przegramy teraz przetarg dotyczy pierwszego pakietu. Link do przetargu: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/118184/details

Komentarze