Relobus (ex Arriva) traci linie autobusowe w WTP. PKS Grodzisk Maz. górą
8 marca Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu obejmującym 12 mln autobusowych wzkm w stolicy.
Usługa ma być realizowana przy wykorzystaniu w ruchu 50 autobusów o długości ok. 12 metrów (kategorii MAXI) oraz zapewnienie min. 3 pojazdów rezerwowych. Zakres terytorialny to cała sieć WTP, tj. na terenie m.st. Warszawy i gmin podwarszawskich. Już wiemy, że o to zamówienie wygrał PKS Grodzisk Maz., który w pokonanym polu zostawił obrońcę pakietu – Relobus (ex Arriva).
NA TRZY LATA
To kolejne liniowe zamówienie ze strony Warszawskiego Transportu Publicznego w ostatnim czasie. Dwa wcześniej ogłoszone postępowania także dotyczyły używanego taboru i oba te kontrakty – na autobusy MIDI i pojazdy przegubowe MEGA zgarnął Mobilis. Jak będzie z MAXI? Zobaczymy. O otwarciu ofert w tym przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
Oto szybka charakterystyka najnowszego zamówienia:
- Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi po upływie 12 tygodni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1.12.2024 roku.
- Szacowany okres obowiązywania umowy to trzy lata: start: 2024-12-01; koniec 2027-12-01.
- Usługi świadczone będą do momentu zakończenia ostatniego kursu autobusu linii nocnych w dniu 1.12.2027 roku (przed rozpoczęciem kursowania autobusów linii dziennych w tym dniu).
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozu regularnego w łącznej liczbie 11.933.332 wozokilometrów z tolerancją do -10% (minus dziesięciu procent) przy wykorzystaniu w ruchu 50 autobusów o długości ok. 12 metrów (klasa MAXI) oraz zapewnienie min. 3 pojazdów rezerwowych.
PODZIAŁ BRYGAD
Wykonawca będzie zobowiązany do wprowadzenia do ruchu autobusów zgodnie z poniższym harmonogramem:
a) od dnia 1.12.2024 r. – 40 autobusów w ruchu i min. 3 autobusy rezerwowe,
b) od dnia 1.01.2025 r. – 50 autobusów w ruchu i min. 3 autobusy rezerwowe,
Orientacyjna struktura brygad to:
a) Dzień powszedni: 35 brygad całodziennych i 15 brygad kursujących w godzinach szczytów komunikacyjnych (tzw. dodatków);
b) Soboty: 40 brygad;
c) Niedziele i święta: 35 brygad;
d) Noce: 6 brygad.
W opcji zamawiający przewiduje zwiększeniu liczby autobusów, którymi świadczona ma być umowa maksymalnie do 25 autobusów w ruchu (i do 2 autobusów rezerwowych), wraz ze wzrostem liczby wozokilometrów maksymalnie do 2.000.000 z tolerancją do -10% (minus dziesięć procent) rocznie.
JAKI TABOR?
ZTM dopuszcza do liniowej obsługi następujące autobusy:
- Całkowita długość pojazdu [mm]: 11 800 ÷ 12 200
- Całkowita szerokość pojazdu [mm]: 2500 ÷ 2550
- Minimalna liczba siedzących miejsc pasażerskich: 24, w tym minimalna liczba miejsc: wykonanych jako siedzenia specjalne dla pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się: 4, usytuowanych bezpośrednio na poziomie podłogi, bez podestów:6
- Minimalna liczba siedzących i stojących miejsc pasażerskich razem: 85
- Rok produkcji: Wszystkie pojazdy wykorzystywane w ramach świadczenia usługi muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku i spełniać normę Euro 6.
DWIE OFERTY
Na propozycje ZTM czekał do 16 lutego. Zgłosiły się dwie firmy:
- Relobus Transport Polska, Toruń (ex Arriva) z ceną 158.264.622,32 PLN brutto, co daje stawkę 12,28 PLN netto za wzkm,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. z ceną 138.932.624,48 PLN brutto, co daje stawkę 10,78 PLN netto za wzkm.
Z kolej budżet WTP na ten cel to 154 655 991,36 PLN brutto, co oznacza stawkę równo 12.00 PLN netto. Jak od razu informowaliśmy – w sumie przygotowanej przez zamawiającego zmieścił się tylko PKS Grodzisk Maz. i to ta firma od początku była najbliżej zwycięstwie. Wybór przez komisję przetargową – która kierowała się tylko jednym kryterium (najniższej ceny) – był tylko formalnością.
Na koniec dodajmy, że firma Relobus / Arriva ma aktualnie trzy pakiety liniowe w sieci Warszawski Transport Publiczny:
- Od czerwca 2016 roku 49 autobusów Urbino 12 + 5 sztuk Urbino 12H regularne kursuje na liniach 103, 118, 153, 157, 176, 304, 326 oraz 516;
- Od grudnia 2018 rozpoczął się kontrakt na 34 sztuki pojazdów Otokar Vectio C na linach: 119, 152, 227, 262 i 334;
- 31 sierpnia 2019 rozpoczął się trzeci pakiet : na 54 sztuki autobusów Solaris Urbino 18 CNG.
Przegramy teraz przetarg dotyczy pierwszego pakietu. Link do przetargu: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/118184/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze