Rampini wchodzi na rynek wodorowy z własnymi ogniwami paliwowymi. H2EU Power
H2EU Power to nowa propozycja od grupy Rampini, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji pojazdów specjalistycznych, w tym także autobusów wodorowych Hydron.
Dzięki uruchomieniu nowej linii rozwiązań opartych na ogniwach paliwowych, włoska firma stawia na dalszy rozwój rynku transportu zeroemisyjnego w Europie, oferując technologie wodorowe dla pojazdów komercyjnych, off-highway oraz stacjonarnych. H2EU Power powstała z zespołu inżynierów, który wcześniej pracował w ramach Rampini, i ma na celu oferowanie swoich rozwiązań producentom pojazdów (OEM) w całym europejskim przemyśle wodorowym.
Rozkład jazdy:
- Jakie technologie i rozwiązania oferuje H2EU Power dla producentów OEM w Europie?
- Jakie wyzwania stoją przed firmami wdrażającymi pojazdy wodorowe, takie jak H2EU Power?
- Z jakimi największymi konkurentami musi mierzyć się H2EU Power na rynku ogniw paliwowych?
Kierunek OEM
Zespół H2EU Power ma na koncie ponad 25 wygranych projektów związanych z systemami zasilania ogniwami paliwowymi na różnych rynkach, w tym Europie, Ameryce Północnej i Azji. Firma oferuje szeroką gamę rozwiązań w zakresie autobusów wodorowych, pojazdów średniej i ciężkiej ładowności oraz aplikacji stacjonarnych, które charakteryzują się mocy od 30 do 140 kW. H2EU Power dostarcza je w formie modułowych systemów, które można łatwo dostosować do specyficznych potrzeb klientów, co przyspiesza czas wprowadzenia produktów na rynek.
Dyrektor generalny H2EU Power, Luigi Fusi, podkreślił, że firma zdołała połączyć doświadczenie z OEM-ami na całym świecie, tworząc innowacyjne rozwiązania wodorowe, które mogą stać się kluczowe dla rozwoju europejskiego rynku transportu zeroemisyjnego.
Sytuacja na rynku
H2EU Power staje w szranki z gigantami rynku wodorowego, takimi jak Ballard Power Systems i Toyota, które już od lat dominują w sektorze ogniw paliwowych i wprowadzają swoje technologie na rynek europejski. Ballard Power jest odpowiedzialny za rozwój ogniw paliwowych, które zasilają ponad 1000 nowych autobusów wodorowych, w tym modele w ramach konsorcjum H2Bus. Ich ogniwa napędzają także autobusy takie jak Solaris Urbino hydrogen, które cieszą się dużym powodzeniem na rynku europejskim. Aktualnie producent z Bolechowa posiada około 70% rynku wodorowców w Europie.
Toyota, z kolei, dostarcza swoje technologie wodorowe do ponad 20 producentów autobusów, współpracując z CaetanoBus w ramach modelu H2.City Gold.
Dlatego rynki, na których chce działać H2EU Power, już charakteryzują się silną konkurencją. Dodatkowo, jedno z większych wyzwań w tym obszarze to infrastruktura tankowania wodoru, która wciąż jest w fazie rozwoju, oraz wysokie koszty pojazdów wodorowych. Autobus wodorowy może kosztować o 48% więcej niż elektryczny i o 241% więcej niż gazowy, co sprawia, że adopcja technologii wodorowej przez samorządy i operatorów może przebiegać nie tak szybko.
Podsumowując: H2EU Power ma szansę na sukces, jeżeli uda mu się zaoferować innowacyjne, konkurencyjne rozwiązania techniczne, które będą odpowiedzią na rosnące wymagania związane z dekarbonizacją transportu.
Na pewno dużym plusem jest możliwość przetestowania ogniw w normalnej eksploatacji w pojazdach Rampini Hydron.
Generalnie pojawienie się włoskiej firmy na rynku to dobry znak dla wszystkich producentów autobusów, którzy przynajmniej w teorii mają teraz lepszą pozycję negocjacyjną z dotychczasowymi potentatami na rynku ogniw paliwowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze