Racibórz wzmacnia flotę. Także o autobusy używane
18 kwietnia Przedsiębiorstwo Komunalne w Raciborzu ogłosiło przetarg na dostawę w formie leasingu pięciu używanych autobusów miejskich.
Wcześniej – w marcu – przewoźnik potwierdził, że wyleasinguje cztery niskopodłogowe i klimatyzowane autobusy od konsorcjum Solaris/PKO Leasing. To pierwsze nowe autobusy w Raciborzu od ponad 10 lat. Dodając d tego pojazdy używane szykuję się nam pełna wymiana floty PK.
Krótkie terminy
Używane pojazd, które chce zakupić PK, muszą spełniać następujące warunki:
- typ autobusu niskopodłogowy lub Low Entry,
- minimum trzy wejścia,
- rok produkcji nie starszy niż 2018r.
- przebieg nie większy niż 400.000 km,
- maksymalna długość 11790 – 12200 mm,
- maksymalna szerokość 2450 – 2550 mm,
- maksymalna wysokość nie więcej niż 3100 mm.
- miejsca pasażerskie – minimum 85 miejsc, w tym siedzących minimum 29 miejsc.
- silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rzędowy, chłodzony cieczą, czystość spalin minimum EURO 6, pojemność od 5,8 dm3 do 9,5 dm3, mocy maksymalna netto minimum 175 kW.
Wymagany termin realizacji zamówienia to 2023-04-30. Z kolei na oferty firma czeka do 26 kwietnia. Złożone propozycje będą podlegały ocenie tylko z punktu widzenia ich ceny. Leasing ma potrwać 47 miesięcy + wykup w 48 miesiącu.
Równolegle nowe
Zamówione w marcu przez PK Racibórz pierwsze Solarisy we flocie PK Racibórz, będą jednocześnie pierwszymi niskopodłogowymi pojazdami w taborze spółki. Wcześniej firma kupowała w latach 2010-2011 niskowejsciowe SOR-y (18), które do dzisiaj stanowią trzon miejskiej floty. Zdaniem spółki są cały czas „wyjątkowo żywotne”. Pierwsze dwa miejskie autobusy Solaris Urbino 12 wyjadą na ulice Raciborza już w sierpniu. Kolejne dwa pojawią się w październiku br.
Nowe autobusy Przedsiębiorstwa Komunalnego pozwolą na znaczące podniesienie komfortu podróżowania oraz wsiadania pasażerów. Każdy z autobusów posiada 85 miejsc, ma także klimatyzację, system informacji pasażerskiej, system monitoringu przestrzeni pasażerskiej system liczenia pasażerów oraz system zapowiedzi głosowych.
Nowe autobusy wyposażone zostaną w silniki diesla zgodne z normą Euro 6. Łączny koszt zakupu nowych autobusów to 5,9 mln zł netto / 7,27 mln zł brutto. Po upływie tego okresu PK będzie mogło wykupić pojazdy za 5 proc. ich wartości. Do tego czasu miesięczna rata netto wyniesie około 22 tys. zł od jednego pojazdu (w tym koszty obsługi).
POWRÓT Z PANDEMII
Podczas konferencji podano, ile PK Racibórz sprzedaje miesięcznie biletów. To aktualnie suma ok. 80 tys. – podczas gdy podczas pandemii był to poziom zaledwie 20 tys. Aż 60 proc. raciborskich pasażerów jest uprawnionych do bezpłatnych przejazdów, natomiast miasto cały czas zastanawia się nad wprowadzeniem Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej.
W opinii prezesa PK, Bogdana Gawliczka komunikacja miejska w Raciborzu wraca na dobre tory, o czym świadczy 70-80 proc. zapełnienie niektórych linii. Tak trzymać!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze