Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PUK Komorniki z przepisem na jedną hybrydową ofertę. Od kogo? Analiza SWZ

infobus
09.04.2025 06:09
0 Komentarzy

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Komornikach chce pozyskać jeden autobus z napędem „mild hybrid”, klasy I i kategorii MAXI.

Zakup jest finansowany z własnego portfela zamawiającego. O ogłoszeniu przetargu na nową miękką hybrydę pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. A jakie są wymagania zamawiającego? Sprawdzamy SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryteria oceny ofert przewidziano w przetargu PUK Komorniki i ile punktów można zdobyć za każde z nich?
  2. Jakie wymagania techniczne stawia zamawiający wobec układu napędowego i nadwozia autobusu typu „mild hybrid”?
  3. Jakie elementy wyposażenia dla kierowcy i pasażerów musi posiadać oferowany autobus?
PUK Komorniki z przepisem na jedną hybrydową ofertę. Od kogo? Analiza SWZ
PUK Komorniki z przepisem na jedną hybrydową ofertę. Od kogo? Analiza SWZ / fot. PUK Komorniki

Wybór najkorzystniejszej oferty

Zamawiający przewidział trzy kryteria oceny ofert: cenę (70%), ocenę techniczną (20%), termin wykonania (10%). W parametrach technicznych zamawiający premiuje:

  • podział szyby czołowej na 3 – pionowo symetrycznie na prawą i lewą oraz osobna szyba tablicy kierunkowej – 5 pkt,
  • hamulec ciągłego działania zintegrowany z układem napędowym i układem odzyskiwania energii – 5 pkt,
  • wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania lub spawania – 3 pkt,
  • zawieszenie osi przedniej zależne (belka sztywna wraz ze stabilizatorem) – 3 pkt,
  • szkielet nadwozia i szkielet podwozia – wykonanie z profili ze stali odpornej na korozję(zgodnie z PN-EN10088 lub równoważną) lub aluminium – 4 pkt.
PUK Komorniki z przepisem na jedną hybrydową ofertę. Od kogo? Analiza SWZ / fot. PUK Komorniki
PUK Komorniki z przepisem na jedną hybrydową ofertę. Od kogo? Analiza SWZ / fot. PUK Komorniki

Specyfikacja techniczna

Zamawiana hybryda ma mieć długość od 11,0 do 12,2 m, a wysokość od 2,7 m do 3,5 m oraz niską podłogę bez stopni poprzecznych. Wymiana pasażerów będzie odbywała się poprzez 3 pary drzwi, w układzie 2-2-2.

Jednostką napędową hybrydy będzie silnik Diesla o mocy powyżej 200 kW, spełniający normę spalania Euro 6. Napęd hybrydowy ma redukować zanieczyszczenie i hałas. Autobus musi być wyposażony w funkcję rekuperacji energii oraz w magazyn energii elektrycznej. Silnik spalinowy autobusu będzie wspierany w czasie napędu pojazdu przez silnik elektryczny, którego moc znamionowa wynosić będzie co najmniej 25 kW. Magazyn energii musi być zbudowany w oparciu o akumulatory lub superkondensatory lub też inne urządzenia o porównywalnych zdolnościach do magazynowania energii.

Dla kierowcy przewiedziano kabinę typu półotwartego, wyposażoną w: fotel z pełną regulacją we wszystkich płaszczyznach, podgrzewaniem i wentylacją, schowek zamykany na klucz, lodówkę, odtwarzacz USB/MP3, gniazdo USB. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji fotele o budowie modułowej, profilowane. Stelaże i uchwyty foteli będą wykonane z tworzywa wandaloodpornego z zabezpieczeniem pleców siedzeń przed podpalaniem i rysowaniem.

Przewoźnik chce, aby tablice zewnętrzne były diodowe LED w kolorze białym. Z kolei tablice wewnętrzne stanowić będzie panel LCD o przekątnej 38 cali, zamontowany na boku pojazdu oraz tablica przymocowana do sufitu. Ponadto, autobus powinien być wyposażony w system zliczania pasażerów.

Przepis na jedną ofertę

PUK Komorniki dokładnie wie jakiego autobusu potrzebuje, co też zostało wyrażone w kryteriach technicznych. A tam mamy premię za autobus z nadwoziem ze stali nierdzewnej, zawieszeniem przednim zależnym i z szybą czołową dzieloną w pionie. To przepis na jedną ofertę – od Solarisa. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 11 kwietnia.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1079441

Komentarze