Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przegubowe używane Solarisy zasiliły tabor MZK Słupsk

infobus
22.07.2025 17:01
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku zdecydował się na szybkie i elastyczne wzmocnienie swojej floty autobusowej. Już wkrótce na słupskie ulice wyjadą cztery niskopodłogowe autobusy przegubowe marki Solaris.

Pojazdy zostały pozyskane w ramach leasingu operacyjnego.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego MZK Słupsk zdecydowało się na leasing używanych autobusów?
  2. Ile kosztuje leasing czterech przegubowych Solarisów i jak zostanie sfinansowany?
  3. Kiedy planowana jest dostawa nowych autobusów elektrycznych i jak wpłynie to na flotę?
Przegubowe używane Solarisy zasiliły tabor MZK Słupsk
Przegubowe używane Solarisy zasiliły tabor MZK Słupsk – fot. Paweł Drożdż/ Polskie Radio Koszalin

Tymczasowe wsparcie przed dostawą elektryków

Leasing używanych pojazdów to rozwiązanie tymczasowe, mające zapewnić ciągłość usług przewozowych przed planowaną na 2026 rok dostawą fabrycznie nowych autobusów elektrycznych.

Obecna flota MZK składa się z około 60 pojazdów, z czego 48 obsługuje linie w dni robocze. Ze względu na stopniowe wycofywanie starszych jednostek, konieczne było szybkie uzupełnienie braków w taborze.

Rozsądna cena i finansowanie

Rada Miasta Słupska przeznaczyła na ten cel 549 tys. zł brutto, co odpowiada 446,3 tys. zł netto – średnio 111,6 tys. zł netto za jeden autobus. Więcej na ten temat pisaliśmy w InfoBusie tutaj.

 To atrakcyjna kwota w odniesieniu do parametrów i stanu technicznego pojazdów, które już niebawem mają rozpocząć regularną eksploatację. Wybór leasingu operacyjnego pozwolił rozłożyć koszty w czasie i odciążyć budżet miasta z jednorazowego dużego wydatku.

Krok ku nowoczesności, ale bez ryzyka przestoju

Choć priorytetem MZK jest sukcesywna wymiana floty na pojazdy zeroemisyjne, pełna realizacja tego celu wymaga czasu i zewnętrznego wsparcia finansowego. Miasto oczekuje na 12 elektrycznych autobusów, które zostaną zakupione dzięki unijnej dotacji o wartości około 39 mln zł. Przetarg na ich dostawę ma zostać ogłoszony jeszcze w 2025 roku, a pierwsze dostawy zaplanowano na rok 2026.

Tymczasem cztery używane Solarisy wypełnią lukę taborową i będą obsługiwać najbardziej obciążone linie. Pojazdy zostały wyprodukowane w 2015 roku.

Komentarze