Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjny parking w Warszawie

infobus
12.06.2007 21:05
0 Komentarzy
W dniu 23 maja 2007 roku został otworzony drugi w Warszawie parking „Park &ride”–Połczyńska. Zlokalizowany jest on w dzielnicy Bemowo, po północnej stronie ulicy Połczyńskiej i zachodniej stronie linii kolejowej Warszawa-Gdańska – Warszawa-Odolany.
Uruchomienie parkingu przy ulicy Połczyńskiej wzbudziło wiele kontrowersji. Można zaryzykować stwierdzenie, iż jest to najbardziej kontrowersyjny parking w stolicy. Potwierdzeniem tych słów niech będzie fakt, iż z pięciuset miejsc przygotowanych dla potencjalnych kierowców zwykle zajętych jest kilka (co widać na załączonych zdjęciach). Kilku samochodów pilnuje … kilku ochroniarzy. Dlaczego tak się dzieje? Otóż duży wpływ na taki stan ma kiepska lokalizacja parkingu. Na stronie ZTM Warszawa możemy przeczytać, iż „główny dojazd prowadzi od strony ulicy Połczyńskiej w miejscu obecnego wjazdu na teren dawnego campingu. Dojazd dodatkowy (awaryjny) znajduje się od strony osiedla mieszkaniowego poprzez ulice dojazdowe do odcinka zaślepionego z jednej strony dawnego fragmentu ul. Powstańców Śląskich.”Ale, aby dostać się na parking kierowcy muszą stać w ogromnych korkach na skrzyżowaniu Połczyńskiej i Powstańców Śląskich. Ponadto w okolicy nie ma ani stacji metra, ani pociągu. Podróż do centrum tramwajem bądź autobusem zajmuje blisko pół godziny. 
Skoro jednak zdecydowano się na uruchomienie parkingu przy ulicy Połczyńskiej warto przytoczyć kilka praktycznych informacji, które być może przyczynią się do wzrostu liczby kierowców z niego korzystających. Park &ride przy ulicy Połczyńskiej powstał z myślą o mieszkańcach dzielnic – Włochy i Bemowo oraz gmin – Ożarów i Stare Babice. Jak wspominaliśmy wcześniej do ich dyspozycji jest 500 miejsc parkingowych. Na nowo powstałym zespole przystankowym Połczyńska – Parking P&R  istnieje możliwość przesiadki do autobusów i tramwajów. Głównym celem budowy parkingów \’Parkuj i Jedź\’ jest bowiem integracja komunikacji zbiorowej z komunikacją indywidualną poprzez połączenie korzyści obsługi komunikacją zbiorową obszarów o dużej gęstości zaludnienia, zabudowy i celów podróży z zaletami samochodów osobowych w obsłudze rejonów o znacznie mniejszej gęstości zaludnienia, gdzie eksploatacja rozbudowanej komunikacji zbiorowej jest nieracjonalna z uwagi na rozproszenie źródeł podróży. Czy w przyszłości do idei tej przekonają się warszawiacy czas pokaże.
Na wypadek, gdyby tak się nie stało Zarząd Transportu Miejskiego przygotował plan awaryjny. –Na części działki wybudujemy zintegrowane Centrum Zarządzania Komunikacją Miejską. Latem być może uruchomimy w nim kino samochodowe.–powiedział Życiu Warszawy Igor Krajnow, rzecznik ZTM.
Jeszcze w czerwcu planowane jest otwarcie parkingu przy stacji metra Wilanowska. Rokowania tego obiektu są znacznie lepsze, z tego chociażby względu że znajduje się on w pobliżu podziemnej kolejki. Z drugiej jednak strony parking Włosciańska, położony przy stacji Marymont nie cieszy się jednak dużą popularnością. Czyżby warszawiacy nie byli przekonani do parkingów Park &ride, które sprawdziły się w innych europejskich stolicach?  Nie napawa to optymizmem, zwłaszcza, że w przyszłości powstaną być może kolejne takie obiekty: Okęcie, Metro Kabaty, PKP Wawer, PKP Anin, PKP Rembertów i PKP Żerań. Pojawiły się także propozycje całkiem nowych lokalizacji: PKP Miedzeszyn lub Falenica, metro Imielin, PKP Wesoła, PKP Ursus Niedźwiadek.

Komentarze