Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Praska aglomeracja z autobusowymi pociągami Scania-Irizar i4

infobus
19.10.2024 19:04
0 Komentarzy

Do końca listopada firma ČSAD Česká Lípa odbierze 11 autobusów międzymiastowych Scania Irizar i4 pod linię 400 Rumburk-Praga.

Pojazdy te zamówił kraj środkowoczeski . Wszystkie pojazdy Scania-Irizar i4 mają długość 15 metrów i są zgodne ze standardami PID.

Spis treści:

  1. Ile autobusów Scania Irizar i4 zamówiła firma ČSAD Česká Lípa na trasę Rumburk-Praga?
  2. Jakie udogodnienia oferują nowe autobusy Scania Irizar i4 dla pasażerów?
  3. Kiedy wszystkie zamówione autobusy Scania Irizar i4 mają zostać włączone do floty na linii 400?
Wszystkie pojazdy Scania-Irizar i4 mają długość 15 metrów i są zgodne ze standardami PID.
Wszystkie pojazdy Scania-Irizar i4 mają długość 15 metrów i są zgodne ze standardami PID.

15-metrowa jedenastka

Do końca listopada spółka ČSAD Česká Lípa włączy do swojej floty 11 autobusów Irizar i4 zbudowanych na podwoziach Scania, tak aby zapewnić funkcjonowanie linii pomiędzy regionami środkowoczeskimi i libereckim.

-„Oferta w tej kategorii jest ograniczona, niestety nasz główny dostawca autobusów, Iveco, nie produkuje tego typu pojazdów, dlatego ostatecznie zdecydowaliśmy się na model Scania-Irizar i4, który spełnia wymagania regionu. W sumie do listopada na linie 400 wejdzie 11 szt. autobusów Scania-Irizar i4 , której trasa obejmuje część zintegrowanego systemu transportowego Pragi i część zintegrowanego systemu regionu Libereckiego IDOL. Ich eksploatacją – w ramach umowy podwykonawstwa – zajmie się firma ČSAD Střední Čechy, która złożyła najkorzystniejszą ofertę ” – powiedział David Mahdal, prezes zarządu ČSAD Česká Lípa.

Zamówione trzyosiowe pojazdy Scania-Irizar i4 o długości 14,36 m spełniają oferują 60 miejsc ze składanymi oparciami i gniazdami USB oraz miejsce dla kolejnych 30 pasażerów stojących. Do transportu osób niepełnosprawnych dostępna jest platforma elektryczna. System SIP pochodzi od firmy Mikroelektronika i Bustec.

Dodajmy, że to nie pierwsze autobusy Scania-Irizar i4 w sieci PID. Posiada je także firma KAD BUS, na linii z Pragi do Karkonoszy, jednak cały czas jeżdżą one w kolorze białym. Od 1 grudnia zgodnie ze standardami wszystkie autobusy będą musiały mieć czerwono-białe paski oraz określone wyposażenie.

ČSAD Česká Lípa sukcesywnie wzmacnia swój tabor w sieci PID. Firma wprowadziła do użytku pierwsze autobusy Iveco Crossway z systemem ADAS, który są obowiązkowy od lipca 2024 r. Aby pomieścić czujniki i zapewnić dostęp do nich, Iveco Bus produkuje Crossways z nowym przodem. Pojazdy te można spotkać na trasie 415, którą ČSAD Česká Lípa obsługuje jako podwykonawca dla Transdev Střední Chechy.

Wszystkie pojazdy Scania-Irizar i4 mają długość 15 metrów i są zgodne ze standardami PID.
Wszystkie pojazdy Scania-Irizar i4 mają długość 15 metrów i są zgodne ze standardami PID.

Komentarze