Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pożar autobusu elektrycznego w Londynie. TfL profilaktycznie wycofuje flotę

infobus
24.01.2024 17:01
0 Komentarzy

W Londynie zapalił się autobus elektryczny. Do zdarzenia doszło w godzinach porannego szczytu na Wimbledonie.

Pasażerowie zostali natychmiast ewakuowani z autobusu.

Pożar autobusu elektrycznego

BBC poinformowało, że po zdarzeniu Transport for London (TfL) wycofał autobusy elektryczne z linii nr 200 w ramach środka zapobiegawczego. TfL podjęło takie same działania w 2022 r., kiedy tymczasowo wycofało z eksploatacji wszystkie 90 autobusów elektrycznych po pożarze w zajezdni Potters Bar w Hertfordshire. Uszkodzonych zostało wówczas sześć autobusów. Zawieszenie taboru e-busów dotknęło około pięciu linii. Również w 2022 r. około 149 elektrycznych autobusów Bluebus zostało wycofanych z eksploatacji z powodu kilku pożarów.

W wyniku pożaru na Wimbledon Hill Road na Wimbledonie uszkodzony został elektryczny piętrowy autobus Optare Metrodecker. Potężna eksplozja oderwała część tyłu autobusu. Operatorem autobusu była firma Go-Ahead. Trwa ustalanie przyczyn pożaru – poinformowała londyńska straż pożarna.

10-lecie autobusów elektrycznych

Go-Ahead właśnie obchodziło 10-lecie eksploatacji autobusów elektrycznych w Londynie. Firma obsługuje na zlecenie TfL 520 autobusów o zerowej emisji i do końca 2026 r. planuje zwiększyć tę liczbę do 1000, co stanowi prawie połowę autobusów przewoźnika. Zgodnie z planami do 2035 roku cała flota 5000 brytyjskich autobusów Go-Ahead zostanie zamieniona na pojazdy zeroemisyjne. To tylko jeden z filarów strategii przewoźnika mającej na celu osiągnięcie neutralności węglowej do 2045 roku.

Dzień po tym wydarzeniu, zapalił się również piętrowy autobus hybrydowy, obsługiwany przez Go-Ahead.

BBC zacytowało Toma Cunningtona, dyrektora ds. rozwoju biznesu autobusowego w TfL, który powiedział: „Londyńska sieć autobusowa pozostaje bezpieczna i nie mamy powodu wierzyć, że pożar autobusu hybrydowego był powiązany z poprzednim incydentem w autobusie elektrycznym na Wimbledonie. TfL i przewoźnicy autobusowi z pewnością podejmą działania, jeśli zajdzie taka potrzeba, aby zapewnić bezpieczeństwo sieci autobusowej”.

Komentarze