Powstaną Mazowieckie Linie Dojazdowe. Znamy 10. pierwszych tras autobusowych
17 kwietnia Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego przekazał nam szczegóły programu pilotażowego na uruchomienie autobusowych linii z programu Kolej+
Projekt przypomina ideę Małopolskich Linii Dojazdowych. Zakłada on uruchomienie dziesięciu tras w miejscach występowania „białych plam”, czyli obszarów wykluczenia komunikacyjnego. Dodajmy, że te relacje zostały wybrane wspólnie z lokalnymi samorządami. Niestety, jednego nie wiemy – kiedy dokładnie ruszy też ważny dla rozwoju lokalnego transportu publicznego projekt „Mazowieckich Linii Dojazdowych”. .
Obszary wykluczenia komunikacyjnego
Według wcześniejszych zapowiedzi mazowieckiego marszałka Adama Struzika, w kolejnych latach samorząd Mazowsza ma uczestniczyć w rewitalizacji połączeń kolejowych w ramach programu „Kolej+”, żeby przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu. Na ten moment w planach jest uruchomienie 10 pilotażowych połączeń autobusowych, które mają dowozić pasażerów do stacji kolejowych wokół miast powiatowych.
Na początek wytypowano trzy głównie regiony wykluczenia transportowego, w których przejazdy będą odbywały się na następujących trasach:
- Region Północno – Wschodni;
- Sokołów Podlaski – Kostki– Dybów – Kosów Lacki– Treblinka – Małkinia Górna
- Ceranów – Kosów Lacki- Treblinka – Małkinia Górna
- Węgrów – Liw – Grębków – Trzebucza – Milew – Mroczki – Kałuszyn – Mrozy
- Liw – Grębków – Gałki – Sionna – Mingosy – Kotuń
- Region Południowo – Zachodni
- Skrzyńsko – Przysucha – Chlewiska – Szydłowiec
- Przytyk – Domaniów – Potkana – Wieniawa
- Omięcin – Zaborowie – Łaziska – Orońsko – Helenów – Ruda Wielka
- Region Północno -Zachodni;
- Żuromin – Poniatowo – Lutocin – Łukomie – Babiec Piaseczny – Sierpc
- Żuromin – Chamsk – Sadłowo – Bieżuń – Rościszewo – Sierpc
- Żuromin – Zielona – Kuczbork – Lipowiec Kościelny – Turza – Mława
-„Przewozy autobusowe w ramach komunikacji poprzecznej mają przede wszystkim umożliwić mieszkańcom tych regionów dojazd do kolei oraz poprawić dostępności do większych ośrodków – powiedziała nam Marta Milewska, rzecznik prasowy w Kancelarii Marszałka. – Planowane relacje zostały wybrane wspólnie z lokalnymi samorządami na podstawie wskazania obszarów wykluczenia komunikacyjnego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze