Powiat Włocławski z największym zamówienie z CUPT-KPO: 21 autobusów, w tym elektryki
18 czerwca Powiat Włocławski ogłosił jak do tej pory największe przetarg na zakup zero- i niskoemisyjnych autobusów z dofinansowaniem z programu CUPT-KPO.
Kontrakt obejmuje także dostawę oraz niezbędnej infrastruktury technicznej. Aby zyskać jak najwięcej ofert, przetarg podzielony został na trzy części. Samorząd ogłosił swoje ambitne, taborowe ogłosił podczas czerwcowej sesji Rady Powiatu Włocławskiego, kiedy to zadanie zostało wprowadzone do budżetu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.
Spis treści:
- Na ile części jest podzielony przetarg na zakup zero- i niskoemisyjnych autobusów oraz infrastruktury technicznej?
- Do kiedy można składać oferty na przetarg ogłoszony przez Powiat Włocławski?
- Jakie doświadczenie muszą wykazać wykonawcy, aby móc wziąć udział w przetargu?
Trzy zadania
Kontrakt obejmuje także dostawę oraz niezbędnej infrastruktury technicznej. Aby zyskać jak najwięcej ofert, przetarg podzielony został na trzy części:
- Zakup zeroemisyjnych autobusów do obsługi linii pozamiejskich – Przedmiotem zamówienia jest dostawa 13 fabrycznie nowych autobusów zeroemisyjnych elektrycznych kategorii M3, klasy II (autobusy międzymiastowe), o długości 11,5-12,5 metra. Autobusy muszą spełniać rygorystyczne normy techniczne i ekologiczne oraz posiadać wymagane homologacje.
- Zakup niskoemisyjnych autobusów do obsługi linii pozamiejskich – Zakup obejmuje 8 fabrycznie nowych autobusów niskoemisyjnych hybrydowych kategorii M3, klasy II, spełniających normę emisji spalin Euro 6 step E.
- Dostawa i montaż stacji ładowania – Zakres zamówienia obejmuje dostawę oraz instalację 11 jednostanowiskowych ładowarek stacjonarnych o mocy wyjściowej minimum 120 kW oraz jednej dwustanowiskowej ładowarki stacjonarnej o mocy wyjściowej 120/60 kW.
Przetarg jest częścią inwestycji współfinansowanej z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach komponentu E – Zielona, inteligentna mobilność. Wiemy, że nie zostały podpisane tutaj jeszcze umowy, dlatego zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania.
przetargowe wymagania
Wykonawcy muszą wykazać się odpowiednim doświadczeniem technicznym i zawodowym, w szczególności zrealizowaną dostawą co najmniej 6 sztuk fabrycznie nowych autobusów międzymiastowych z napędem elektrycznym lub hybrydowym w ramach jednego kontraktu w ciągu ostatnich 5 lat.
Na oferty Powiat czeka do 5 lipca, a następnie oceni złożone oferty na podstawie trzech kryteriów:
Cena :60%;
Parametry techniczno-użytkowe: 30%, gdzie mamy m.in. zabezpieczenie antykorozyjne poprzez zanurzenie w kąpieli kataforetycznej;
Warunki gwarancji , gdzie za gwarancją całopojazdową z wyposażeniem na okres: • 2 lat = 0 pkt • 3 lat = 3 pkt • 4 lat = 6 pkt • 5 lat = 10 pkt
Więcej informacji: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-92187d2b-2952-11ef-a458-c2a7c3d67e03
Ambitne plany
Powiat Włocławski ogłosił swoje ambitne plany zakupu 21 nowych autobusów, w tym 8 hybrydowych i 13 elektrycznych w dniu 4 czerwca, podczas czerwcowej sesji Rady Powiatu Włocławskiego. Wówczas to zadanie zostało wprowadzone do budżetu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.
Zakup ma zrewolucjonizować lokalną komunikację autobusową.
-„Na to zadanie złożyliśmy wniosek do II edycji KPO z 90 procentowym dofinansowaniem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to dostawę taboru planujemy już w 2025 roku, a od 2026 roku chcemy rozwinąć obecnie funkcjonujące linie” – przekazał w mediach społecznościowych starosta włocławski Roman Gołębiewski.
Obecnie na terenie powiatu kursuje osiem linii autobusowych. Zakup nowych autobusów pozwoli na rozwinięcie siatki połączeń do 19 linii, co znacznie poprawi dostępność komunikacyjną dla mieszkańców. Starosta Gołębiewski zapewnił, że żaden z obecnie funkcjonujących kursów nie zostanie zlikwidowany. Co więcej, dzięki planowanemu dofinansowaniu z Funduszu Autobusowego, bilety na liniach autobusowych mogą stać się tańsze.
-„Chcemy też skorzystać z dofinansowania do wozokilometra z tzw. Funduszu Autobusowego, tak aby ceny biletów były dla mieszkańców korzystne” – podkreślił starosta Roman Gołębiewski.
Planowane trasy nowych linii autobusowych:
- Chodecz-Izbica Kujawska przez Boniewo, Gołębin, Kłobia, Lubraniec, Zgłowiączka;
- Nasiegniewo-Brześć Kujawski przez Włocławek, Wieniec Zdrój, Wieniec, Machnacz;
- Baruchowo-Machnacz przez Kowal, Nakonowo, Kruszyn;
- Chodecz-Machnacz przez Kruszynek, Sokołowo, Brześć Kujawski;
- Telążna Leśna-Brześć Kujawski przez Smólnik, Modzerwo, Włocławek, Wieniec, Machnacz;
- Świątkowizna-Brześć Kujawski, Bogucin, Włocławek, Ługa Druga, Kąty;
- Włocławek-Łąki Wielkie przez Kruszyn, Boniewo, Osiecz Mały;
- Chodecz-Włocławek przez Kowal, Lubień Kujawski;
- Włocławek-Lubraniec przez Pikutkowo, Brześć Kujawski;
- Włocławek-Lubraniec przez Wieniec, Brześć Kujawski;
- Włocławek-Siemnówek przez Pikutkowo, Brześć Kujawski, Kazanie, Lubraniec;
- Włocławek-Izbica Kujawska przez Brześć Kujawski, Lubraniec;
- Włocławek-Izbica Kujawska przez Pikutkowo, Brześć Kujawski, Lubraniec, Zgłowiączka;
- Włocławek-Włocławek przez Kowal, Goreń Duży;
- Włocławek-Lubień Kujawski przez Kowal;
- Włocławek-Chodecz przez Kruszyn, Choceń, Nowiny;
- Włocławek-Włocławek przez Lubanie;
- Błenna-Włocławek przez Izbica Kujawska, Kłobia, Lubraniec;
- Włocławek-Włocławek przez Modzerowo, Dąb Polski, Modzerowo.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze