Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powiat Starogardzki ma jedną ofertę na dwa autobusy dla PKS-u

infobus
25.04.2024 19:05
0 Komentarzy

25 kwietnia Powiat Starogardzki otworzył ofertę w przetargu na dostawę dwóch nowych autobusów międzymiastowych dla lokalnego PKS-u.

Zaskoczenia nie było. Propozycję złożył lider na tym rynku – firma ABP Bus & Coach z autobusami Iveco Crossway. O tym zamówieniu – z dofinansowaniem ze środków rządowego Programu Polski Ład – pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej.  Dodajmy tylko to już drugie podejście do tego zakupu. Za pierwszym razem – mimo, że przekroczenie budżetu nie było duże – samorząd anulował całe postępowanie. Jak będzie w „dwójce”? Zobaczymy.

ZA DRUGIM RAZEM

Przedmiotem najnowszego zamówienia Powiatu Starogardzkiego jest dostawa dwóch sztuk autobusów międzymiastowych, czyli mamy obcięcie kontraktu o jedną sztukę, co ma zapewnić ofertę w budżecie. I to jest jakiś pomysł. Powiat chce takich samych, fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów klasy II kategorii MAXI z napędem niskoemisyjnym hybrydowym oraz możliwością użycia paliwa syntetycznego HVO, spełniającym normę EURO-6. Pojazdy mają być dostosowane do wykonywania publicznego transportu zbiorowego.  Do tego wykonawca udzieli co najmniej 60 miesięcznego okresu gwarancji bez limitu kilometrów.

W zakresie wymagań technicznych poszukiwane są pojazdy o:

  • długości od 12,0 do 13,0 m wysokości nie większej niż 3,5 m,
  • pojemności co najmniej 63 pasażerów, w tym minimum 45 na miejscach siedzących (bez fotela kierowcy) plus jedno miejsce do przewozu pasażera poruszającego się na wózku inwalidzkim lub wózka dziecięcego, wraz z urządzeniem przytrzymującym, wyposażone w dwie pary drzwi w układzie 1-2-0.
  • wysokość krawędzi drzwi wejściowych ma znaleźć się na poziomie nie wyższym niż 360 mm.
  • układ hybrydowy z systemem rekuperacji energii hamowania z funkcją „start-stop”.
  • silnik spalinowy ma być umieszczony z tyłu pojazdu. Jego pojemność skokowa ma mieścić się w przedziale od 8,5 – 10,0 dm3. Pracę silnika spalinowego będzie wspierać silnik lub silniki elektryczne prądu zmiennego o łącznej mocy szczytowej nie mniejszej niż 12 kW.
  • w akumulatory litowo-jonowe o mocy co najmniej 0,5 kWh lub superkondensatory o mocy nie mniejszej niż 40 Wh.
  • łączna maksymalna moc silnika spalinowego i elektrycznego (szczytowa) powinna wynosić od 280 – 400 kW.

W przestrzeni pasażerskiej miały znaleźć się fotele z tapicerowanym siedziskiem i oparciem, o ergonomicznie wyprofilowanym kształcie z wysokimi oparciami zintegrowanymi z zagłówkiem. Wyposażone w podłokietniki przynajmniej od strony korytarza głównego oraz w trzy (miejsca eksponowane) lub dwupunktowe pasy bezpieczeństwa. Wentylację zapewnić miały okna uchylne, klapy dachowe oraz klimatyzacja.

Szacowany termin dostawy to 12 miesięcy.

Powiat Starogardzki ma jedną ofertę na dwa autobusowy międzymiastowe dla PKS-u
Powiat Starogardzki ma jedną ofertę na dwa autobusowy międzymiastowe dla PKS-u

jedna oferta

25 kwietnia Powiat Starogardzki otrzymał jedną propozycję. Od firmy ABP Bus & Coach ze Słupska na sumę 4.048.914,00 PLN brutto.

Z kolei kwota na sfinansowanie zamówienia to 4 054 736,82 PLN brutto, czyli mamy ofertę w budżecie i koniec przetargu. Formalnie teraz komisja przetargowa oceni tę propozycję według trzech kryteriów:

Cena: 60 Wydłużenie okresu gwarancji: 20

Skrócenie terminu realizacji: 20 tj. realizacja zamówienia nastąpi w terminie 9 miesięcy – 20 pkt. Link do zamówienia: https://powiatstarogard.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

Komentarze