Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powiat Stalowowolski rozstrzyga przetarg na autobusy. SOR ponownie w Polsce

infobus
24.07.2024 09:01
0 Komentarzy

23 lipca Powiat Stalowowolski rozstrzygnął przetarg na dostawę 10 sztuk niskoemisyjnych autobusów do obsługi pozamiejskich linii komunikacyjnych. O ogłoszeniu przetargu na zakup tych autobusów pisaliśmy już w InfoBusie.

Obecny przetarg jest powtórką postępowania. Pierwsze zamówienie samorządu (z dwiema ofertami od Iveco i SOR) unieważniono z powodów błędów formalnych (chodzi o kwestię podpisu profilem zaufanym), natomiast od razu (20 maja) ruszyło kolejne postępowanie, które teraz dobiegło do końca. Docelowo nowe pojazdy trafią do floty PKS Stalowa Wola. Zakup ten jest możliwy dzięki dofinansowaniu jakie otrzymał Powiat Stalowowolski na przedsięwzięcie pn. „Zakup niskoemisyjnych autobusów do obsługi pozamiejskich linii komunikacyjnych” z Krajowego Planu Obudowy i Zwiększania Odporności”.

Spis treści:

  1. Ile nowych niskoemisyjnych autobusów do obsługi pozamiejskich linii komunikacyjnych zamówił Powiat Stalowowolski w rozstrzygniętym przetargu?
  2. Jakie były kryteria oceny ofert w przetargu na dostawę autobusów dla Powiatu Stalowowolskiego?
  3. Która firma wygrała przetarg na dostawę 10 niskoemisyjnych autobusów dla Powiatu Stalowowolskiego i jaka była cena tej oferty?

Czego szukał powiat?

Przypomnijmy, że 16 maja Powiat Stalowowolski anulował przetarg na dostawę 10 szt. niskoemisyjnych autobusów do obsługi pozamiejskich linii komunikacyjnych. Z powodów błędów formalnych, natomiast od razu (20 maja) ruszyło kolejne postępowanie. Jak tłumaczy powiat:

-„Zamawiający dostrzegł błąd w dniu 13.05.2024 r. tj. po terminie otwarcia ofert. Otwarcie ofert nastąpiło dnia 10.05.2024 r. W związku z czym, Zamawiający nie mógł dokonać modyfikacji treści specyfikacji warunków zamówienia. W przedmiotowym postepowaniu wpłynęły dwie oferty. Oferta z najniższą ceną została podpisana profilem zaufanym co jest niezgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Oferta zgodnie z ustawą Pzp podlegałaby odrzuceniu. Ponadto była to jedyna oferta, która nie przewyższała kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Druga oferta była podpisana prawidłowo tj. kwalifikowanym podpisem elektronicznym.”

Od razu (20 maja) ruszyło kolejne, analogiczne postępowanie, którego przedmiotem jest dostawa 10 sztuk, fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych klasy II z napędem ON wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2024 r. Termin dostawy to 10 m-cy od podpisania umowy. Na oferty samorząd czekał do 17 czerwca.

SOR wygrywa

W powtórce – zgodnie z oczekiwaniami – pojawiła się tylko firma SOR Poland z Warszawy z ceną 11.377.500,00 PLN brutto. Do tego firma zadeklarowała długość okresu gwarancji na urządzenia napędowe – G1: 72 m-ce, długość okresu gwarancji konstrukcji podwozia i nadwozia – G2: 120 m-cy.

Budżet był ten sam co w „jedynce”: 12.054.000,00 PLN brutto. Komisja przetargowa oceniła złożoną propozycję poprzez trzy kryteria:

  • Cena: 60,
  • Długość okresu gwarancji na urządzenia napędowe (zamawiający wymaga aby wykonawca udzielił gwarancji na okres nie krótszy niż 60 miesięcy i nie dłuższy niż 120 miesięcy: 20,
  • Długość okresu gwarancji konstrukcji podwozia i nadwozia (zamawiający wymaga aby wykonawca udzielił gwarancji na okres nie krótszy niż 60 miesięcy i nie dłuższy niż 120 miesięcy): 20

23 lipca komisja przetargowa podjęła decyzję o rozstrzygnięciu przetargu. Oferta SOR została uznana jako najkorzystniejsza z sumą 100 pkt.

Powiat Stalowowolski rozstrzyga przetarg na autobusy. SOR ponownie w Polsce

Adres zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d6c4c6af-1356-11ef-9381-e6cc5d6d04e5

Powrót SOR po latach

W ten o to sposób, SOR Poland może już świętować swoje pierwsze od wielu lat zwycięstwo na polskim rynku. Przypomnijmy, że czeska firma opuściła nasz kraj wraz ze zmianą siatki sprzedaży, ale teraz wraca i to w bardzo przekonywującym stylu. Takich cen i takich gwarancji już dawno u nas nie było. Jedno jest pewne – Iveco zyskało w międzymiastowym segmencie groźnego przewoźnika, z którym teraz będzie musiało się liczyć w prawie każdym zamówieniu na pojazdy klasy II.  Naszym zdaniem – patrząc na dotychczasową historię – niebawem SOR pojawi się także w kategorii miejskiej – głównie w oparciu o prywatnych przewoźników z południa Polski.

Komentarze