Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powiat Raciborski bez ofert na zakup autobusów hybrydowych z CUPT-KPO

infobus
13.01.2025 18:03
0 Komentarzy

13 stycznia Powiat Raciborski unieważnił przetarg na dostawę sześciu autobusów niskoemisyjnych klasy II. Do samorządu nie wpłynęła żadna oferta.

Pojazdy miały posłużyć do organizacji publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatu. Inwestycja ma cały czas dofinansowanie w ramach konkursu CUPT-KPO, dlatego spodziewamy się powtórki. O samym zamówieniu szerzej pisaliśmy w InfoBusie wcześniej.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego żaden oferent nie zgłosił się do przetargu na dostawę autobusów niskoemisyjnych?
  2. Jakie działania podejmie Powiat Raciborski, aby zwiększyć zainteresowanie przetargiem w przyszłości?
  3. Czy istnieją plany modyfikacji warunków przetargu, aby były bardziej atrakcyjne dla potencjalnych dostawców?
Powiat Raciborski bez ofert na zakup autobusów hybrydowych z CUPT-KPO
Powiat Raciborski bez ofert na zakup autobusów hybrydowych z CUPT-KPO

Sześć hybryd

Przypomnijmy, że raciborski przetarg obejmował zakup i dostawę sześciu fabrycznie nowych autobusów międzymiastowych z napędem hybrydowym typu „Mild Hybrid”. Wszystkie autobusy miały być pojazdami niskoemisyjnymi, niskowejściowymi i dostosowanymi do potrzeb transportu poza miejskiego. Kluczowe wymagania techniczne:

  • Pojazdy o o długości od 10 do 12 metrów.
  • Układ Mild Hybrid z silnikiem spalinowym przystosowanym do paliw HVO100.
  • Moc silnika spalinowego : minimum 265 kW. Elektryczny: minimum 30 kW.
  • Szkielet nadwozia i oblachowanie wykonane ze stali podwyższonej jakości zabezpieczonej antykorozyjnie lub z aluminium.
  • Miejsce na koło zapasowe. Zintegrowane rozwiązania techniczne z jednolitym producentem nadwozia i silnika

Wybór najkorzystniejszej oferty miał się opierać na dwóch kryteriach:

  • Cena – 60% (najtańsza oferta otrzyma 60 pkt, pozostałe oceniane proporcjonalnie).
  • Jakość – 40%: Technologia wykonania nadwozia (8%). Ujednolicenie producenta nadwozia i silnika (7%). Obecność miejsca na koło zapasowe (5%). Przystosowanie do paliw alternatywnych (8%). Moc silników spalinowego i elektrycznego (odpowiednio 7% i 5%).
Powiat Raciborski bez ofert na zakup autobusów hybrydowych z CUPT-KPO
Powiat Raciborski bez ofert na zakup autobusów hybrydowych z CUPT-KPO

Z CUPT-KPO

Całkowity koszt przedsięwzięcia (w ramach zgłoszonego wniosku do CUPT-KPO) to 9 000 636,84 zł, z czego dofinansowanie wynosi 6 585 831,83 zł. Jeżeli zamówienie uda sie zrealizować, nowy tabor trafi do floty PKS Racibórz i będzie wykorzystywany do obsługi pozamiejskich linii autobusowych, co ma na celu poprawę jakości usług transportowych oraz wdrożenie rozwiązań proekologicznych.

Brak ofert może być wynikiem dwóch czynników:

  • Zbyt duża liczba postępowań w danym czasie: Producenci autobusów mogą być przytłoczoni liczbą równocześnie prowadzonych przetargów, co ogranicza ich możliwości uczestnictwa w kolejnych postępowaniach z określoną datą dostawy.
  • Wąska oferta na rynku: W segmencie autobusów klasy II z napędem mild hybrid działa tylko kilka firm, co może prowadzić do sytuacji, w której żaden podmiot nie zdecyduje się na złożenie oferty.

    Link do historycznego już przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a1d3a0d0-f324-4d75-80b6-603e855f0af5

    Komentarze