Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powiat Nyski z czwartym podejściem do autobusów. Z nierealnym terminem dostawy. Analiza SWZ

infobus
23.12.2025 18:01
0 Komentarzy

Powiat Nyski po raz czwarty wybrał się na poszukiwania dostawcy dwóch autobusów niskoemisyjnych. Chodzi o  pojazdy klasy II kategorii MAXI dla PKS Nysa. Zamówienie jest objęte dofinansowaniem w ramach konkursu CUPT-KPO.

Czwarty przetarg ogłoszono w dniu 11 grudnia 2025 roku, a więcej na ten temat pisaliśmy w InfoBusie tutaj. W trzech poprzednich przetargach zamawiający nie uzyskał żadnej oferty. Efekt? Unieważnienie przetargów. Czy tym razem powiat zmienił autobusowe SWZ? Przechodzimy do analizy.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego Powiat Nyski po raz czwarty ogłasza przetarg na autobusy?
  2. Czy warunki SWZ i kryteria oceny ofert uległy zmianie?
  3. Czy termin dostawy autobusów do 31 lipca 2026 roku jest realny?
Powiat Nyski z czwartym podejściem do autobusów. Z nierealnym terminem dostawy. Analiza SWZ
Powiat Nyski z czwartym podejściem do autobusów. Z nierealnym terminem dostawy. Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

Zamawiający wyróżnił dwa kryteria oceny ofert:

  • cenę – 60 pkt,
  • okres gwarancji – 60 miesięcy – 40 pkt.

Autobusy mają być dostarczone w terminie do 31 lipca 2026 roku. Termin dostawy nie został wydłużony, mimo, że jest to kolejne postępowanie, a czasu na dostawę coraz mniej…

Specyfikacja techniczna

Zamawiane autobusy mają być pojazdami międzymiastowymi o długości od 10 do 13,5 m. Będą to autobusy fabrycznie nowe z liczbą miejsc siedzących nie mniejszą niż 35. Pojazdy będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych w tym co najmniej 1 osoby na wózku inwalidzkim. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0.

Napęd autobusów to silnik spalinowy o mocy min. 180 kW. Ma on spełniać normę emisji spalin Euro 6.

Stanowisko pracy kierowcy będzie wyposażone w fotel kierowcy na zawieszeniu pneumatycznym z pełną regulacją, z trzypunktowym pasem bezpieczeństwa. Ponadto, znajdzie się tam również: radioodtwarzacz z wejściem USB wraz z instalacją antenową, wieszak na ubranie, schowek. Dla pasażerów przewidziano siedzenia z miękką wkładką na siedzisku i oparciu (z zagłówkiem), obłożone wykładziną tapicerowaną, niepalne, odporne na ścieranie i zabrudzenia, łatwe do utrzymania czystości.

Pojazdy będą wyposażone w komplet elektronicznych tablic kierunkowych zewnętrznych. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica informacyjna wyświetlająca również przystanki pośrednie oparta na monitorze LCD sterowana ze sterownika informacji pasażerskiej.

Podsumowanie

Ani SWZ, ani też kryteria oceny ofert nie zmieniły się. Tak jak poprzednio, tak tym razem zwracamy uwagę na termin dostawy autobusów – czas ucieka, a termin ten to maksymalnie 31 lipca 2026 roku. Przypominamy, że w drugim podejściu jeden z wykonawców zwracał się z wnioskiem o wydłużenie terminu do 12 miesięcy. Wówczas termin dostawy był ustalony do 30 marca 2026 roku. Z kolei w trzecim przetargu, wykonawca prosił o wydłużenie terminu dostawy do 9 miesięcy. Zamawiający ponownie odmówił zmiany SWZ. W aktualnym, czwartym podejściu otwarcie ofert wyznaczono na dzień 27 stycznia 2026 roku. Oznacza to, że na dostawę autobusów (mając na uwadze jeszcze czas na wybór oferty i podpisanie umowy) wykonawca będzie miał mniej niż 6 miesięcy. Jest to termin nierealny. Jeśli zamawiający dalej będzie upierał się przy swoim, konieczny będzie piąty przetarg.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://powiat-nysa.ezamawiajacy.pl/pn/powiat-nysa/demand/notice/public/197323/details

Komentarze