Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powiat Grudziądzki chce autobusów elektrycznych bez preferencji. Analiza SWZ

infobus
28.04.2025 11:03
0 Komentarzy

Powiat Grudziądzki kupuje dwa autobusy elektryczne klasy II kategorii MIDI oraz ładowarki.

Zamówienie jest realizowane przy dofinansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (CUPT-KPO). O podstawowych wymaganiach przetargowych tego zamówienia pisaliśmy już w InfoBusie. Przyszedł czas na szczegóły.

Rozkład jazdy:

Oto trzy pytania do tekstu:

  1. Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu na autobusy dla Powiatu Grudziądzkiego?
  2. Jaki minimalny zasięg musi mieć autobus elektryczny oferowany w przetargu, przy pełnym obciążeniu i włączonej klimatyzacji?
  3. W jaki sposób mają być ładowane autobusy objęte przetargiem?
Powiat Grudziądzki chce autobusów  elektrycznych bez specjalnych preferencji. Analiza SWZ
Powiat Grudziądzki chce autobusów elektrycznych bez specjalnych preferencji. Analiza SWZ

Za co punkty?

W części autobusowej przetargu zamawiający będzie oceniał oferentów z uwzględnieniem następujących kryteriów:

  • cena – 70 pkt,
  • gwarancja na cały autobus (całopojazdowa) bez limitu kilometrów – 72 miesięcy i więcej – 10 pkt,
  • gwarancja na baterie trakcyjne (lub inne magazyny energii) – 96 miesięcy i więcej – 20 pkt.

Specyfikacja techniczna

Nowe autobusy mają mieć długość od 8,0 do 10,6 m, szerokość do 2,55 m i wysokość do 3,5 m. Autobusy powinny przewieźć minimum 55 pasażerów, w tym co najmniej 15 na miejscach siedzących. Pojazdy będą posiadać niską podłogę, bez progów wewnątrz pojazdu w obszarze od początku drzwi pierwszych do końca drzwi środkowych. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-0.

Autobusy będą napędzane silnikiem lub silnikami elektrycznymi o łącznej maksymalnej mocy minimum 160 kW. Silnik ma być umieszczony w piastach lub usytuowany centralnie przed lub za osią napędową. Układ napędowy ma być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów lub kondensatorów (zależnie od zastosowanego rozwiązania technicznego) tzw. rekuperacji.

Energia elektryczna ma być magazynowana w akumulatorach lub superkondensatorach (lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów), które będą ładowane z ładowarki dostarczonej w ramach części 2 przetargu. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe musi umożliwić przejechanie autobusu (w pełni obciążonego i z załączonym ogrzewaniem lub klimatyzacją) przy zasilaniu elektrycznym w warunkach E-SORT-2 co najmniej 400 km, bez doładowywania baterii. Ładowanie baterii będzie się odbywać poprzez złącze typu plug-in – gniazdo CCS Combo 2 umiejscowione z przodu pojazdu.

Stanowisko kierowcy będzie wydzielone od przedziału pasażerskiego ścianką działową, w górnej części przezroczystą umieszczoną za fotelem kierowcy. Ma być wyposażone m.in. w: radio, wieszak, schowek na rzeczy osobiste i dokumenty kierowcy. W przedziale pasażerskim przewidziano fotele typu międzymiastowego, wysokie, tapicerowane, z zagłówkiem i podłokietnikiem od strony przejścia oraz uchwytami dla pasażerów stojących.

Autobusy będą wyposażone w tablice elektroniczne (kierunkowe) diodowe. Do tego, wewnątrz znajdzie się tablica wykonana z modułów LED, umożliwiająca wyświetlanie m.in. nazwy następnego przystanku, godzinę i datę.

Podsumowanie

W kryteriach oceny ofert brak jest technicznych preferencji. Mamy więc kolejny liberalny przetarg na międzymiastowe autobusy elektryczne. O tym, kto złoży ofertę, dowiemy się w dniu 16 maja.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0ea288c5-20f5-4927-88f9-045beaa647cb

Komentarze