Powiat Grudziądzki chce autobusów elektrycznych bez preferencji. Analiza SWZ
Powiat Grudziądzki kupuje dwa autobusy elektryczne klasy II kategorii MIDI oraz ładowarki.
Zamówienie jest realizowane przy dofinansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (CUPT-KPO). O podstawowych wymaganiach przetargowych tego zamówienia pisaliśmy już w InfoBusie. Przyszedł czas na szczegóły.
Rozkład jazdy:
Oto trzy pytania do tekstu:
- Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu na autobusy dla Powiatu Grudziądzkiego?
- Jaki minimalny zasięg musi mieć autobus elektryczny oferowany w przetargu, przy pełnym obciążeniu i włączonej klimatyzacji?
- W jaki sposób mają być ładowane autobusy objęte przetargiem?
Za co punkty?
W części autobusowej przetargu zamawiający będzie oceniał oferentów z uwzględnieniem następujących kryteriów:
- cena – 70 pkt,
- gwarancja na cały autobus (całopojazdowa) bez limitu kilometrów – 72 miesięcy i więcej – 10 pkt,
- gwarancja na baterie trakcyjne (lub inne magazyny energii) – 96 miesięcy i więcej – 20 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowe autobusy mają mieć długość od 8,0 do 10,6 m, szerokość do 2,55 m i wysokość do 3,5 m. Autobusy powinny przewieźć minimum 55 pasażerów, w tym co najmniej 15 na miejscach siedzących. Pojazdy będą posiadać niską podłogę, bez progów wewnątrz pojazdu w obszarze od początku drzwi pierwszych do końca drzwi środkowych. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-0.
Autobusy będą napędzane silnikiem lub silnikami elektrycznymi o łącznej maksymalnej mocy minimum 160 kW. Silnik ma być umieszczony w piastach lub usytuowany centralnie przed lub za osią napędową. Układ napędowy ma być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów lub kondensatorów (zależnie od zastosowanego rozwiązania technicznego) tzw. rekuperacji.
Energia elektryczna ma być magazynowana w akumulatorach lub superkondensatorach (lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów), które będą ładowane z ładowarki dostarczonej w ramach części 2 przetargu. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe musi umożliwić przejechanie autobusu (w pełni obciążonego i z załączonym ogrzewaniem lub klimatyzacją) przy zasilaniu elektrycznym w warunkach E-SORT-2 co najmniej 400 km, bez doładowywania baterii. Ładowanie baterii będzie się odbywać poprzez złącze typu plug-in – gniazdo CCS Combo 2 umiejscowione z przodu pojazdu.
Stanowisko kierowcy będzie wydzielone od przedziału pasażerskiego ścianką działową, w górnej części przezroczystą umieszczoną za fotelem kierowcy. Ma być wyposażone m.in. w: radio, wieszak, schowek na rzeczy osobiste i dokumenty kierowcy. W przedziale pasażerskim przewidziano fotele typu międzymiastowego, wysokie, tapicerowane, z zagłówkiem i podłokietnikiem od strony przejścia oraz uchwytami dla pasażerów stojących.
Autobusy będą wyposażone w tablice elektroniczne (kierunkowe) diodowe. Do tego, wewnątrz znajdzie się tablica wykonana z modułów LED, umożliwiająca wyświetlanie m.in. nazwy następnego przystanku, godzinę i datę.
Podsumowanie
W kryteriach oceny ofert brak jest technicznych preferencji. Mamy więc kolejny liberalny przetarg na międzymiastowe autobusy elektryczne. O tym, kto złoży ofertę, dowiemy się w dniu 16 maja.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0ea288c5-20f5-4927-88f9-045beaa647cb
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze