„Polskie” zamówienie” Volánbusz
infobus
23.12.2013 13:52
0 Komentarzy
„Polskie” zamówienie” Volánbusz
Marki MAN i Volvo wygrały zamówienie na dostawę 172 szt. autobusów miejskich dla firmy Volánbusz Zrt. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w polskich fabrykach koncernów, w tym 106 szt. w Sadach i Starachowicach oraz 66 szt. we Wrocławiu. Jak już informowaliśmy niemiecki producent dostarczy 106 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich MAN Lion´s City z silnikami MAN D20 Euro 5 o mocy 280 KM. Będzie to zarazem największy w historii kontrakt MAN w zakresie dostaw autobusów do stolicy Węgier. Do tej pory po Budapeszcie jeździł tylko jeden MAN Lion`s City G w barwach BKK –doświadczalny egzemplarz w wersji przegubowej z układem drzwi 2-2-2-2-2 w ramach projektu EBSF European Bus System of the Future.
Z kolei Volvo przekaże w przyszłym roku do Volánbusz Zrt. 66 szt. autobusów przegubowych V7900A, także z silnikami Euro 5. Szwedzki producent ma za sobą długoletnią współpracę z węgierskimi przewoźnikami (przede wszystkim właśnie w zakresie dostaw 18-metrowych pojazdów). Natomiast najnowszy kontrakt będzie jednocześnie największym zamówieniem, które zamknie produkcję modelu V7900 z klasycznym silnikiem Diesla. Wraz z wejściem normy Euro 6 firma będzie produkowała w segmencie miejskim tylko pojazdy z układem hybrydowym –V7900H w wersji solo i V7900AH w wersji przegubowej. Także dla obu producentów węgierski kontrakt ma również znaczenie symboliczne –zarówno zamyka pewien rozdział w historii, jak i otwiera nowe możliwości. Wszystkie autobusy z Polski mają pojawić się na Węgrzech w przyszłym roku i zdecydowanej większości zostaną skierowane do obsługi miejskich linii w Budapeszcie. Dodatkowo 5 egzemplarzy zasili flotę TUKE Bus działającą w mieście Pécs, położonym na południu kraju.
Zamówione pojazdy przez Volánbusz Zrt. zostaną wyposażone w automatyczne skrzynie biegów ZF –EcoLife z zainstalowanym dodatkowo modułem TopoDyn Life. To program, który dopasowuje zmianę biegów w zależności od ukształtowania terenu. M.in. dzięki nowszemu oprogramowaniu skrzynie Ecolife w porównaniu do wcześniejszego modelu Ecomat pozwalają ograniczyć do 10% spalanie paliwa, a także są znacznie cichsze. Ponadto w ich układach jezdnych zostaną zamontowane osie portalowe ZF AV 132, gwarantujące wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy, jak i maksymalny komfort. Kierowcy będą mogli także sprawnie kierować pojazdami po ulicach Budapesztu i Pecs dzięki układom kierowniczym ZF Servocom.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Bilety FlixBusa do kupienia w placówkach Poczty Polskiej
Pasażerza darmo
02.12.2024
Warszawa: Koniec linii autobusowej 522. Przez tramwaj do Wilanowa
Pasażerza darmo
01.11.2024
Policja poszukuje mężczyzny, który zniszczył drzwi autobusu w Katowicach
Pasażerza darmo
29.08.2024
Więcej z Działu Prawo
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Ponad 500 trolejbusów Solarisa dla kanadyjskiego Vancouver! Z Medcomem
Producenciza darmo
07.03.2025
Komentarze