Polska nie składa broni ws. delegacji kierowców
W sprawie regulacji transportu międzynarodowego w UE przegraliśmy bitwę, a nie wojnę, więc nie składamy broni. W styczniu będzie głosowanie w Komisji, potem w Parlamencie UE i tu dalej będziemy aktywni – powiedział w czwartek – 56 grudnia – w Sejmie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
-„Po przeforsowaniu w Brukseli rozwiązań o charakterze protekcjonistycznym, to nie Polska przegrała, a firmy transportowe Unii Europejskiej” – podkreślił minister Adamczyk odpowiadając na pytanie posłów klubu PSL-UED dotyczące niekorzystnych dla polskich firm transportowych zmian przepisów.
-„Nie mieliśmy większości blokującej, choć 1/3 sprzeciwiła się tym regulacjom. Przegraliśmy bitwę, a nie wojnę, więc nie składamy broni. Chcemy wyeliminować najbardziej niekorzystne przepisy dotyczące transportu samochodowego polskiego, także europejskiego” – dodał Adamczyk.
Podkreślił, że jest w „stałym kontakcie z ministrami tzw. grupy sprzeciwu”. „Przygotowujemy kolejne materiały. W styczniu będzie głosowanie w Komisji, potem odbędzie się debata na ten temat w europarlamencie. Będziemy walczyć, aby wyeliminować propozycje, które są najbardziej niekorzystne dla firm transportowych” – zapewnił minister infrastruktury.
„-Ponadto współpracujemy z branżą transportową, która przygotowuje informacje i materiały, aby dochodzić swoich praw przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości” – dodał.
Nowe prawo
3 grudnia br., po kilkunastu godzinach negocjacji, kraje UE przyjęły stanowisko w sprawie nowych regulacji dotyczących międzynarodowego transportu drogowego.
Kraje członkowskie ustaliły m.in., w jakich sytuacjach kierowcy będą podlegać przepisom o delegowaniu pracowników. Zgodnie z nim, jeśli kierowca będzie wykonywał przewóz z kraju, w którym mieści się siedziba firmy, do innego państwa, to będzie wyłączony z przepisów o delegowaniu.
Sprzeciw wobec części przepisów zgłosiły Polska, Węgry, Litwa, Łotwa, Malta, Bułgaria, Chorwacja, Irlandia i Belgia.
Wprowadzenie regulacji, zgodnie z którymi kierowcy w transporcie drogowym zostaną objęci przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, zaproponowała Komisja Europejska. Na takie rozwiązania naciskały kraje zachodnie. Polska, która ma największą flotę samochodów transportowych w UE jest im przeciwna.(PAP).
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze