Po ośmiu latach przerwy Polonus odebrał nowe autokary. Od starego dostawcy
7 sierpnia 2025 roku do floty PKS Polonus dołączyły dwa fabrycznie nowe autokary Scania-Higer Touring – pierwsze nowe pojazdy przewoźnika od ośmiu lat.
To symboliczny krok w stronę modernizacji floty, który zbiegł się w czasie z przygotowaniami do obchodów 80-lecia spółki. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile kosztował jeden nowy autokar Scania-Higer Touring zakupiony przez PKS Polonus?
- Jakie wyposażenie pasażerskie i systemy bezpieczeństwa mają nowe pojazdy?
- Jakie były kryteria oceny ofert w przetargu na dostawę tych autokarów?
80 lat
Podczas uroczystego przekazania kluczyki do autokarów trafiły do rąk Piotra Smogorzewskiego, prezesa zarządu PKS Polonus, z rąk Krzysztofa Czaboćko, regionalnego kierownika sprzedaży autobusów Scania. Nowe pojazdy to 12-metrowe autokary, wyposażone w 49 ergonomicznych foteli, przestronne wnętrza, wydajną klimatyzację oraz najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, w tym asystenta pasa ruchu i automatyczne hamowanie awaryjne.
Autokary będą obsługiwały zarówno trasy dalekobieżne, jak i regularne linie międzymiastowe, co oznacza, że pasażerowie odczują poprawę standardu podróży już w najbliższych tygodniach. Dostawcą pojazdów jest Scania Polska, która od lat współpracuje z Polonusem.
Prezes Polonusa podkreślił, że rok 2026 będzie szczególny – nie tylko z powodu dalszej rozbudowy floty, ale także ze względu na jubileusz 80-lecia działalności przewoźnika. Na obu nowych autokarach znalazło się specjalne oznakowanie „80 lat Polonusa”, które będzie promować tę rocznicę przez cały przyszły rok.
Jedna oferta
12 czerwca 2025 r. PKS Polonus S.A. poinformował o wyborze dostawcy dwóch fabrycznie nowych autokarów turystycznych. Przypomnijmy – przetarg warszawskiego przewoźnika dotyczył dostawy dwóch autobusów przeznaczonych do przewozów krajowych i międzynarodowych. Zamawiający wymagał pojazdów fabrycznie nowych, wyprodukowanych w 2025 roku, o długości od 12 do 15 metrów, szerokości min. 2,50 m i wysokości maks. 4,0 m. Napęd miały stanowić wysokoprężne silniki o pojemności min. 10,5 dm³, spełniające normę Euro 6, z automatyczną skrzynią biegów o 10 przełożeniach. W przestrzeni pasażerskiej przewidziano minimum 49 foteli z pasami bezpieczeństwa, podwójnymi gniazdami USB, stolikami, podnóżkami, indywidualnym nawiewem i lampkami do czytania. Na pokładzie znajdą się m.in. klimatyzacja, zasłonki przy oknach, system audio-video z dwoma monitorami 19″, toaleta, lodówka, półki bagażowe i przednia tablica zewnętrzna ze sterownikiem informacji pasażerskiej.
Otwarcie ofert odbyło się 5 czerwca 2025 r. Wpłynęła jedna propozycja: Scania Polska S.A. zaoferowała model Scania-Higer Touring w cenie 1.340.000 PLN netto za sztukę (1.648.200 PLN brutto), rok produkcji 2025. Oferta mieściła się w wymaganiach SWZ i uzyskała maksymalną punktację: ✅ cena – 80 pkt, ✅ rok produkcji – 20 pkt. Pełna dokumentacja przetargu dostępna jest pod adresem: https://platforma.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/474274/przetarg-na-dostawe-2-sztuk-fabrycznie-nowych-autobusow-dalekobieznych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze