Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Po KIO i rezygnacji Magdaleny Okuń, Staroźreby wybierają ofertę GM na autobusy

infobus
08.04.2025 11:02
0 Komentarzy

2 kwietnia 2025 roku Gmina Staroźreby podpisała umowę na dostawę trzech autobusów niskopodłogowych w ramach przetargu, który przeszedł burzliwą drogę.

Mazowieckie postępowanie zaczęło się od „trzęsienia ziemi” – zamawiający odrzucił dwie oferty: Magdaleny Okuń i GM Inwestycje, powołując się na powiązania kapitałowe między wykonawcami, i zdecydował się na wybór propozycji Autobagi z autobusami marki BMC. Po tym przyszła kolej na odwołania do KIO, które zakwestionowało wcześniejsze rozstrzygnięcie. W efekcie doszło do niespodziewanej zmiany – kontrakt trafił do GM Inwestycje, firmy dotąd szerzej nieznanej w branży, która z pozycji drugiego miejsca wskoczyła na szczyt. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Która firma ostatecznie wygrała przetarg na dostawę autobusów dla Gminy Staroźreby po interwencji KIO?
  2. Jakie były kluczowe kryteria oceny ofert w tym przetargu?
  3. Jakie parametry techniczne muszą spełniać autobusy zakupione przez Gminę Staroźreby?
Gmina Staroźreby podpisuje umowę. Autobusy za ponad 3,3 mln PLN po trudnym przetargu
Gmina Staroźreby podpisuje umowę. Autobusy za ponad 3,3 mln PLN po trudnym przetargu / fot. Tekaydinlar Polska

Z CUPT-KPO

Podpisana 2 kwietnia 2025 r. umowa kończy przetargowe zawirowania, które towarzyszyły staroźrebskiej procedurze ogłoszonej w celu zakupu trzech nowych autobusów klasy MAXI. Postępowanie dotyczyło pojazdów niskowejściowych o długości 11,8–12,3 metra, spełniających normę emisji Euro 6, z 85 miejscami pasażerskimi i silnikiem o mocy co najmniej 215 kW.

Pierwotnie najlepszą ofertę – 3.050.781,30 PLN brutto (2.480.310 PLN netto), czyli 826.770 PLN netto za pojazd – złożyła Magdalena Okuń. Druga w kolejności, GM Inwestycje Sp. z o.o., zaproponowała dostawę autobusów za 3.375.132,30 PLN brutto (2.744.010 PLN netto), co daje 914.670 PLN netto za sztukę. Najdroższa propozycja pochodziła od Autobagi Polska Sp. z o.o.3.446.423,10 PLN brutto (2.801.970 PLN netto), czyli 933.990 PLN netto za pojazd.

Dwie pierwsze oferty zostały jednak odrzucone z przyczyn formalnych i gmina wybrała najdroższą od Autobagi, która zdobyła najwięcej punktów. Jednak po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, która zakwestionowała sposób oceny relacji kapitałowej między GM Inwestycje a Magdaleną Okuń, zamawiający został zmuszony do ponownego rozstrzygnięcia przetargu.

W międzyczasie firma Magdalena Okuń zrezygnowała z walki o kontrakt. Ostatecznie, po decyzji KIO i wycofaniu najtańszej oferty, do realizacji wybrano GM Inwestycje, czyli ofertę ze środka stawki – droższą o blisko 325.000 PLN względem początkowego lidera. Decyzja została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

cena – 80%
okres gwarancji na podwozie – 20%

Gmina Staroźreby podpisuje umowę. Autobusy za ponad 3,3 mln PLN po trudnym przetargu
Gmina Staroźreby podpisuje umowę. Autobusy za ponad 3,3 mln PLN po trudnym przetargu

Staroźrebskiej autobusy

Autobusy z dofinansowaniem CUPT-KPO mają zostać dostarczone w ciągu 9 miesięcy od daty podpisania umowy, a więc do końca I kwartału 2026 roku.

Pojazdy, które trafią do Gminy Staroźreby, będą zgodne ze specyfikacją: długość 11,8–12,3 m, wysokość do 3,4 m, silnik diesla Euro 6 o pojemności 7.500–8.500 cm³ i układ drzwi 1-2-0.

Gmina ma na ten zakup dofinansowanie z funduszy UE – środki pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy w ramach konkursu CUPT-KPO. Link do postepowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5136252f-2975-11ef-b373-0e435a8a43bc

Komentarze