Po KIO i rezygnacji Magdaleny Okuń, Staroźreby wybierają ofertę GM na autobusy
2 kwietnia 2025 roku Gmina Staroźreby podpisała umowę na dostawę trzech autobusów niskopodłogowych w ramach przetargu, który przeszedł burzliwą drogę.
Mazowieckie postępowanie zaczęło się od „trzęsienia ziemi” – zamawiający odrzucił dwie oferty: Magdaleny Okuń i GM Inwestycje, powołując się na powiązania kapitałowe między wykonawcami, i zdecydował się na wybór propozycji Autobagi z autobusami marki BMC. Po tym przyszła kolej na odwołania do KIO, które zakwestionowało wcześniejsze rozstrzygnięcie. W efekcie doszło do niespodziewanej zmiany – kontrakt trafił do GM Inwestycje, firmy dotąd szerzej nieznanej w branży, która z pozycji drugiego miejsca wskoczyła na szczyt. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Która firma ostatecznie wygrała przetarg na dostawę autobusów dla Gminy Staroźreby po interwencji KIO?
- Jakie były kluczowe kryteria oceny ofert w tym przetargu?
- Jakie parametry techniczne muszą spełniać autobusy zakupione przez Gminę Staroźreby?
Z CUPT-KPO
Podpisana 2 kwietnia 2025 r. umowa kończy przetargowe zawirowania, które towarzyszyły staroźrebskiej procedurze ogłoszonej w celu zakupu trzech nowych autobusów klasy MAXI. Postępowanie dotyczyło pojazdów niskowejściowych o długości 11,8–12,3 metra, spełniających normę emisji Euro 6, z 85 miejscami pasażerskimi i silnikiem o mocy co najmniej 215 kW.
Pierwotnie najlepszą ofertę – 3.050.781,30 PLN brutto (2.480.310 PLN netto), czyli 826.770 PLN netto za pojazd – złożyła Magdalena Okuń. Druga w kolejności, GM Inwestycje Sp. z o.o., zaproponowała dostawę autobusów za 3.375.132,30 PLN brutto (2.744.010 PLN netto), co daje 914.670 PLN netto za sztukę. Najdroższa propozycja pochodziła od Autobagi Polska Sp. z o.o. – 3.446.423,10 PLN brutto (2.801.970 PLN netto), czyli 933.990 PLN netto za pojazd.
Dwie pierwsze oferty zostały jednak odrzucone z przyczyn formalnych i gmina wybrała najdroższą od Autobagi, która zdobyła najwięcej punktów. Jednak po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, która zakwestionowała sposób oceny relacji kapitałowej między GM Inwestycje a Magdaleną Okuń, zamawiający został zmuszony do ponownego rozstrzygnięcia przetargu.
W międzyczasie firma Magdalena Okuń zrezygnowała z walki o kontrakt. Ostatecznie, po decyzji KIO i wycofaniu najtańszej oferty, do realizacji wybrano GM Inwestycje, czyli ofertę ze środka stawki – droższą o blisko 325.000 PLN względem początkowego lidera. Decyzja została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 80%
✅ okres gwarancji na podwozie – 20%
Staroźrebskiej autobusy
Autobusy z dofinansowaniem CUPT-KPO mają zostać dostarczone w ciągu 9 miesięcy od daty podpisania umowy, a więc do końca I kwartału 2026 roku.
Pojazdy, które trafią do Gminy Staroźreby, będą zgodne ze specyfikacją: długość 11,8–12,3 m, wysokość do 3,4 m, silnik diesla Euro 6 o pojemności 7.500–8.500 cm³ i układ drzwi 1-2-0.
Gmina ma na ten zakup dofinansowanie z funduszy UE – środki pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy w ramach konkursu CUPT-KPO. Link do postepowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5136252f-2975-11ef-b373-0e435a8a43bc
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze