Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKT Gdynia odebrało sześć nowych trolejbusów Trollino 12M. M jak Medcom

infobus
22.12.2025 19:02
0 Komentarzy

Sześć nowych trolejbusów bateryjnych trafiło do taboru Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni, co umożliwi wydłużenie trasy popularnej linii 25 aż do końcowego odcinka ulicy Chylońskiej, poza sieć trakcyjną.

Symboliczne przekazanie pojazdów odbyło się 22 grudnia 2025 roku na terenie zajezdni PKT. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.pl.

Rozkład jazdy

  1. Kiedy linia 25 pojedzie nowym, wydłużonym odcinkiem?
  2. Jakie możliwości jazdy poza siecią trakcyjną mają nowe trolejbusy?
  3. Jakie parametry techniczne wyróżniają nowe pojazdy PKT Gdynia?

Nowe trolejbusy dla PKT i wydłużenie linii 25

Uroczyste przekazanie sześciu nowych trolejbusów odbyło się w poniedziałek, 22 grudnia, w bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek, prezes PKT Gdynia Marcin Połom oraz dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni Hubert Kołodziejski.

„Uzupełniamy tabor nowoczesnymi, wyprodukowanymi w Polsce trolejbusami. Dla mieszkańców najważniejsza wiadomość jest taka, że dzięki temu możemy wydłużyć linię numer 25 i obsługiwać komunikacją zbiorową odcinek, na którym dotychczas żaden przewoźnik nie jeździł” – podkreśliła Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.

Nowe pojazdy to Solaris Trollino 12M, dobrze znany model w gdyńskim systemie trolejbusowym. Tym razem kluczową rolę odgrywa rozbudowany napęd bateryjny, który umożliwia realizację kursów poza siecią trakcyjną bez utraty parametrów eksploatacyjnych.

„To najnowocześniejsze trolejbusy, jakie dziś produkuje się w Europie. Posiadają polski napęd firmy Medcom oraz sprawdzone baterie trakcyjne, które pozwalają na przejazd do 30 kilometrów bez zasilania z sieci. To rozwiązanie, które znamy, ale w jeszcze bardziej dopracowanej i energooszczędnej wersji” – powiedział Marcin Połom, prezes PKT Gdynia.

Linia 25

Dzięki nowym pojazdom linia 25 zostanie wydłużona od 2 lutego 2026 roku, tuż po zakończeniu ferii zimowych. Trolejbusy pojadą ulicą Morską, następnie Chylońską, a końcowy fragment trasy pokonają na zasilaniu bateryjnym. Wzdłuż nowego odcinka powstaną cztery nowe przystanki – dwie pary w obu kierunkach.

„Końcowy odcinek ulicy Chylońskiej, dotychczas nieobsługiwany komunikacją miejską, zostanie włączony do sieci. To odpowiedź na realne potrzeby mieszkańców nowych osiedli” – dodał Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.

I trochę techniki. Do floty PKT Gdynia trafiło sześć trolejbusów Solaris Trollino 12M, wyprodukowanych w 2025 roku w Polsce przez Solaris Bus & Coach. Pojazdy mają długość 12 metrów i są w pełni niskopodłogowe, przystosowane do przewozu pasażerów z ograniczoną mobilnością. Zastosowano baterie trakcyjne w technologii LTO o pojemności 60 kWh, umożliwiające przejazd około 30 kilometrów bez sieci trakcyjnej.

Napęd stanowi silnik trakcyjny o mocy znamionowej 175 kW, a pojazdy wyposażono w klimatyzowaną przestrzeń pasażerską oraz oddzielnie klimatyzowaną kabinę kierowcy. Na pokładzie znajduje się 29 miejsc siedzących i 46 miejsc stojących, co pozwala na komfortową obsługę ruchliwych linii miejskich.

Komentarze