PKT Gdynia odebrało sześć nowych trolejbusów Trollino 12M. M jak Medcom
Sześć nowych trolejbusów bateryjnych trafiło do taboru Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni, co umożliwi wydłużenie trasy popularnej linii 25 aż do końcowego odcinka ulicy Chylońskiej, poza sieć trakcyjną.
Symboliczne przekazanie pojazdów odbyło się 22 grudnia 2025 roku na terenie zajezdni PKT. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.pl.
Rozkład jazdy
- Kiedy linia 25 pojedzie nowym, wydłużonym odcinkiem?
- Jakie możliwości jazdy poza siecią trakcyjną mają nowe trolejbusy?
- Jakie parametry techniczne wyróżniają nowe pojazdy PKT Gdynia?
Nowe trolejbusy dla PKT i wydłużenie linii 25
Uroczyste przekazanie sześciu nowych trolejbusów odbyło się w poniedziałek, 22 grudnia, w bazie Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek, prezes PKT Gdynia Marcin Połom oraz dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni Hubert Kołodziejski.
„Uzupełniamy tabor nowoczesnymi, wyprodukowanymi w Polsce trolejbusami. Dla mieszkańców najważniejsza wiadomość jest taka, że dzięki temu możemy wydłużyć linię numer 25 i obsługiwać komunikacją zbiorową odcinek, na którym dotychczas żaden przewoźnik nie jeździł” – podkreśliła Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.
Nowe pojazdy to Solaris Trollino 12M, dobrze znany model w gdyńskim systemie trolejbusowym. Tym razem kluczową rolę odgrywa rozbudowany napęd bateryjny, który umożliwia realizację kursów poza siecią trakcyjną bez utraty parametrów eksploatacyjnych.
„To najnowocześniejsze trolejbusy, jakie dziś produkuje się w Europie. Posiadają polski napęd firmy Medcom oraz sprawdzone baterie trakcyjne, które pozwalają na przejazd do 30 kilometrów bez zasilania z sieci. To rozwiązanie, które znamy, ale w jeszcze bardziej dopracowanej i energooszczędnej wersji” – powiedział Marcin Połom, prezes PKT Gdynia.
Linia 25
Dzięki nowym pojazdom linia 25 zostanie wydłużona od 2 lutego 2026 roku, tuż po zakończeniu ferii zimowych. Trolejbusy pojadą ulicą Morską, następnie Chylońską, a końcowy fragment trasy pokonają na zasilaniu bateryjnym. Wzdłuż nowego odcinka powstaną cztery nowe przystanki – dwie pary w obu kierunkach.
„Końcowy odcinek ulicy Chylońskiej, dotychczas nieobsługiwany komunikacją miejską, zostanie włączony do sieci. To odpowiedź na realne potrzeby mieszkańców nowych osiedli” – dodał Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.
I trochę techniki. Do floty PKT Gdynia trafiło sześć trolejbusów Solaris Trollino 12M, wyprodukowanych w 2025 roku w Polsce przez Solaris Bus & Coach. Pojazdy mają długość 12 metrów i są w pełni niskopodłogowe, przystosowane do przewozu pasażerów z ograniczoną mobilnością. Zastosowano baterie trakcyjne w technologii LTO o pojemności 60 kWh, umożliwiające przejazd około 30 kilometrów bez sieci trakcyjnej.
Napęd stanowi silnik trakcyjny o mocy znamionowej 175 kW, a pojazdy wyposażono w klimatyzowaną przestrzeń pasażerską oraz oddzielnie klimatyzowaną kabinę kierowcy. Na pokładzie znajduje się 29 miejsc siedzących i 46 miejsc stojących, co pozwala na komfortową obsługę ruchliwych linii miejskich.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze