PKS Tour Jelenia Góra kupuje pierwsze autobusy elektryczne. MIDI czwórka z CUPT-KPO
17 lutego 2025 r. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Tour w Jeleniej Górze ogłosiło przetarg na dostawę czterech autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania.
Zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Elektryczne Karkonosze” i współfinansowane z funduszy unijnych – w ramach konkursu CUPT-KPO z dofinansowaniem w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Generalnie PKS przewiduje zakup fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy I także kategorii MAXI, ale zaczyna od MIDI. .
Rozkład jazdy:
- Jakie klasy autobusów elektrycznych obejmuje zamówienie w ramach projektu „Elektryczne Karkonosze”?
- Jakie są dwa główne kryteria oceny ofert w przetargu ogłoszonym przez PKS Tour Jelenia Góra?
- Jakie minimalne wymagania finansowe musi spełniać wykonawca, aby móc ubiegać się o realizację zamówienia?
MIDI i MAXI
Zamówienie obejmuje dostawę czterech autobusów elektrycznych oraz infrastruktury ładowania, które będą zgodne z wymaganiami technicznymi zawartymi w SWZ. Wymagane pojazdy to autobusy niskopodłogowe klasy I kategorii MIDI, przystosowane do eksploatacji w warunkach górskich. Dodatkowo przetarg zakłada dostawę ładowarek o mocy minimum 2×40 kW, z możliwością ładowania dwoma niezależnymi wyjściami o łącznej mocy co najmniej 80 kW.
Każdy autobus musi spełniać następujące wymagania:
- Długość całkowita – w przedziale: od 8,5m do 9,5m.
- Szerokość całkowita – maksymalnie: 2,55m.
- Wysokość całkowita – maksymalnie 3,5m.
- Całkowita ilość miejsc – minimalnie: 50
- Ilość miejsc siedzących – minimalnie: 20. Miejsce siedzące dla 1,5 osoby będzie liczone, jako pojedynczew tym liczba miejsc dostępna z niskiej podłogi: minimum 4.
Rodzaj i system drzwi – w systemie 1-2-0 lub 2-2-0 - Silnik lub silniki elektryczne o mocy zapewniającej trakcję autobusu, odpowiadającąmocy autobusu wyposażonego w
klasyczny układ napędowy z silnikiem Diesla o mocy nie mniejszej niż 200 kW jeżeli autobus wyposażony będzie w dwa
silniki elektryczne umieszczone w piastach mostu napędowego lub w moście napędowym, wymagana przez Zamawiającego
moc minimalna dotyczy sumy mocy tych silników. - Gwarancja na baterie nie krótsza niż 8 lat, co oznacza, że jeśli w tym czasie konieczna będzie wymiana np. z uwagi na niską
pojemość w odniesieniu do nominalnej Wykonawca dokona tego na własny koszt. Baterie trakcyjne muszą zapewnić bezawaryjną eksploatację i zachowanie w całym okresie gwarancji energii na poziomie minimum 80% jej wartości dostępnej (początkowej).
Dodatkowym wymaganiem jest zapewnienie sprawnej infrastruktury ładowania, która pozwoli na optymalne zarządzanie flotą autobusów elektrycznych.
Projekt „Elektryczne Karkonosze” współfinansowany jest w ramach krajowego i regionalnego programu wspierania niskoemisyjnego transportu publicznego. Dodajmy, że równolegle w elektrobusy mocno inwestuje MZK Jelenia Góra, która konsekwentnie rozwija swoją flotę transportową w oparciu o markę Yutong. Dlatego nie jest wykluczone, że o ten kontrakt będzie się starał właśnie Busnex Poland, aby zoptymalizować logistykę serwisową i kto wie, czy po ewentualnej wygranej nie postawi tutaj magazynu części.
Przetargowe wymagania
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy spełniający następujące kryteria:
✔ Posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na poziomie 10.000.000 zł,
✔ Ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000 zł,
✔ Doświadczenie w dostawie minimum 5 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych oraz minimum 5 ładowarek o określonej mocy i parametrach technicznych,
✔ Spełnianie wymogów formalnych dotyczących braku powiązań kapitałowych i osobowych z zamawiającym oraz zgodności z przepisami dotyczącymi środków unijnych.
Zamawiający oczekuje na oferty do 17 marca 2025 r.. Na oferty zamawiający czeka do 17 marca 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów: cena (60%) oraz warunki techniczno-eksploatacyjne (40%).
Planowany termin podpisania umowy to kwiecień 2025 r., a dostawy i uruchomienie infrastruktury powinny nastąpić w ciągu maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy.
Link do pełnej specyfikacji przetargowej: SWZ – PKS Tour Jelenia Góra
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze