Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Tour Jelenia Góra kupuje pierwsze autobusy elektryczne. MIDI czwórka z CUPT-KPO

infobus
18.02.2025 06:02
0 Komentarzy

17 lutego 2025 r. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Tour w Jeleniej Górze ogłosiło przetarg na dostawę czterech autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania.

Zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Elektryczne Karkonosze” i współfinansowane z funduszy unijnych – w ramach konkursu CUPT-KPO z dofinansowaniem w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Generalnie PKS przewiduje zakup fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy I także kategorii MAXI, ale zaczyna od MIDI. .

Rozkład jazdy:

  1. Jakie klasy autobusów elektrycznych obejmuje zamówienie w ramach projektu „Elektryczne Karkonosze”?
  2. Jakie są dwa główne kryteria oceny ofert w przetargu ogłoszonym przez PKS Tour Jelenia Góra?
  3. Jakie minimalne wymagania finansowe musi spełniać wykonawca, aby móc ubiegać się o realizację zamówienia?
PKS Tour Jelenia Góra kupuje pierwsze autobusy elektryczne. MIDI czwórka z CUPT-KPO
PKS Tour Jelenia Góra kupuje pierwsze autobusy elektryczne. MIDI czwórka z CUPT-KPO / fot. PKS Tour

MIDI i MAXI

Zamówienie obejmuje dostawę czterech autobusów elektrycznych oraz infrastruktury ładowania, które będą zgodne z wymaganiami technicznymi zawartymi w SWZ. Wymagane pojazdy to autobusy niskopodłogowe klasy I kategorii MIDI, przystosowane do eksploatacji w warunkach górskich. Dodatkowo przetarg zakłada dostawę ładowarek o mocy minimum 2×40 kW, z możliwością ładowania dwoma niezależnymi wyjściami o łącznej mocy co najmniej 80 kW.

Każdy autobus musi spełniać następujące wymagania:

  • Długość całkowita – w przedziale: od 8,5m do 9,5m.
  • Szerokość całkowita – maksymalnie: 2,55m.
  • Wysokość całkowita – maksymalnie 3,5m.
  • Całkowita ilość miejsc – minimalnie: 50
  • Ilość miejsc siedzących – minimalnie: 20. Miejsce siedzące dla 1,5 osoby będzie liczone, jako pojedynczew tym liczba miejsc dostępna z niskiej podłogi: minimum 4.
    Rodzaj i system drzwi – w systemie 1-2-0 lub 2-2-0
  • Silnik lub silniki elektryczne o mocy zapewniającej trakcję autobusu, odpowiadającąmocy autobusu wyposażonego w
    klasyczny układ napędowy z silnikiem Diesla o mocy nie mniejszej niż 200 kW jeżeli autobus wyposażony będzie w dwa
    silniki elektryczne umieszczone w piastach mostu napędowego lub w moście napędowym, wymagana przez Zamawiającego
    moc minimalna dotyczy sumy mocy tych silników.
  • Gwarancja na baterie nie krótsza niż 8 lat, co oznacza, że jeśli w tym czasie konieczna będzie wymiana np. z uwagi na niską
    pojemość w odniesieniu do nominalnej Wykonawca dokona tego na własny koszt. Baterie trakcyjne muszą zapewnić bezawaryjną eksploatację i zachowanie w całym okresie gwarancji energii na poziomie minimum 80% jej wartości dostępnej (początkowej).

Dodatkowym wymaganiem jest zapewnienie sprawnej infrastruktury ładowania, która pozwoli na optymalne zarządzanie flotą autobusów elektrycznych.

Projekt „Elektryczne Karkonosze” współfinansowany jest w ramach krajowego i regionalnego programu wspierania niskoemisyjnego transportu publicznego. Dodajmy, że równolegle w elektrobusy mocno inwestuje MZK Jelenia Góra, która konsekwentnie rozwija swoją flotę transportową w oparciu o markę Yutong. Dlatego nie jest wykluczone, że o ten kontrakt będzie się starał właśnie Busnex Poland, aby zoptymalizować logistykę serwisową i kto wie, czy po ewentualnej wygranej nie postawi tutaj magazynu części.

PKS Tour Jelenia Góra kupuje pierwsze autobusy elektryczne. MIDI czwórka z CUPT-KPO / fot. PKS Tour
PKS Tour Jelenia Góra kupuje pierwsze autobusy elektryczne. MIDI czwórka z CUPT-KPO / fot. PKS Tour

Przetargowe wymagania

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy spełniający następujące kryteria:
Posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na poziomie 10.000.000 zł,
Ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000 zł,
Doświadczenie w dostawie minimum 5 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych oraz minimum 5 ładowarek o określonej mocy i parametrach technicznych,
Spełnianie wymogów formalnych dotyczących braku powiązań kapitałowych i osobowych z zamawiającym oraz zgodności z przepisami dotyczącymi środków unijnych.

Zamawiający oczekuje na oferty do 17 marca 2025 r.. Na oferty zamawiający czeka do 17 marca 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów: cena (60%) oraz warunki techniczno-eksploatacyjne (40%).

Planowany termin podpisania umowy to kwiecień 2025 r., a dostawy i uruchomienie infrastruktury powinny nastąpić w ciągu maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy.

Link do pełnej specyfikacji przetargowej: SWZ – PKS Tour Jelenia Góra

PKS Tour Jelenia Góra kupuje pierwsze autobusy elektryczne. MIDI czwórka z CUPT-KPO / fot. PKS Tour
PKS Tour Jelenia Góra kupuje pierwsze autobusy elektryczne. MIDI czwórka z CUPT-KPO / fot. PKS Tour

Komentarze