Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Rzeszów ma ofertę na leasing autobusu turystycznego. Powyżej budżetu

infobus
10.02.2025 17:06
0 Komentarzy

7 lutego 2025 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie otworzyło oferty w przetargu na leasing autobusu klasy III na okres 60 miesięcy.

Równolegle do tego zamówienia , PKS Rzeszów oraz Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” (ZG PKS) realizują ambitny program modernizacji floty, w tym zakup elektrobusów, autobusów CNG i wodorowców.

Rozkład jazdy:

  1. Na jaki okres PKS Rzeszów planował leasing autobusu turystycznego?
  2. Jaką ofertę złożono w przetargu i czy mieściła się w budżecie?
  3. Jakie alternatywne inwestycje realizuje PKS Rzeszów i ZG PKS?
PKS Rzeszów ma ofertę na leasing jednego autokaru / fot. mytransportgallery
PKS Rzeszów ma ofertę na leasing jednego autokaru / fot. mytransportgallery

Jeden autokar

PKS Rzeszów ogłosił przetarg na leasing fabrycznie nowego autobusu turystycznego kategorii MAXI. Pojazd miał być leasingowany na okres 60 miesięcy, a jego specyfikacja techniczna określała konkretne wymagania dotyczące wymiarów, mocy silnika oraz wyposażenia wnętrza:

  • Rok produkcji: nie wcześniejszy niż 2024
  • Długość: od 12,5 do 13 metrów
  • Układ drzwi: 1-2-0 z asymetrycznymi drzwiami środkowymi
  • Silnik: min. 400 KM, zasilany olejem napędowym, z automatyczną skrzynią biegów
  • Liczba miejsc: 55 + pilot + kierowca, z możliwością demontażu podestu dla 4 siedzeń w celu przewozu osób na wózkach inwalidzkich
  • Wyposażenie wnętrza:
    • Klimatyzacja min. 30 kW
    • Nawiewy indywidualne dla pasażerów
    • Podwójne szyby, komfortowe siedzenia typu spacjo
    • System wspomagania jazdy ADAS, kamera cofania, hak holowniczy
  • System informacji pasażerskiej:
    • LED-owe tablice kierunkowe (przednia, boczna, tylna)
    • Kompatybilność z systemem ITS działającym na terenie Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa”
  • Monitorowanie bezpieczeństwa:
    • Minimum 7 kamer
    • Monitoring wnętrza pojazdu i otoczenia
    • Rejestrator z zapisem na 30 dni
  • Łączność i sterowanie:
    • Komputer pokładowy
    • Kompatybilność z ITS, router Wi-Fi, system zapowiedzi głosowych

Leasing miał obejmować okres 60 miesięcy, a warunki gwarancji i serwisu miały być zgodne z gwarancją całopojazdową.

PKS Rzeszów ma ofertę na leasing jednego autokaru
PKS Rzeszów ma ofertę na leasing jednego autokaru / fot. mytransportgallery

Jedna oferta

W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, złożona przez firmę mLeasing Sp. z o.o. z Warszawy (najprawdopodobniej na autokar MAN Lion`s Coach), opiewająca na 2 130 984,41 PLN brutto. Tymczasem zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia 1 300 000 PLN, co oznacza, że złożona oferta przekracza budżet o … 830 984,41 PLN brutto (ponad 60%). Sporo.

W związku z tym PKS Rzeszów będzie musiał podjąć decyzję, czy zwiększyć budżet, czy unieważnić przetarg i spróbować ponownie, licząc na korzystniejsze warunki.

PKS Rzeszów i ZG PKS – ambitne plany inwestycyjne

Równolegle do przetargu na leasing autobusu turystycznego, PKS Rzeszów oraz Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” (ZG PKS) realizują ambitny program modernizacji floty. W ramach inwestycji współfinansowanych przez CUPT-KPO planowany jest zakup 54 nowoczesnych autobusów napędzanych wodorem, energią elektryczną oraz sprężonym gazem ziemnym (CNG).

W 2024 roku podpisano umowę z MAN Truck & Bus Polska na dostawę ośmiu 12-metrowych autobusów MAN Lion’s City CNG, a dodatkowo ZG PKS planuje zakup 23 kolejnych pojazdów CNG oraz 7 autobusów elektrycznych. Całkowita wartość tych inwestycji sięga 170 mln złotych, a pierwsze pojazdy pojawią się na drogach już w 2025 roku.

Komentarze