PKS Rzeszów ma ofertę na leasing autobusu turystycznego. Powyżej budżetu
7 lutego 2025 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie otworzyło oferty w przetargu na leasing autobusu klasy III na okres 60 miesięcy.
Równolegle do tego zamówienia , PKS Rzeszów oraz Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” (ZG PKS) realizują ambitny program modernizacji floty, w tym zakup elektrobusów, autobusów CNG i wodorowców.
Rozkład jazdy:
- Na jaki okres PKS Rzeszów planował leasing autobusu turystycznego?
- Jaką ofertę złożono w przetargu i czy mieściła się w budżecie?
- Jakie alternatywne inwestycje realizuje PKS Rzeszów i ZG PKS?
Jeden autokar
PKS Rzeszów ogłosił przetarg na leasing fabrycznie nowego autobusu turystycznego kategorii MAXI. Pojazd miał być leasingowany na okres 60 miesięcy, a jego specyfikacja techniczna określała konkretne wymagania dotyczące wymiarów, mocy silnika oraz wyposażenia wnętrza:
- Rok produkcji: nie wcześniejszy niż 2024
- Długość: od 12,5 do 13 metrów
- Układ drzwi: 1-2-0 z asymetrycznymi drzwiami środkowymi
- Silnik: min. 400 KM, zasilany olejem napędowym, z automatyczną skrzynią biegów
- Liczba miejsc: 55 + pilot + kierowca, z możliwością demontażu podestu dla 4 siedzeń w celu przewozu osób na wózkach inwalidzkich
- Wyposażenie wnętrza:
- Klimatyzacja min. 30 kW
- Nawiewy indywidualne dla pasażerów
- Podwójne szyby, komfortowe siedzenia typu spacjo
- System wspomagania jazdy ADAS, kamera cofania, hak holowniczy
- System informacji pasażerskiej:
- LED-owe tablice kierunkowe (przednia, boczna, tylna)
- Kompatybilność z systemem ITS działającym na terenie Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa”
- Monitorowanie bezpieczeństwa:
- Minimum 7 kamer
- Monitoring wnętrza pojazdu i otoczenia
- Rejestrator z zapisem na 30 dni
- Łączność i sterowanie:
- Komputer pokładowy
- Kompatybilność z ITS, router Wi-Fi, system zapowiedzi głosowych
Leasing miał obejmować okres 60 miesięcy, a warunki gwarancji i serwisu miały być zgodne z gwarancją całopojazdową.
Jedna oferta
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, złożona przez firmę mLeasing Sp. z o.o. z Warszawy (najprawdopodobniej na autokar MAN Lion`s Coach), opiewająca na 2 130 984,41 PLN brutto. Tymczasem zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia 1 300 000 PLN, co oznacza, że złożona oferta przekracza budżet o … 830 984,41 PLN brutto (ponad 60%). Sporo.
W związku z tym PKS Rzeszów będzie musiał podjąć decyzję, czy zwiększyć budżet, czy unieważnić przetarg i spróbować ponownie, licząc na korzystniejsze warunki.
PKS Rzeszów i ZG PKS – ambitne plany inwestycyjne
Równolegle do przetargu na leasing autobusu turystycznego, PKS Rzeszów oraz Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” (ZG PKS) realizują ambitny program modernizacji floty. W ramach inwestycji współfinansowanych przez CUPT-KPO planowany jest zakup 54 nowoczesnych autobusów napędzanych wodorem, energią elektryczną oraz sprężonym gazem ziemnym (CNG).
W 2024 roku podpisano umowę z MAN Truck & Bus Polska na dostawę ośmiu 12-metrowych autobusów MAN Lion’s City CNG, a dodatkowo ZG PKS planuje zakup 23 kolejnych pojazdów CNG oraz 7 autobusów elektrycznych. Całkowita wartość tych inwestycji sięga 170 mln złotych, a pierwsze pojazdy pojawią się na drogach już w 2025 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze