PKS Leśna wybrał odostawcę minibusów do obsługi powiatu lubańskiego
16 października 2025 roku PKS Leśna rozstrzygnął przetarg na zakup trzech niskoemisyjnych minibusów do obsługi linii pozamiejskich w powiecie lubańskim.
Projekt wpisuje się w szersze działania na rzecz poprawy dostępności transportu publicznego i ograniczenia emisji spalin w regionie – i ma wsparcie z programu CUPT-KPO. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na dostawę trzech minibusów dla PKS Leśna?
- Ile wynosi łączna wartość zamówienia brutto?
- Do kiedy mają zostać dostarczone wszystkie trzy pojazdy?
Trzy zadania
Postępowanie dotyczyło Dolnego Śląska i zostało ogłoszone przez PKS Leśna w ramach modernizacji lokalnego taboru autobusowego. Przewoźnik zamierzał kupić trzy nowe niskoemisyjne minibusy do obsługi tras międzygminnych – każde zadanie przetargowe dotyczyło jednej sztuki pojazdu. Autobusy mają być dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami, mieć niską podłogę, rampę o udźwigu min. 350 kg oraz przynajmniej 19 miejsc siedzących.
Zgodnie ze specyfikacją, każdy z trzech pojazdów ma być fabrycznie nowy, z silnikiem wysokoprężnym spełniającym normę Euro VI, o mocy od 170 do 190 KM. Dopuszczalne były zarówno skrzynie manualne, jak i automatyczne. Autobusy muszą być niskopodłogowe, wyposażone w rampę najazdową, uchwyty i przyciski alarmowe umożliwiające samodzielne korzystanie przez osoby o ograniczonej mobilności. Przewidziane terminy dostaw to: 15 grudnia 2025 r. dla pierwszego pojazdu, 15 stycznia 2026 r. dla drugiego oraz 16 lutego 2026 r. dla trzeciego.
Sześć ofert
W każdym z trzech zadań wystartowały po dwie firmy, ale za każdym razem zwyciężyła oferta Cieślik-Trans Cieślik Tomasz.
W Zadaniu nr 1 wybrana została oferta o wartości 526.440,00 PLN brutto / 428.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie 428.000 PLN netto. Druga złożona oferta, pochodząca od TRUCK IMPORT – EXPORT WYNAJEM Sp. z o.o., opiewała na 733.080,00 PLN brutto / 596.000 PLN netto.
W Zadaniu nr 2 ponownie zwyciężyła propozycja Cieślik-Trans – również 526.440,00 PLN brutto / 428.000 PLN netto, przy czym konkurencyjna oferta wynosiła 671.580,00 PLN brutto / 546.000 PLN netto.
Identycznie wyglądała sytuacja w Zadaniu nr 3, gdzie Cieślik-Trans zaproponował tę samą stawkę co wcześniej – 526.440,00 PLN brutto / 428.000 PLN netto, a konkurencyjna oferta wynosiła 548.580,00 PLN brutto / 446.000 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła łącznie około 1.800.000 PLN brutto, co pozwalało na wybór ofert Cieślik-Trans, które łącznie zamknęły się w 1.579.320,00 PLN brutto / 1.284.000 PLN netto za trzy pojazdy, co daje średnią cenę jednostkową netto na poziomie 428.000 PLN netto za jeden autobus.
Obecnie zamawiający przygotowuje się do podpisania umowy, co ma nastąpić w listopadzie 2025 roku. Decyzje zostały podjęte na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ Cena oferty – 60%
✅ Liczba bezpłatnych przeglądów okresowych autobusu – 40%
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/249007
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok






Komentarze