Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Jelenia Góra stawia na międzymiastową klasykę. Dwa razy SOR ICN 9,5

infobus
18.04.2025 09:01
0 Komentarzy

Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dwa autobusy międzymiastowe klasy MIDI dla PKS „Tour” Jelenia Góra zapadła 16 kwietnia 2025 roku.

W postępowaniu wystartował tylko jeden wykonawca – czeski producent SOR Libchavy. O tym zamówieniu – z dofinansowaniem CUPT-KPO – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ofert wpłynęło w przetargu na autobusy międzymiastowe dla PKS „Tour” Jelenia Góra?
  2. Czy zaproponowana cena mieściła się w budżecie zamawiającego?
  3. Jaki model autobusu zaoferował producent SOR Libchavy?
PKS Jelenia Góra stawia na międzymiastową klasykę. Dwa razy SOR ICN 9,5
PKS Jelenia Góra stawia na międzymiastową klasykę. Dwa razy SOR ICN 9,5

Międzymiastowa dwójka

Przedmiotem przetargu była dostawa dwóch fabrycznie nowych autobusów międzymiastowych klasy MIDI z napędem wysokoprężnym. Pojazdy mają mieć długość od 9,00 do 9,60 metra i pomieścić minimum 64 pasażerów, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących.

Zgodnie z zapisami zamówienia, pojazdy muszą mieć nadwozie z materiałów odpornych na korozję (stal nierdzewna, aluminium, kompozyty), silnik wysokoprężny o pojemności 6.500–7.000 cm³ i mocy między 180 a 200 kW, zgodny z normą Euro VI, a także automatyczną, sześciobiegową skrzynię biegów z retarderem. Wewnątrz przewidziano m.in. pneumatyczne zawieszenie z funkcją przyklęku, systemy nagłośnienia i ogrzewania oraz miejsce z oznaczeniami Braille’a dla wózka inwalidzkiego.

Autobusy muszą być w pełni przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami, wyposażone w klimatyzację, system monitoringu, półzamkniętą kabinę kierowcy, ogrzewanie, ładowarki USB oraz nowoczesny układ informacji pasażerskiej.

PKS Jelenia Góra stawia na międzymiastową klasykę. Dwa razy SOR ICN 9,5
PKS Jelenia Góra stawia na międzymiastową klasykę. Dwa razy SOR ICN 9,5

Jedna oferta

W przetargu wpłynęła jedna oferta – od SOR Libchavy spol. s r.o., która zaproponowała model SOR ICN 9,5 w cenie 1.800.000 PLN brutto, co przekłada się na 1.463.415 PLN netto oraz 731.707 PLN netto za sztukę. Budżet przewidziany przez zamawiającego wynosił 1.900.000 PLN brutto, zatem czeska propozycja mieści się w granicach finansowych, pozostawiając niewielki margines.

Zamawiający poinformował, że ocena ofert odbyła się zgodnie z przetargowymi kryteriami:

60% – cena
40% – warunki techniczno-eksploatacyjne

Dostawa autobusów ma nastąpić w ciągu kilku miesięcy od podpisania umowy – co oznacza, że nowe pojazdy mogą pojawić się na trasach jeszcze przed końcem 2025 roku. Więcej informacji o zamówieniu:
https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/219838

Komentarze