PKS Jelenia Góra cały czas na zakupach. Po elektrykach i hybrydach – dwa autobusy diesla
13 marca 2025 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „Tour” w Jeleniej Górze ogłosiło przetarg na dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów międzymiastowych z napędem spalinowym.
Najnowszy kontrakt pokazuje, że PKS Tour konsekwentnie rozwija swoją flotę – dzięki wsparciu z konkursu CUPT-KPO. W lutym 2025 roku przewoźnik ogłosił przetarg na cztery autobusy elektryczne klasy MIDI wraz z infrastrukturą ładowania, a w marcu na kolejne cztery autobusy hybrydowe.
Rozkład jazdy:
- Jaką długość muszą mieć autobusy zamawiane przez PKS „Tour” w Jeleniej Górze?
- Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert w przetargu?
- Do kiedy można składać oferty w przetargu na dostawę autobusów dla PKS „Tour”?
Kategoria MIDI
Zamawiający określił szczegółowe wymagania techniczne dla autobusów. Ich długość powinna mieścić się w przedziale od 9,00 m do 9,60 m, szerokość nie może przekroczyć 2,60 m, a wysokość 3,20 m. Pojazdy muszą pomieścić minimum 64 pasażerów, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących. Nadwozie powinno być wykonane ze stali nierdzewnej, aluminium lub materiałów kompozytowych wzmacnianych włóknem szklanym, zabezpieczonych antykorozyjnie, co ma zagwarantować co najmniej 10-letni okres eksploatacji bez konieczności rozszerzonych napraw blacharskich. Autobusy mają posiadać konstrukcję nośną wykonaną ze stali nierdzewnej lub materiałów o podwyższonej odporności na korozję.
W zakresie układu napędowego przewidziano silnik wysokoprężny o pojemności od 6.500 cm³ do 7.000 cm³, generujący moc w zakresie 180–200 kW i moment obrotowy co najmniej 900 Nm. Jednostka napędowa musi spełniać normę emisji spalin Euro VI. Paliwo będzie dostarczane z baku o pojemności co najmniej 160 dm³, natomiast układ AdBlue ma mieć pojemność nie mniejszą niż 20 dm³.
Skrzynia biegów musi być automatyczna, sześciobiegowa, wyposażona w retarder. Zawieszenie pneumatyczne powinno zapewniać funkcję „przyklęku” prawej strony nadwozia. Pojazdy będą miały hamulce tarczowe z systemem ABS i ASR, a także układ gaszenia pożarów w komorze silnika.
Wnętrze autobusów musi spełniać wysokie standardy komfortu i bezpieczeństwa. Kabina kierowcy będzie półzamknięta, wyposażona w klimatyzację, radioodbiornik oraz cyfrowy tachograf. Przestrzeń pasażerska również otrzyma klimatyzację oraz system ogrzewania utrzymujący temperaturę co najmniej 15°C przy zewnętrznej temperaturze -15°C. Monitoring wizyjny obejmie cztery kamery oraz mikrofon rejestrujący rozmowy między kierowcą a pasażerami. W przestrzeni pasażerskiej znajdzie się co najmniej 8 podwójnych ładowarek USB oraz miejsce dla wózka inwalidzkiego z odpowiednimi oznaczeniami w języku Braille’a.
Przetargowe wymagania
Zamawiający określił także wymagania dotyczące sytuacji ekonomicznej i doświadczenia oferentów. Wykonawca musi dysponować środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości 2.000.000,00 PLN oraz udokumentować dostawę minimum trzech fabrycznie nowych autobusów spełniających wymagania zamówienia, o łącznej wartości co najmniej 2.000.000,00 PLN netto.
Na oferty zamawiający czeka do 27 marca 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ 60% cena,
✅ 40% warunki techniczno-eksploatacyjne.
Dodajmy że zamówienie obejmuje również przeprowadzenie szkoleń i udzielenie autoryzacji na wykonywanie obsług technicznych i napraw gwarancyjnych dla dostarczonych pojazdów. Pełne informacje dotyczące zamówienia można znaleźć pod adresem: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/219838.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze