PKM Tychy ma nowego szefa: Wojciech Harmansa za Miłosza Steca
Z dniem 1 sierpnia 2025 roku Rada Nadzorcza Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Tychach powołała na stanowisko prezesa zarządu Wojciecha Harmansę.
To menedżer z doświadczeniem w zarządzaniu, ale także osobę znana z działalności artystycznej – głównie z zespołu Perły i Łotry, który uchodzi za legendę polskiej sceny szantowej.
Rozkład jazdy:
- Kto został powołany na prezesa PKM Tychy 1 sierpnia 2025 roku?
- Z jakim zespołem muzycznym związany jest Wojciech Harmansa?
- Jakie pojazdy obsługuje PKM Tychy w ramach swojej floty?
Zmiana na czele
PKM Tychy, będący jednym z głównych operatorów transportu publicznego w Metropolii Górnośląsko-Zagłębiowskiej, przeszedł formalną zmianę w zarządzie po odejściu dotychczasowego prezesa. Nowy prezes – Wojciech Harmansa – to postać znana lokalnie, zarówno z wcześniejszej aktywności zawodowej w sektorze energetycznym, jak i z aktywności artystycznej. Harmansa był m.in. dyrektorem w spółce Enea Wytwarzanie.
W przeszłości Harmansa angażował się także politycznie – w 2014 roku startował z listy Platformy Obywatelskiej na radnego Mysłowic.
PKM Tychy to operator o dużym znaczeniu dla lokalnego systemu komunikacji. Spółka obsługuje flotę nowoczesnych autobusów i trolejbusów, prowadzi inwestycje taborowe oraz uczestniczy w projektach niskoemisyjnych – takich jak rozwój napędów gazowych i elektrycznych. Przed nowym prezesem stoi wyzwanie utrzymania konkurencyjności, rozwijania standardów usług i zarządzania relacjami społecznymi w kontekście oczekiwań wobec jakości transportu publicznego w regionie.
Poprzedni prezes PKM
Choć Miłosz Stec odszedł z PKM Tychy w atmosferze politycznego przesilenia, to jego kadencja była jedną z dłuższych i bardziej rozpoznawalnych w historii spółki. Kierował nią przez ponad sześć lat — od 1 stycznia 2019 roku — wcześniej jako zastępca prezydenta ds. infrastruktury odpowiadał m.in. za wdrożenie systemu trolejbusowego. Za jego czasów Tychy przeprowadziły największe w regionie zakupy autobusów nisko- i zeroemisyjnych oraz przeszły z klasycznej eksploatacji do modelu zintegrowanego transportu publicznego. Mimo to jego odwołanie miało charakter decyzji politycznej, związanej ze zmianą układu sił w ratuszu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze