Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKM Świerklaniec unieważnia przetarg na wynajem 20 autobusów z silnikami diesla

infobus
17.02.2025 09:06
0 Komentarzy

14 lutego 2025 r. Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitalnej w Świerklańcu unieważniło przetarg na najem długoterminowy 20 nowych autobusów miejskich z napędem spalinowym.

Postępowanie miało na celu pozyskanie pojazdów klasy I kategorii MAXI, spełniających najwyższe normy emisji spalin Euro 6d i zapewniających odpowiednie parametry eksploatacyjne. Teraz PKM Świerklaniec poinformowało jednak o unieważnieniu postępowania, ponieważ jedyna złożona oferta nie spełniła wymagań formalnych.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego PKM Świerklaniec unieważniło przetarg na najem 20 autobusów miejskich?
  2. Jakie były kluczowe wymagania dotyczące specyfikacji technicznej pojazdów w ramach przetargu?
  3. Jaka firma złożyła jedyną ofertę w przetargu i dlaczego została ona odrzucona?
PKM Świerklaniec unieważnia przetarg na wynajem 20 autobusów z silnikami diesla
PKM Świerklaniec unieważnia przetarg na wynajem 20 autobusów z silnikami diesla / fot. PKM Świerklaniec

Założenia przetargu

PKM Świerklaniec zamierzało wynająć 20 autobusów o długości od 11,5 do 12,5 m, z całkowicie niską podłogą i trzema dwuskrzydłowymi drzwiami w układzie 2-2-2. Pojazdy miały być napędzane silnikami diesla o mocy co najmniej 200 kW oraz spełniać wymogi jednolitej marki dla silnika i pojazdu. W wyposażeniu miały znaleźć się klimatyzacja, system zliczania pasażerów, kontrola trzeźwości kierowcy oraz nowoczesne tablice LED.

Przy ocenie ofert przewidziano punktację za kluczowe parametry techniczne, m.in.:

  • zastosowanie odpornych na korozję materiałów konstrukcyjnych – 14 pkt,
  • gwarantowany przebieg międzyobsługowy silnika min. 60 000 km – 18 pkt,
  • co najmniej 11 miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 18 pkt,
  • moc silnika powyżej 240 kW – 18 pkt,
  • mocowanie paneli bocznych w systemie szybkowymiennym – 18 pkt.

W porównaniu do poprzedniego przetargu zmodyfikowano kryterium unifikacji marki silnika i producenta autobusu, które z opcjonalnego stało się sztywnym wymogiem.

PKM Świerklaniec unieważnia przetarg na wynajem 20 autobusów z silnikami diesla
PKM Świerklaniec unieważnia przetarg na wynajem 20 autobusów z silnikami diesla

Jedna oferta

W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, złożona przez firmę MERCUS PSQ na kwotę 73.062.000,00 zł brutto, w tym:

  • 41.401.800,00 PLN brutto – zamówienie podstawowe,
  • 20.700.900,00 PLN brutto – opcja na 10 dodatkowych autobusów,
  • 10.959.300,00 PLN brutto – opcja wykupu pojazdów po okresie najmu.
  • jednostkowa cena zaproponowanego autobusu MAN Lion’s City 12 wynosiła 2 070 900,00 PLN brutto (czyli 1 683 000,00 PLN netto).

Z kolei PKM Świerklaniec przeznaczyło na realizację zamówienia 63.468.000,00 PLN brutto, w tym na podstawową część kontraktu 35.916.000,00 PLN brutto. Oferta przekraczała budżet zamawiającego o 9.594.000,00 PLN, co stanowiło istotny problem finansowy.

Jednak anulacja postępowania nastąpiła z innej przyczyny. 14 lutego 2025 roku PKM Świerklaniec ogłosiło unieważnienie przetargu, powołując się na art. 255 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Decyzja wynikała z faktu, że jedyna złożona oferta podlegała odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c PZP. Firma MERCUS nie dostarczyła w przewidzianym terminie wymaganych dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

Dodajmy, że ostatni przetarg na autobusy spalinowe dla PKM Świerklaniec wygrała firma Busimport.pl, dostarczając modele Isuzu Citiport. Więcej informacji na temat najnowszego przetargu można znaleźć pod linkiem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1025975

PKM Świerklaniec unieważnia przetarg na wynajem 20 autobusów z silnikami diesla
PKM Świerklaniec unieważnia przetarg na wynajem 20 autobusów z silnikami diesla / fot. PKM Świerklaniec

Komentarze