Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKM Świerklaniec też idzie w diesle. Najem długoterminowy 20 autobusów. Z opcją

infobus
27.11.2024 08:01
0 Komentarzy

27 listopada Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitalnej w Świerklańcu ogłosiło przetarg na najem długoterminowy 20 autobusów klasy I kategorii MAXI.

To kolejny krok w modernizacji floty przewoźnika – w zasadzie coroczna tradycja. Natomiast zwiększenie wolumenu wynika z nadchodzącej nowelizacji ustawy o elektromobilności, który zmusza większe miasta – w tym także GZM – do zakupów tylko autobusów bezemisyjnych i to od 2026 roku. O losach tego przepisu pisaliśmy w InfoBusie tutaj.

Spis treści:

  1. Jakie są kluczowe wymagania przetargowe dla wynajmu 20 autobusów ogłoszonego przez PKM Świerklaniec?
  2. W jaki sposób PKM Świerklaniec planuje oceniać złożone oferty w tym przetargu?
  3. Jakie kroki podjęło PKM Świerklaniec w ostatnich latach w ramach modernizacji swojej floty autobusowej?
PKM Świerklaniec na kolejnych zakupach autobusów konwencjonalnych
Świerklaniec na kolejnych zakupach autobusów konwencjonalnych / fot. PKM

najem długoterminowy

Przedmiotem zamówienia Przedsiębiorstwa Komunikacji Metropolitalnej jest najem 20 autobusów jednej marki i modelu, które:

  • muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku,
  • Długość autobusu: 11,50 m – 12,50 m
  • Szerokość: 2,40 m – 2,55 m
  • Wysokość: max. 3,25 m
  • Liczba miejsc do przewozu pasażerów liczba miejsc ogółem: co najmniej 80, liczba miejsc siedzących: co najmniej 25, liczba miejsc z dostępem bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi: co najmniej 6, siedzenia specjalne – co najmniej 4, wymagana liczba siedzeń (tzn. miejsc dla pasażerów siedzącychplus miejsc dla kierowcy) nie mniejsza niż 25% ogólnej, wskazanej
  • Liczba drzwi pasażerskich trzy (3) pary drzwi w układzie 2-2-2,
  • dodatkowe lampy zewnętrzne nad drzwiami w barwie białej zimnej

Zamawiający przewiduje termin realizacji dostaw do 30 czerwca 2026 roku. Dodatkowo zamawiający zastrzega możliwość wykupu pojazdów po zakończeniu okresu najmu oraz zamówienia dodatkowych 10 autobusów w opcji.

Świerklaniec na kolejnych zakupach autobusów konwencjonalnych / fot. PKM
Świerklaniec na kolejnych zakupach autobusów konwencjonalnych / fot. PKM

Przetargowe wymagania

Zamawiający wymaga od wykonawców:

  • udokumentowania realizacji co najmniej trzech zamówień na najem lub leasing długoterminowy minimum 10 fabrycznie nowych autobusów w ramach jednej umowy,
  • wniesienia wadium w wysokości 100 000 zł

Termin składania ofert to 27 grudnia. Następnie przewoźnik oceni złozone propozycje według czterech kryteriów:

  • Cena (50%),
  • Ocena techniczna (20%),
  • Warunki gwarancji (10%),
  • Termin dostawy (20%).

Szczegółowe informacje oraz dokumenty przetargowe dostępne są na stronie:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1025975

Świerklaniec na kolejnych zakupach autobusów konwencjonalnych / fot. PKM
Świerklaniec na kolejnych zakupach autobusów konwencjonalnych / fot. PKM

Ostatnie zakupy

Śląski operator aktywnie modernizuje swoją flotę i to zarówno o pojazdy używane, jaki nowe. W zakresie tych pierwszych, w 2023 PKM Świerklaniec zakupił 25 autobusów Solaris Urbino 18, które wcześniej były użytkowane w Oslo. Co do nowych autobusów wygląda to tak:

  • 2024: przetarg na pięć autobusów z silnikami diesla – wybór Busimport z marką Isuzu
  • 2024: PKM Świerklaniec otrzymało 8 autobusów elektrycznych 12-metrowych, które kursują na liniach 3, 19, 64 i 289. Pojazdy są klimatyzowane, wyposażone w Wi-Fi, ładowarki USB i przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Sesja ładowania trwa około 1 godziny i pozwala na przejechanie przez pojazd około 180 km
  • 2023: przetarg na pięć autobusów z silnikami diesla – wybór Mercus z marką Isuzu.

Łącznie PKM Świerklaniec planuje pozyskanie co najmniej 54 autobusów elektrycznych oraz 25 autobusów konwencjonalnych. Dodatkowo, spółka dąży do ujednolicenia floty pod kątem koloru oraz wprowadza nową tapicerkę w pojazdach. 

Komentarze