Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKM Gdynia z ofertą na trzy elektrobusy i blisko historycznej zmiany. Ale jest jeszcze budżet

infobus
31.03.2025 09:07
0 Komentarzy

25 marca 2025 r. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Gdyni otworzyło oferty w przetargu na dostawę trzech fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów przegubowych o napędzie elektrycznym.

Zamówienie ma na celu modernizację taboru i ma wsparcie z programu „Zielony Transport Publicznego. ze wsparciem środków Krajowego Planu Odbudowy. Dodajmy, że do tej pory flotę firmy stanowiły prawie wyłącznie pojazdy marki MAN. Ewentualne wejście autobusów marki Solaris oznaczałoby historyczną zmianę. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ofert wpłynęło w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych dla PKM Gdynia i jaka była wartość złożonej oferty?
  2. Jakie są kluczowe kryteria oceny ofert w postępowaniu i które z nich mają największy wpływ na wynik?
  3. Jakie wymagania techniczne musi spełniać oferowany autobus elektryczny według specyfikacji PKM Gdynia?
Tylko jedna oferta w Gdyni. Solaris proponuje, ale drożej niż planował PKM
Tylko jedna oferta w Gdyni. Solaris proponuje, ale drożej niż planował PKM /

Jedna oferta

W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta – złożona przez Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. z Bolechowa. Cena oferty wyniosła 13.541.562,00 PLN brutto, czyli 11.009.400,00 PLN netto, co przekłada się na jednostkowy koszt 3.669.800,00 PLN netto za jeden autobus Solaris Urbino 18 electric.

Tymczasem kwota przeznaczona przez zamawiającego to 12.546.000,00 PLN brutto, czyli 10.200.000,00 PLN netto. Oferta przewyższa budżet o blisko 1.000.000 PLN netto.

Na oferty zamawiający czekał do 25 lutego 2025 r., a teraz komisja przetargowa dokona oceny według następujących kryteriów:

✅ cena – 60 pkt
✅ gwarancja pojazdu (min. 84 mies.) – 10 pkt
✅ gwarancja na magazyny energii (min. 96 mies.) – 10 pkt
✅ zużycie energii elektrycznej < 0,8 kWh/km – 10 pkt
✅ zasięg ≥ 240 km – 1 pkt
✅ pojemność magazynu energii ≥ 340 kWh – 1 pkt
✅ funkcja prekondycjonowania (zgodnie z VDV 261) – 3 pkt
✅ system wykrywania i tłumienia ognia oraz zgodność z EKG ONZ 66 – 5 pkt

Zamówienie nie jest objęte dyrektywą 2014/25/UE, co oznacza, że nie podlega regulacjom sektorowym dla podmiotów działających w określonych branżach.

Tylko jedna oferta w Gdyni. Solaris proponuje, ale drożej niż planował PKM
Tylko jedna oferta w Gdyni. Solaris proponuje, ale drożej niż planował PKM

Kategoria MEGA

Zamawiający oczekuje pojazdów o długości od 17,5 do 18,5 metra, szerokości do 2,55 m i wysokości maksymalnej 3,5 m. Wymagana jest minimalna moc silnika elektrycznego 230 kW oraz system rekuperacji umożliwiający odzysk energii do ładowania baterii lub zasilania systemu grzewczego. Autobusy muszą posiadać magazyny energii o pojemności użytkowej min. 240 kWh i być ładowane zarówno przez plug-in, jak i pantograf.

Na pokładzie znajdzie się co najmniej 42 miejsca siedzące, klimatyzacja, porty USB, tablice diodowe, wyświetlacze LCD oraz systemy zliczania pasażerów i zapowiedzi głosowych. Kabina kierowcy ma być zabudowana i wyposażona w system sprzedaży biletów.

W zakresie wymagań formalnych PKM Gdynia oczekuje od oferentów wykazania się realizacją dostaw pojazdów o podobnej specyfice w ostatnich trzech latach. Termin realizacji wynosi do 12 miesięcy od podpisania umowy.

Pełne ogłoszenie przetargowe: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1051056

Komentarze