PKM Gdynia na swoich pierwszych zakupach autobusów elektrycznych. MEGA trójka
22 stycznia 2025 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Gdyni ogłosiło przetarg na dostawę trzech fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych klasy I kategorii MEGA.
Maja one obsługiwać główne linie komunikacji publicznej w sieci Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Zamówienie obejmuje również budowę niezbędnej infrastruktury ładowania. O równolegle prowadzonym postępowaniu przez PKA Gdynia pisaliśmy tutaj.
Rozkład jazdy:
- Jakie kluczowe wymagania techniczne muszą spełniać autobusy elektryczne przegubowe poszukiwane przez PKM Gdynia?
- Jakie linie komunikacji publicznej mają obsługiwać nowe autobusy w sieci ZKM Gdynia?
- Jakie kryteria oceny będą brane pod uwagę przy wyborze oferty w przetargu na autobusy elektryczne w Gdyni?
Wymagania PKM
Przypomnijmy, że do tej pory w Gdyni to spółka PKA kupowała elektrobusy – w 2022 roku wprowadzono do sieci ZKM autobusy elektryczne marki Mercedes-Benz eCitaro. Nowoczesne, zeroemisyjne pojazdy obsługują linie 128, 133, 150, 190, 282, N40 oraz N94. Z kolei w grudniu 2024 PKA Gdynia ogłosiło przetarg na dostawę ośmiu fabrycznie nowych, przegubowych e-busów o długości około 18 metrów. Pojazdy te mają być w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w monitoring oraz systemy informacji pasażerskiej. Planowana pojemność to 120 pasażerów, w tym 40 miejsc siedzących. Autobusy będą ładowane zarówno na terenie zajezdni, jak i na pętlach wyposażonych w odpowiednią infrastrukturę
Tych inwestycji pozazdrościła PKA siostrzana spółka PKM i sama wyruszyła na elektryczne zakupy. Zamawiający nie podał , jakie jest źródło finansowania, ale stawiamy na III edycję „Zielonego Transportu Publicznego”.
Poszukiwane pojazdy mają mieć następującą charakterystykę:
- niska podłoga na całej długości autobusu, bez poprzecznych stopni wewnętrznych ani w drzwiach wejściowych (z dopuszczeniem stopni do ławek w tylnej części).
- długość 17,5–18,5 m,
- szerokość 2,50–2,55 m,
- wysokość maksymalna 3,5 m
- Silnik trakcyjny: moc netto minimum 230 kW, chłodzenie cieczą, zdolność pracy w temperaturach od -30°C do +45°C.
- Napęd trakcyjny: umożliwiający rekuperację energii hamowania, zdolność pokonywania wzniesień do 12% z pełnym obciążeniem, kompatybilny z holowaniem bez konieczności demontażu elementów mechanicznych lub elektrycznych.
- Magazyn energii elektrycznej: pojemność minimalna 290 kWh, z użyteczną pojemnością co najmniej 240 kWh, możliwość przejechania minimum 180 km przy pełnym obciążeniu i różnych warunkach pogodowych, zdolność ładowania mocą do minimum 200 kW, układ zapewniający rejestrację i monitorowanie zużycia energii.
Przetargowe wymagania
Oferenci muszą wykazać doświadczenie w realizacji co najmniej dwóch dostaw autobusów elektrycznych o podobnych parametrach technicznych w ciągu ostatnich trzech lat. Wadium ustalono na kwotę 250 000 zł.
Na oferty zamawiający czeka do 25 lutego 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według następujących kryteriów:
- cena – 60%,
- jakość – 40%.
Więcej informacji oraz dokumentacja przetargowa dostępne są pod adresem: SWZ – link do zamówienia.
Na koniec dodajmy, że Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni jest największym przewoźnikiem w sieci Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, obsługującym około 43% przewozów autobusowych w mieście oraz okolicznych gminach.
Liczba autobusów: 91 pojazdów – wszystkie marki MAN, w tym ok 30 gazowców Lion’s City CNG.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze