Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy Nowy Solaris Urbino 18 w Polsce!

infobus
20.12.2015 19:00
0 Komentarzy

Hala naprawcza KM Płock to kolejny obiekt obok ?DworcaPłock? finansowany w ramach inicjatywy JESSICA ze środków Regionalnego ProgramuOperacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013. Podczas uroczystegootwarcie obiektu zaprezentowano także trzy Nowe Urbino 12 i jeden Nowy Urbino18, które zasiliły tabor KM Płock.

– ?Komunikacja miejska zmienia oblicze ? mówił prezydentPłocka Andrzej Nowakowski. ? W ciągu ostatnich 5 lat wprowadziliśmy nowy układpołączeń, kupiliśmy nowoczesne i klimatyzowane autobusy, wszystkie pojazdywyposażyliśmy w biletomaty, wymieniamy wiaty przystankowe. Cieszę się, że nowazajezdnia i ta hala wpłynie na bezawaryjność świadczonych przez KM usług? ?podsumował prezydent Andrzej Nowakowski. A tak Nowy Urbino 18 prezentuje się na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=2Bgf0NftYbc}

Zajezdnia z JESSIKI

Środki preferencyjnej pożyczki JESSICA wsparły rewitalizacjęi modernizację zajezdni autobusowej położonej przy ul. Przemysłowej w Płocku.Dzięki temu wsparciu KM Płock zmieniła oblicze. W ramach rewitalizacjirozebrano dwie hale obsługowo-naprawcze oraz budynek magazynowy. W ich miejscuwybudowano nową halę. Przebudowie uległ również układ komunikacji wewnętrznej istanowisk postojowych. Nowy obiekt wyposażono w niezbędny sprzęt. Poprawi tostan techniczny infrastruktury, ciągłość usług komunikacyjnych i ograniczyawaryjność taboru. Ponadto, dzięki zastosowaniu energooszczędnych rozwiązańtechnicznych oraz innowacyjnej ekologicznej myjni autobusowej, inwestycjawpłynie pozytywnie na jakość środowiska naturalnego. Dzięki poprawie warunkówpracy możliwe będzie uruchomienie programu praktyk zawodowych orazwykształcenie kadry pracowniczej z perspektywą zatrudnienia w KM.

Koszt inwestycji wynosi netto 12,5 mln zł, z czego 7,8 mlnzł (ok. 62 proc.) stanowi preferencyjna pożyczka w ramach Inicjatywy JESSICA.

Serwis na 200 pojazdów miesięcznie

Hala serwisowo ? naprawczaprzeznaczona jest w przeważającej części do obsługi własnego taboruautobusów KM Płock. Celem budowy jest usprawnienie codziennych procesówobsługowych i utrzymanie floty autobusów w sprawności technicznej.

Wbudowana stacja diagnostyczna przeznaczona jest do obsługipojazdów własnych i świadczenia usług zewnętrznych. Myjnia autobusówzaprojektowana jako urządzenie stacjonarne z systemem przejazdowego myciapojazdów przeznaczona jest do obsługi własnego taboru autobusów, orazświadczenia usług komercyjnych dla odbiorców zewnętrznych posiadających pojazdyciężarowe i autobusy. Przepustowość myjni wynosi 15-20 pojazdów na godzinę coumożliwia wykonanie mycia wszystkich pojazdów w trakcie nocnej zmiany.

W części serwisowej na wyróżnienie zasługują stanowiskanaprawcze i stanowiska obsługi codziennej. Dla stanowisk obsługi codziennejprzewidziano kontrolę wszystkich pojazdów autobusowych po zjeździe z trasy wciągu doby. Ich przegląd pozwoli ustalić i zaplanować czynności serwisowe iobsługowe. Przegląd pojazdów odbywać się będzie w trakcie 2 zmiany, na głównymstanowisku obsługi codziennej. Stanowisko jest wyposażone w długi kanałprzeglądowy, dwa stanowiska odkurzaczacentralnego i system nalewaków olejowych, do uzupełniania i wymiany płynóweksploatacyjnych. Mycie sprawdzonych i sprawnych technicznie pojazdów odbywaćsię będzie w trakcie trzeciej zmiany, na stanowisku myjni przejazdowej.Odległość pomiędzy tymi stanowiskami umożliwia wykonanie łuku na placumanewrowym przed halą i płynny przejazd z jednego na drugie stanowisko.

Planuje się naprawy bieżącej obsługi pojazdów na ponad 200 miesięcznie.Na stanowiskach serwisowych przewidziano obsługę własnego taboru orazświadczenia usług komercyjnych dla odbiorców zewnętrznych posiadających pojazdyciężarowe i autobusy, z możliwością rozszerzenia zakresu usług na pojazdy o dmcponiżej 3,5 Mg. Boczne sekcje przyległe do hali serwisowej przeznaczone są doobsługi i napraw pojazdów. Kondygnacja piętra przeznaczona jest napomieszczenia biurowe i socjalne (szatnie, łazienki i jadalnia) dlapracowników. Szatnie zostały zaprojektowane z zapasem powierzchni na dodatkoweszafki dla pracowników.

Komunikacyjna rewitalizacja miast

JESSICA (z ang. Joint European Support for SustainableInvestment in City Areas) to inicjatywa, której celem jest rewitalizacja miasti realizacja innych projektów miejskich. Jest to instrument zwrotnego finansowania(np. w formie pożyczki), co wyróżnia JESSICA od systemu dotacyjnego. Pozakończeniu inwestycji beneficjent rozpoczyna spłatę pożyczki, dzięki czemumożliwe jest finansowanie z tych środków kolejnych, ważnych dla rozwoju miastprojektów. Mechanizm finansowy JESSICA polega na przekazaniu części środków zRegionalnego Programu Operacyjnego Funduszowi Powierniczemu, a następniedofinansowaniu z tego źródła Funduszu Rozwoju Obszarów Miejskich (FROM). Towłaśnie do zadań FROM-u należy zarządzanie środkami funduszu i inwestowanie ichbezpośrednio w projekty miejskie, poprzez zwrotne instrumenty finansowe, np.pożyczki ? udzielane na preferencyjnych warunkach.

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) w ramach InicjatywyJESSICA pełni rolę Funduszu Rozwoju Obszarów Miejskich (FROM) w województwach:pomorskim, wielkopolskim oraz w mazowieckim. Działając jako FROM, Bank oferujepreferencyjne pożyczki inwestorom realizującym projekty miejskie. Zgodnie zzałożeniami Inicjatywy JESSICA, finansowane projekty mają łączyć w swej istocieaspekt komercyjny (umożliwiający spłatę pożyczki) z elementami społecznymi,pożądanymi z punktu widzenia lokalnej społeczności (np. realizacja inwestycjipozwoli zapobiec degradacji danego obszaru).

Komentarze