Pierwsze estońskie autobusy elektryczne od Solarisa. Z ładowarkami Medcom
16 kwietnia do zajezdni firmy Tallinna Linnatransport przyjechały pierwsze autobusy elektryczne w Tallinie.
To zrazem też debiut elektrobusów w Estonii. Już w maju TLT – jako pierwszy miejski operator w tym kraju – zacznie obsługiwać linię e-busami, za których odpowiednie naładowanie będzie opowiadać firma Medcom z Warszawy. O tym kontrakcie już wcześniej pisaliśmy w InfoBusie.
Z autobusami elektrycznymi
-„Nowe autobusy elektryczne we flocie TLT to kamień milowy w komunikacji miejskiej w Estonii, gdyż wcześniej odbywały się u nas tylko ich testy. Nowe elektrobusy będą korzystać ze energii elektrycznej w 100% odnawialnej, podobnie jak tramwaje i trolejbusy TLT” – podkreśliła firma Tallinna Linnatransport.
Przypomnijmy, że umowa podpisana z Solarisem, zwycięzcą ogłoszonego w zeszłym roku przetargu, przewiduje zakup 15 elektrobusów z opcją na kolejnych 15 autobusów. Pierwsze e-busy wyjadą na linie TLT w maju. Koszt ich zakupu wyniósł 10,3 mln euro, z czego 2,6 mln wyniosło dofinansowanie z rządowego Centrum Inwestycji Ekologicznych (KIK).
Równolegle kończą się także prace nad budową infrastruktury ładowania, niezbędną do obsługi autobusów elektrycznych, która musi być dostosowana do warunków nordyckich i umożliwiać m.in. ładowanie kombinowane. Za ten odcinek odpowiada warszawska firma Medcom.
cel strategiczny
Według Kaido Padari, członka zarządu Tallinna Linnatransport., głównym celem strategicznym firmy jest uczynienie transportu publicznego przyjaznym dla środowiska, a autobusy elektryczne wyznaczają początek nowej ery w tej dziedzinie.
-„Oprócz autobusów wykorzystujących biometan, które obecnie stanowią większość naszego taboru, rozpoczynamy przejście na zeroemisyjne pojazdy elektryczne. Przy okazji zdobędziemy bezcenne doświadczenie, jak autobus elektryczny zachowuje się w naszej pogodzie, jakie są jego właściwości jezdne i komfort pasażerów” – wyjaśnił Padar.
Padar potwierdził, że skoro pojazdy publiczne pokonują w Tallinie ponad 36 milionów kilometrów rocznie, każda innowacja ma znaczący wpływ na krajobraz miasta.
-„Dzięki autobusom elektrycznym zmniejszą się także koszty firmy, gdyż średnie zapotrzebowanie autobusów na energię wynosi 1,20 kWh, co w porównaniu z obecnymi cenami energii elektrycznej i paliwa zapowiada wyraźne oszczędności” – dodał członek zarządu.
Dodajmy na koniec, że tramwaje i trolejbusy w Tallinie korzystają w 100% z energii odnawialnej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze