Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Otwock kupuje MEGA autobusy używane. Pod linię „Speed” do Warszawy

infobus
28.02.2024 19:04
0 Komentarzy

26 lutego Urząd Gminy Otwock ogłosił przetarg na dostawę dwóch przegubowych autobusów miejskich z napędem hybrydowym.

Pojazdy maja zostać skierowane do obsługi zupełniej nowej, ekspresowej linii „Speed” z Otwocka do metra warszawskiego. Ogłoszone właśnie zamówienie oznacza, że projekt ten wchodzi w decydującą fazę. To bardzo dobra informacja dla pasażerów.

Projekt Speed

30 stycznia władze Otwocka poinformowały, że planują stworzenie bezpośredniej linii autobusowej do stolicy. W porozumieniu z powiatem otwockim.

-„Podczas spotkania z włodarzami powiatu otwockiego przedstawiliśmy koncepcję uruchomienia dodatkowego szybkiego połączenia z Warszawą, którą na razie roboczo nazwano linią „speed”. Planujemy w najbliższych miesiącach uruchomienie ekspresowej linii autobusowej, łączącej centrum Otwocka z warszawską linią metra na odcinku ursynowskim – wyjaśnił prezydent Otwocka, Jarosław Margielski. 

Wstępnie zaplanowana trasa to: OTWOCK ul. Orla – ul. Wawerska – ul. Rycerska – przystanek Świdry Wielkie – JÓZEFÓW ul. Nadwiślańska – WAWER Wał Miedzeszyński – trasa S2, most południowy – stacja Metro Imielin. 

-„W ten sposób linia autobusowa, która będzie posiadała tylko cztery przystanki w ekspresowym tempie ok. 30 minut, dowiezie pasażerów z Otwocka do linii metra, skąd będzie można dotrzeć w inne miejsce – wyjaśnił prezydent miasta. – Planujemy włączyć linię autobusową w ramy bezpłatnej otwockiej komunikacji miejskiej, co byłoby zachętą dla mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego, tak ważną w kontekście planowanych utrudnień ze względu na modernizację linii kolejowej S7 – tłumaczy Jarosław Margielski. Na tym nie koniec. Dodatkowo władze Otwocka omówiły z burmistrzem Józefowa oraz wójtem gminy Wiązowna możliwość skorelowania planowanej ekspresowej linii otwockiej, bezpłatnej komunikacji miejskiej z istniejącą linią L50, która łączy Wiązownę z Józefowem. Samorządowcy rozważali również opcję wprowadzenia dodatkowego przystanku na trasie Wał Miedzeszyński, na wysokości ul. Wyszyńskiego.

Przypomnijmy, że mazowieckie miasto ma problemy z dobrą komunikacją do stolicy odkąd prywatny przewoźnik MiniBus przestał kursować z powiatu otwockiego do Warszawy. Według pasażerów linia K51 kursująca z Karczewa przez Otwock i Józefów do Falenicy nie spełnia oczekiwań. Dlatego zarówno powiat, jak i miasto chcą to zmienić. 

Ekspresowy autobus z Otwocka do Warszawy.
Ekspresowy autobus z Otwocka do Warszawy.

Potrzebne hybrydy

Otwock pod projekt „Speed” chce zakupić dwa przegubowe autobusy miejskie o następującej charakterystyce:

  • Konstrukcja – całkowicie niskopodłogowy
  • Rok produkcji i przebieg Od 2011 rok,
  • Przebieg nie wyższy niż 600 000 km
  • Silnik minimum Euro 5 – połączenie różnych źródeł zasilania z napędem elektrycznym w układ hybrydowy – o mocy minimalnej 210 KM.
  • Liczba miejsc – Minimalna liczba siedzących miejsc pasażerskich (wg dowodu rejestracyjnego bez miejsca kierowcy): min. 40 Minimalna liczba wszystkich miejsc pasażerskich – (wg dowodurejestracyjnego, bez miejsca kierowcy): min. 120 Liczba miejsc wyznaczonych na wózek inwalidzki: min. 14.
  • Całkowita długość pojazdu (mm) 17 500 ÷ 18 5005.
  • Minimalna liczba drzwi 3 pary dwuskrzydłowe otwierane do środka
  • Wewnętrzna wysokość części pasażerskiej – min. 1900 mm
  • Wyświetlacz informacyjny LED czołowy i boczny Brak w wyposażeniu kasowników i innych urządzeń systemu sprzedaży i kontroli biletów. Plus przyciemniane szyby boczne

Do tego Otwock ma wymagania dt. serwisu – ma być oddalony od siedziby zamawiającego do 70 km.

Ekspresowy autobus z Otwocka do Warszawy.
Ekspresowy autobus z Otwocka do Warszawy.

Przetargowe wymagania

Na oferty Otwock czeka do 4 marca, a następnie oceni złożone propozycje według trzech kryteriów:

  • cena 60
  • termin odbioru 20
  • termin płatności faktury 20

Uwaga  – wymagany termin realizacji zamówienia to … 7 dni, co dodatkowo potwierdza wersję, że miasto już coś ma „na oku.”

Link do zmówienia: https://otwock.ezamawiajacy.pl/pn/otwock/demand/notice/public/121998/details

Bezpłatna Komunikacja Miejska
Bezpłatna Komunikacja Miejska

Otwocka BKM

Na koniec przypomnijmy, że Bezpłatna Komunikacja Miejska w Otwocku funkcjonuje od 1 stycznia 2023 r. Uruchomienie dwóch linii autobusowych wynikało z dużej potrzeby skomunikowania tych miejsc i rejonów Otwocka, przez które nie przebiegała żadna trasa. Podczas projektowania tras i rozkładów Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej brane głównie pod uwagę było połączenie odległych części Otwocka z najważniejszymi punktami na mapie miasta, takimi jak szkoły, przedszkola, szpitale oraz stacje kolejowe. Ponadto Bezpłatna Komunikacja Miejska jest też kolejnym ważnym elementem rozwoju Otwocka, wpisującym się w działania podkreślające rekreacyjno-turystyczne walory naszego miasta.

Tabor BKM składa się z 5 autobusów, w tym dwóch niskopodłogowych i hybrydowych pojazdów marki Solaris. Jeden z nich ma 21 miejsc siedzących i 50 stojących, a drugi 38 miejsc siedzących i 60 stojących. Przystosowane są dla osób niepełnosprawnych i rodzin z wózkami dziecięcymi z racji tego, że są niskopodłogowe. Pojazdy mają zieloną kolorystykę i charakterystyczny dla Otwocka motyw sosen, który został wybrany przez otwocczan w drodze konsultacji.

Na terenie Miasta Otwocka obecnie funkcjonują dwie linie Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej:

  • Linia M1 – (Danuty – Orla – Jasna) łącząca Ługi, Kresy oraz Świder z centrum Otwocka.
  • Linia M2 – (Mlądz – Orla – Śródborów) łącząca Mlądz oraz Śródborów z centrum Otwocka.

Autobusy Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej kursują siedem dni w tygodniu, także w święta. W soboty, niedziele i święta linie Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej funkcjonują naprzemiennie, w formie linii M1+M2.

Komentarze