Otwock kupuje MEGA autobusy używane. Pod linię „Speed” do Warszawy
26 lutego Urząd Gminy Otwock ogłosił przetarg na dostawę dwóch przegubowych autobusów miejskich z napędem hybrydowym.
Pojazdy maja zostać skierowane do obsługi zupełniej nowej, ekspresowej linii „Speed” z Otwocka do metra warszawskiego. Ogłoszone właśnie zamówienie oznacza, że projekt ten wchodzi w decydującą fazę. To bardzo dobra informacja dla pasażerów.
Projekt Speed
30 stycznia władze Otwocka poinformowały, że planują stworzenie bezpośredniej linii autobusowej do stolicy. W porozumieniu z powiatem otwockim.
-„Podczas spotkania z włodarzami powiatu otwockiego przedstawiliśmy koncepcję uruchomienia dodatkowego szybkiego połączenia z Warszawą, którą na razie roboczo nazwano linią „speed”. Planujemy w najbliższych miesiącach uruchomienie ekspresowej linii autobusowej, łączącej centrum Otwocka z warszawską linią metra na odcinku ursynowskim – wyjaśnił prezydent Otwocka, Jarosław Margielski.
Wstępnie zaplanowana trasa to: OTWOCK ul. Orla – ul. Wawerska – ul. Rycerska – przystanek Świdry Wielkie – JÓZEFÓW ul. Nadwiślańska – WAWER Wał Miedzeszyński – trasa S2, most południowy – stacja Metro Imielin.
-„W ten sposób linia autobusowa, która będzie posiadała tylko cztery przystanki w ekspresowym tempie ok. 30 minut, dowiezie pasażerów z Otwocka do linii metra, skąd będzie można dotrzeć w inne miejsce – wyjaśnił prezydent miasta. – Planujemy włączyć linię autobusową w ramy bezpłatnej otwockiej komunikacji miejskiej, co byłoby zachętą dla mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego, tak ważną w kontekście planowanych utrudnień ze względu na modernizację linii kolejowej S7 – tłumaczy Jarosław Margielski. Na tym nie koniec. Dodatkowo władze Otwocka omówiły z burmistrzem Józefowa oraz wójtem gminy Wiązowna możliwość skorelowania planowanej ekspresowej linii otwockiej, bezpłatnej komunikacji miejskiej z istniejącą linią L50, która łączy Wiązownę z Józefowem. Samorządowcy rozważali również opcję wprowadzenia dodatkowego przystanku na trasie Wał Miedzeszyński, na wysokości ul. Wyszyńskiego.
Przypomnijmy, że mazowieckie miasto ma problemy z dobrą komunikacją do stolicy odkąd prywatny przewoźnik MiniBus przestał kursować z powiatu otwockiego do Warszawy. Według pasażerów linia K51 kursująca z Karczewa przez Otwock i Józefów do Falenicy nie spełnia oczekiwań. Dlatego zarówno powiat, jak i miasto chcą to zmienić.
Potrzebne hybrydy
Otwock pod projekt „Speed” chce zakupić dwa przegubowe autobusy miejskie o następującej charakterystyce:
- Konstrukcja – całkowicie niskopodłogowy
- Rok produkcji i przebieg Od 2011 rok,
- Przebieg nie wyższy niż 600 000 km
- Silnik minimum Euro 5 – połączenie różnych źródeł zasilania z napędem elektrycznym w układ hybrydowy – o mocy minimalnej 210 KM.
- Liczba miejsc – Minimalna liczba siedzących miejsc pasażerskich (wg dowodu rejestracyjnego bez miejsca kierowcy): min. 40 Minimalna liczba wszystkich miejsc pasażerskich – (wg dowodurejestracyjnego, bez miejsca kierowcy): min. 120 Liczba miejsc wyznaczonych na wózek inwalidzki: min. 14.
- Całkowita długość pojazdu (mm) 17 500 ÷ 18 5005.
- Minimalna liczba drzwi 3 pary dwuskrzydłowe otwierane do środka
- Wewnętrzna wysokość części pasażerskiej – min. 1900 mm
- Wyświetlacz informacyjny LED czołowy i boczny Brak w wyposażeniu kasowników i innych urządzeń systemu sprzedaży i kontroli biletów. Plus przyciemniane szyby boczne
Do tego Otwock ma wymagania dt. serwisu – ma być oddalony od siedziby zamawiającego do 70 km.
Przetargowe wymagania
Na oferty Otwock czeka do 4 marca, a następnie oceni złożone propozycje według trzech kryteriów:
- cena 60
- termin odbioru 20
- termin płatności faktury 20
Uwaga – wymagany termin realizacji zamówienia to … 7 dni, co dodatkowo potwierdza wersję, że miasto już coś ma „na oku.”
Link do zmówienia: https://otwock.ezamawiajacy.pl/pn/otwock/demand/notice/public/121998/details
Otwocka BKM
Na koniec przypomnijmy, że Bezpłatna Komunikacja Miejska w Otwocku funkcjonuje od 1 stycznia 2023 r. Uruchomienie dwóch linii autobusowych wynikało z dużej potrzeby skomunikowania tych miejsc i rejonów Otwocka, przez które nie przebiegała żadna trasa. Podczas projektowania tras i rozkładów Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej brane głównie pod uwagę było połączenie odległych części Otwocka z najważniejszymi punktami na mapie miasta, takimi jak szkoły, przedszkola, szpitale oraz stacje kolejowe. Ponadto Bezpłatna Komunikacja Miejska jest też kolejnym ważnym elementem rozwoju Otwocka, wpisującym się w działania podkreślające rekreacyjno-turystyczne walory naszego miasta.
Tabor BKM składa się z 5 autobusów, w tym dwóch niskopodłogowych i hybrydowych pojazdów marki Solaris. Jeden z nich ma 21 miejsc siedzących i 50 stojących, a drugi 38 miejsc siedzących i 60 stojących. Przystosowane są dla osób niepełnosprawnych i rodzin z wózkami dziecięcymi z racji tego, że są niskopodłogowe. Pojazdy mają zieloną kolorystykę i charakterystyczny dla Otwocka motyw sosen, który został wybrany przez otwocczan w drodze konsultacji.
Na terenie Miasta Otwocka obecnie funkcjonują dwie linie Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej:
- Linia M1 – (Danuty – Orla – Jasna) łącząca Ługi, Kresy oraz Świder z centrum Otwocka.
- Linia M2 – (Mlądz – Orla – Śródborów) łącząca Mlądz oraz Śródborów z centrum Otwocka.
Autobusy Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej kursują siedem dni w tygodniu, także w święta. W soboty, niedziele i święta linie Bezpłatnej Komunikacji Miejskiej funkcjonują naprzemiennie, w formie linii M1+M2.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze