Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ostatni przetarg na autobusowe „eLki”. ZTM Warszawa z jedną ofertą. Ponad budżetem

infobus
05.11.2024 19:05
0 Komentarzy

31 października Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie otworzył oferty w przetargu na obsługę linii aglomeracyjnych („L”) łączących obszar gmin Kobyłka, Marki, Nieporęt, Radzymin, Wołomin i Zielonka ze stolicą.

Poprzedni podobny przetarg skończył się unieważnieniem z uwagi na przekroczenie budżetu przez oferentów. Umowa z wybranym wykonawcą ma obowiązywać w terminie 1.12.2024 r. – 30.11.2028 r. Czasu na rozstrzygnięcie przetargu pozostało zatem niewiele.

spis treści:

  1. Jakie gminy mają być połączone z Warszawą w ramach przetargu na obsługę linii aglomeracyjnych?
  2. Na jaki okres zaplanowano obowiązywanie umowy z wybranym wykonawcą, jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty?
  3. Ile wynosiła cena oferty złożonej przez konsorcjum ABUS, Przewozy Autokarowe Krzysztof Grygiel, oraz Przewóz Osób Dariusz Srednicki?
Ostatni przetarg na autobusowe "eLki". ZTM Warszawa z jedną ofertą, ale ponad budżetem
Ostatni przetarg na autobusowe „eLki”. ZTM Warszawa z jedną ofertą, ale ponad budżetem

Aglomeracyjne Wozokilometry

Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi przewozu regularnego wykonywanej w ramach lokalnego transportu zbiorowego na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gmin Kobyłka, Marki, Nieporęt, Radzymin, Wołomin i Zielonka z Warszawą, w liczbie 8.490.065 (+10%/-10%) wozokilometrów.

O ten kontrakt mogą się ubiegać wykonawcy, którzy wykażą, że należycie wykonali lub wykonują przynajmniej 1 usługę przewozu o charakterze użyteczności publicznej w rozumieniu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 r. świadczoną autobusami – w liczbie minimum 100.000 wozokilometrów, przy czym powyższa liczba wozokilometrów musi być osiągnięta w ciągu maksymalnie 1 roku świadczenia usługi na podstawie maksymalnie 3 umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego zawartych z organizatorami publicznego transportu zbiorowego. Ponadto, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonawca musi posiadać średnioroczne zatrudnienie w liczbie co najmniej 20 pracowników.

Ostatni przetarg na autobusowe "eLki". ZTM Warszawa z jedną ofertą, ale ponad budżetem
Ostatni przetarg na autobusowe „eLki”. ZTM Warszawa z jedną ofertą, ale ponad budżetem

Wymagany tabor

Wykonawca w trakcie realizacji umowy powinien dysponować, co najmniej:

  • w okresie 1.12.2024 r. – 31.08.2025 r. – 32 autobusami (do ruchu: 24 autobusy klasy MIDI oraz 5 autobusów klasy MAXI), w tym 3 rezerwowymi (2 autobusami klasy MIDI i 1 autobusem klasy MAXI),
  • w okresie 1.09.2025 r. – 30.11.2028 r. – 33 autobusami (do ruchu: 25 autobusy klasy MIDI oraz 5 autobusów klasy MAXI), w tym 3 rezerwowymi (2 autobusami klasy MIDI i 1 autobusem klasy MAXI).

Autobusy MIDI mają mieć długość od 8 do 10 m, zaś autobusy MAXI – od 11,5 do 13,1 m. Będą to konstrukcje częściowo niskopodłogowe – z obniżoną podłogą i bez stopni w przynajmniej jednych drzwiach lub autobusy całkowicie niskopodłogowe. Wszystkie pojazdy wykorzystywane w ramach świadczenia usługi muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2018 roku. Zamawiający dopuszcza napęd autobusów na olej napędowy lub alternatywny – np. biopaliwa (biogaz, bioetanol), a także CNG, LNG, ogniwa paliwowe (wodór) oraz autobusy hybrydowe – połączenie różnych źródeł zasilania z napędem elektrycznym w układ hybrydowy.

Ostatni przetarg na autobusowe "eLki". ZTM Warszawa z jedną ofertą, ale ponad budżetem
Ostatni przetarg na autobusowe „eLki”. ZTM Warszawa z jedną ofertą, ale ponad budżetem

Jedna oferta

31 października ZTM otworzył ofertę tylko od jednego podmiotu:

  • konsorcjum: ABUS sp. z o.o., Przewozy Autokarowe Krzysztof Grygiel, Przewóz Osób Dariusz Srednicki – cena 79 680 958,04 PLN brutto (9,38 PLN/wzkm brutto).

Mamy więc powtórkę z poprzedniego przetargu z taką samą ceną. Również tak samo jak poprzednio wygląda budżet ZTM na to zadanie tj.: 75.187.175,88 PLN. Przy takich samych warunkach – ZTM ostatnim razem unieważnił przetarg. Czy po raz drugi będzie podobnie? Czekamy na decyzję komisji przetargowej.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/145387/details

Mamy więc powtórkę z poprzedniego przetargu z taką samą ceną. Również tak samo jak poprzednio wygląda budżet ZTM na to zadanie tj.: 75.187.175,88 PLN. Przy takich samych warunkach – ZTM ostatnim razem unieważnił przetarg. Czy po raz drugi będzie podobnie? Czekamy na decyzję komisji przetargowej.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/145387/details

Komentarze