Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Orlen z ofertą na wodór do autobusów KM Płock. Sprawdzamy cenę

infobus
06.07.2025 19:00
0 Komentarzy

30 czerwca Komunikacja Miejska w Płocku otworzyła jedną ofertę w przetargu na dostawę 400.000 kg wodoru z opcją do 550.000 kg.

Pochodzi ona od ORLEN S.A. Umowa z dostawcą ma zostać zawarta na okres od 01.04.2026r. do 31.03.2031 r. Przetarg na dostawę wodoru jest następstwem rozstrzygnięcia przez miasto przetargu na dostawę 18 autobusów wodorowych, który wygrał Solaris.

Rozkład jazdy:

  1. Jaką ilość wodoru planuje zakupić Komunikacja Miejska w Płocku w ramach zamówienia podstawowego i opcji?
  2. Jakie wymagania jakościowe musi spełniać dostarczany wodór?
  3. Jakie są zasady dotyczące lokalizacji i dostępności stacji tankowania wodoru?

Dostawa wodoru

Przedmiotem zamówienia jest dostawa paliwa wodorowego – 400.000 kg, z opcją do 550.000 kg , dziennie 360 kg wraz z jego dystrybucją dla 18 szt. autobusów wodorowych (plus 9 autobusów w przypadku skorzystania z opcji).

Paliwo wodorowe wymagane przez zamawiającego musi spełniać następujące wymogi:

  • wymagania jakościowe dla wodoru do celów automotive określone w załączniku do rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 23 grudnia 2022 roku w sprawie wymagań jakościowych dla wodoru,
  • ma być to wodór niskoemisyjny – wodór spełniający wymagania pozycji 3.10 Produkcja wodoru z załącznika I do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2021/2139 z dnia 4 czerwca 2021 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/852.

Tankowanie wodoru ma odbywać się na stacji wskazanej przez wykonawcę, zlokalizowanej w odległości nie większej niż 5 km od zajezdni Komunikacji Miejskiej – Płock Sp. z o.o. Stacja tankowania wodoru powinna być dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, a ilość wodoru możliwego do zatankowania nie powinna być mniejsza niż 720 kg/48 godzin.

Zasady dostaw

Dostawy wodoru będą realizowane według następujących zasad:

  • czas pełnego tankowania jednego pojazdu łącznie ze wszystkimi czynnościami dodatkowymi nie może być dłuższy niż 30 minut (20 minut + 10 minut na czynności obsługowe),
  • tankowanie autobusów zamawiającego odbywać się będzie codziennie w tym również niedziele oraz święta, na wyznaczonym, stanowisku, wyposażonym w zawór tankowania o ciśnieniu tankowania 350 bar. w następujących oknach czasowych 18.00 – 06.00, 08.00 – 12.00 lub w innych ustalonych przez strony przedziałach czasowych,
  • zamawiający zastrzega sobie możliwość dodatkowych tankowań w ciągu dnia poza przewidzianym przedziałem czasowym, a wynikającym np. z naprawy/przeglądu autobusów lub innych sytuacji losowych,
  • usytuowanie stanowiska do tankowania autobusów zamawiającego musi umożliwiać ich podjazd pod stanowisko uwzględniając umieszczenie zaworu tankowania w autobusie,
  • proces tankowania realizowany będzie przez personel wykonawcy. Zamawiający dopuszcza tankowanie autobusów przez pracowników zamawiającego.

Jedna oferta

30 czerwca do zamawiającego wpłynęła oferta od jednej firmy zainteresowanej dostawą wodoru. Swoją propozycję przedstawił:

  • ORLEN S.A. – cena 24.108.000,00 PLN brutto (zamówienie podstawowe) i 9.040.500,00 PLN brutto (opcja), czyli cena 1 kg wodoru wynosi 60,27 PLN brutto.

Z kolei kwota jaką dysponuje KM na dostawy wodoru to 34.000.000,00 PLN. Propozycja ORLEN-u mieści się zatem w tej sumie i to nawet biorąc pod uwagę opcję. Należy zatem spodziewać się akceptacji złożonej oferty.

Przetarg znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1095701

Komentarze