Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Opole tylko z ofertą Solarisa na elektrobusy

infobus
04.11.2020 13:00
0 Komentarzy

4 listopada Opole otworzyło oferty w przetargu na zakup 5 szt. autobusów eklektycznych klasy MAXI plus ładowarki.

W postępowaniu ofertę złożyła tylko jedna firma – Solaris Bus &Coach z modelem Urbino 12 electric. Ta propozycja przewyższa jednak opolski budżeto ponad 2 mln zł, dlatego zakup pierwszych w historii Opola ebusów pozostajecały czas sprawą otwartą.

Co chciało Opole?

Szczegółowo o opolskich preferencjach pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Teraz tylko przypomnijmy, że projekt ten przewiduje „zelektryfikowanie”jednej linii – numer 25, której autobusy kursują pomiędzy pętlami przy ulicachPużaka i Prószkowskiej, poruszając się w rejonie dużych osiedli i ścisłego centrum Opola.

Na zakup pięciu autobusów do obsługi tej trasy miastootrzymało dofinansowanie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w ramachPOIiŚ. Do tego dochodzi zakup infrastruktury,czyli wolnych i dwóch szybkiych stacji ładowania, które mają stanąć  na terenie zajezdni MZK przy ul.Luboszyckiej oraz przy II kampusie Politechniki Opolskiej.

W telegraficznym skrócie – elektrobusy dla Opola mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m, awysokość max. 3,4 m. Autobusy mają przewieźć minimum 80 pasażerów, z czego 28na miejscach siedzących. Wejście na pokład odbywać się będzie poprzez 3 parydrzwi w układzie o szerokości 1200 mm. W standardzie jak zwykle przewidzianofunkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć wysokość wejścia.

W zakresie baterii miasto wymaga zastosowania akumulatorówHigh Power typu LTO lub równoważnych NMC pozwalających przejechać w ruchumiejskim minimum 52 km na jednym cyklu ładowania, umożliwiających ładowanieprądem o mocy 300 kW. Pojemność baterii ma być nie mniejsza niż 180 kWh.

Termin wykonania zamówienia wyznaczono na maksymalnie 350dni od podpisania umowy.

Jedna oferta

Do opolskiego zamówienia zgłosiła się tylko jedna firma- Solaris Bus & Coach, która zaproponowała sumę 19.853.919.54 zł brutto,podczas gdy miejski budżet na ten cel wynosi 17.544.974,73 zł brutto.

To oznaczaprzekroczenie o 2.308.945 zł brutto. Nie jest to mało, ale widzieliśmy już większa przekroczenia w elektrycznych przetargach.

Jak informują lokalne media, początkowo miasto chciało od razuunieważnić i ponowić przetarg. Ale ratusz wycofał się z tej decyzji. Obecnieurzędnicy sprawdzają, czy jednak w budżecie nie uda się znaleźć brakującejkwoty. Ostatecznych decyzji brak.

Komentarze