Ofensywa turystyczna polskich przewoźników. Bomatur z nowymi Skylinerami
Polscy przewoźnicy turystyczni po raz pierwszy od trzech lat mocno przygotowali się taborowo do sezonu wakacyjnego.
Widać to przede wszystkim po danych dotyczących rejestracji nowych autokarów do końca maja w Polsce.
Zakupy autokarów przed letnim sezonem
Po delikatnie mówiąc kiepskim styczniu, kiedy w Polsce zakupiono dwa nowe autobusy turystyczne, luty przyniósł poziom 9 pojazdów (+8 szt. / +800% r/r), marzec 13 szt., kwiecień 35 szt., a maj – aż 44 autokarów (+39 szt. / +780% r/r). Tak wysokiej liczby rejestracji nie widzieliśmy tutaj przynajmniej przez dwa ostatnie lata, dlatego można powiedzieć, że jest to kluczowe wydarzenia dla tej kategorii. Skumulowany wynik to 103 szt. (+86 szt. / +506% r/r), co oznacza, że segment ten wrócił do dawnego rytmu, czyli cyklicznych wzmocnień przed sezonem turystycznym. Bardzo dobry znak! Przed pandemią był to najgorętszy okres na turystycznym rynku, który kompletnie zamarł w czasie dwóch pandemicznych lat. Teraz mamy nowe otwarcie i … nowe problemy. Osłabione kryzysem fabryki już osiągnęły swoje limity produkcyjne i na rynku zaczęły się tworzyć kolejki po nowe autokary, w myśl starego przysłowia – „z deszczu pod rynnę”. To też spowoduje, że boom na turystycznym rynku nie tylko rozłożony się w czasie, ale też obejmie większą liczbę marek. Najczęściej kupowanym autokarem po pięciu miesiącach został model Mercedes-Benz Tourismo L (23).
Bomatur z nowymi Skylinerami
Przykładem ofensywy turystycznej 2023 jest m. in. śląska firma Bomatur, która odebrała dwa autokary Neoplan Skyliner. Firma ma zakontraktowane jeszcze trzy takie pojazdy. Są to pierwsze w Polsce Skylinery wyposażone w lusterka cyfrowe (system OptiView) oraz elektrohydrauliczny układ kierowniczy sterowany elektronicznie (MAN ComfortSterering). Ponadto, te dwupokładowe autokary mogą przewieźć łącznie 81 pasażerów na miejscach siedzących, z czego 20 osób pojedzie na dolnym pokładzie, zaś 61 – na górnym. Pojazdy są napędzane 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym D2676 LOH o mocy 375 kW (510 KM), spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Wnętrze pojazdów jest przyjazne dla pasażerów dzięki pojemnym półkom bagażowym, wygodnym fotelom, które są wyposażone w lampki do czytania oraz wydajny system wentylacji. Autokary są wyposażone w dwustrefową klimatyzację firmy Konvekta o mocy chłodzenia 56 kW. Z kolei w zimne dni – ciepło zapewni ogrzewanie konwektorowe.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze