Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ofensywa turystyczna polskich przewoźników. Bomatur z nowymi Skylinerami

infobus
01.07.2023 17:01
0 Komentarzy

Polscy przewoźnicy turystyczni po raz pierwszy od trzech lat mocno przygotowali się taborowo do sezonu wakacyjnego.

Widać to przede wszystkim po danych dotyczących rejestracji nowych autokarów do końca maja w Polsce.

Zakupy autokarów przed letnim sezonem

Po delikatnie mówiąc kiepskim styczniu, kiedy w Polsce zakupiono dwa nowe autobusy turystyczne, luty przyniósł poziom 9 pojazdów (+8 szt. / +800% r/r), marzec 13 szt., kwiecień 35 szt., a maj – aż 44 autokarów (+39 szt. / +780% r/r). Tak wysokiej liczby rejestracji nie widzieliśmy tutaj przynajmniej przez dwa ostatnie lata, dlatego można powiedzieć, że jest to kluczowe wydarzenia dla tej kategorii. Skumulowany wynik to 103 szt. (+86 szt. / +506% r/r), co oznacza, że segment ten wrócił do dawnego rytmu, czyli cyklicznych wzmocnień przed sezonem turystycznym. Bardzo dobry znak! Przed pandemią był to najgorętszy okres na turystycznym rynku, który kompletnie zamarł w czasie dwóch pandemicznych lat. Teraz mamy nowe otwarcie i … nowe problemy. Osłabione kryzysem fabryki już osiągnęły swoje limity produkcyjne i na rynku zaczęły się tworzyć kolejki po nowe autokary, w myśl starego przysłowia – „z deszczu pod rynnę”. To też spowoduje, że boom na turystycznym rynku nie tylko rozłożony się w czasie, ale też obejmie większą liczbę marek. Najczęściej kupowanym autokarem po pięciu miesiącach został model Mercedes-Benz Tourismo L (23).

Bomatur z nowymi Skylinerami

Przykładem ofensywy turystycznej 2023 jest m. in. śląska firma Bomatur, która odebrała dwa autokary Neoplan Skyliner. Firma ma zakontraktowane jeszcze trzy takie pojazdy. Są to pierwsze w Polsce Skylinery wyposażone w lusterka cyfrowe (system OptiView) oraz elektrohydrauliczny układ kierowniczy sterowany elektronicznie (MAN ComfortSterering). Ponadto, te dwupokładowe autokary mogą przewieźć łącznie 81 pasażerów na miejscach siedzących, z czego 20 osób pojedzie na dolnym pokładzie, zaś 61 – na górnym. Pojazdy są napędzane 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym D2676 LOH o mocy 375 kW (510 KM), spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Wnętrze pojazdów jest przyjazne dla pasażerów dzięki pojemnym półkom bagażowym, wygodnym fotelom, które są wyposażone w lampki do czytania oraz wydajny system wentylacji. Autokary są wyposażone w dwustrefową klimatyzację firmy Konvekta o mocy chłodzenia 56 kW. Z kolei w zimne dni – ciepło zapewni ogrzewanie konwektorowe.

Komentarze