Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy autobus dla Zakopanego. TESKO stawia na MIDI, leasing i diesla

infobus
12.05.2025 13:04
0 Komentarzy

W połowie maja br. TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa ogłosiła postępowanie przetargowe na leasing operacyjny jednego nowego autobusu klasy I kategorii MIDI.

Przypomnijmy, że małopolski przewoźnik rozpoczął działalność komunikacyjną właśnie od zakupu midibusów – czterech autobusów Solaris Urbino 8,9 LE, które obsługiwały pierwsze linie miejskie.

Rozkład jazdy:

  1. Jaki typ autobusu TESKO planuje pozyskać w ramach najnowszego przetargu ogłoszonego 12 maja 2025 roku?
  2. Jakie są warunki leasingu operacyjnego przewidziane w postępowaniu TESKO?
  3. Które linie autobusowe w Zakopanem są obecnie obsługiwane przez TESKO?
Nowy autobus dla Zakopanego – TESKO ogłasza przetarg leasingowy / fot. UM Zakopane
Nowy autobus dla Zakopanego – TESKO ogłasza przetarg leasingowy / fot. UM Zakopane

Rozkład jazdy

Ogłoszony 12 maja 2025 roku zakopiański przetarg dotyczy dostawy w formie leasingu operacyjnego jednego fabrycznie nowego, niskopodłogowego autobusu klasy MIDI o długości do 10,5 metra. Pojazd musi pochodzić z bieżącej oferty producenta i nie może być konstrukcją prototypową. TESKO zastrzegło, że autobus powinien być wykonany z części dostępnych w UE oraz spełniać rygorystyczne wymogi homologacyjne i normy dotyczące odporności na korozję, temperatury pracy i rejestracji na terytorium RP.

Leasing będzie obowiązywać przez 48 miesięcy i obejmie 47 rat miesięcznych. Opłata wstępna wyniesie 20%, natomiast wykup końcowy – 1% wartości netto. Autobus musi zostać dostarczony do siedziby zamawiającego w Zakopanem, na ul. Szymony 17a, na koszt wykonawcy.

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 40.000 PLN, a oferty mogą składać podmioty spełniające standardowe warunki udziału w postępowaniu publicznym, z wyłączeniem ograniczeń terytorialnych.

TESKO nie przewiduje współfinansowania zakupu ze środków UE. Procedura odbywa się na podstawie Dyrektywy 2014/24/UE, a oferty będą oceniane według następujących kryteriów:

cena całkowita leasingu – 80%
okres gwarancji – 20%

Na oferty zamawiający czeka do 12 czerwca 2025 r., godz. 10:00. Link do zamówienia:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-a14acb66-a518-4213-8dd4-40d28a423f9d

Nowy autobus dla Zakopanego – TESKO ogłasza przetarg leasingowy / fot. UM Zakopane
Nowy autobus dla Zakopanego – TESKO ogłasza przetarg leasingowy / fot. UM Zakopane

Zakupowe tło

TESKO (Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o.) odgrywa kluczową rolę w organizacji i obsłudze komunikacji miejskiej w Zakopanem. Od 2016 roku, kiedy to uruchomiono pierwsze linie autobusowe, spółka systematycznie modernizuje swój tabor, dostosowując go do potrzeb mieszkańców i turystów oraz do specyfiki górskiego terenu.

Przewoźnik rozpoczął działalność komunikacyjną od zakupu czterech autobusów Solaris Urbino 8,9 LE, które obsługiwały pierwsze linie miejskie. W kolejnych latach flota została rozszerzona o trzy autobusy Solaris Urbino 12 z silnikami spełniającymi normę Euro 6, które trafiły do Zakopanego w listopadzie 2022 roku. Wiosną 2023 roku dołączyły do nich trzy autobusy elektryczne Solaris Urbino 12 electric, co stanowiło krok w kierunku ekologicznego transportu publicznego. Wartość inwestycji w autobusy elektryczne wyniosła blisko 11 mln zł, z czego około 7,2 mln zł pochodziło z dofinansowania.

Obecnie TESKO obsługuje sześć linii autobusowych:

  • Linia 11: Cyrhla – Krzeptówki
  • Linia 14: okrężna trasa przez Harendę, Olczę i centrum miasta
  • Linia 18: Rejon Dworca – Kuźnice
  • Linia 19: Rejon Dworca – Kuźnice
  • Linia 21: Cyrhla – Mała Łąka
  • Linia 23: Kuźnice – Rejon Dworca

Linie te zapewniają połączenia między kluczowymi punktami Zakopanego, takimi jak dworzec kolejowy, centrum miasta, Kuźnice czy dzielnice peryferyjne. Zakopane planuje dalszy rozwój komunikacji miejskiej, w tym uruchomienie nowych linii oraz inwestycje w infrastrukturę, takie jak centra przesiadkowe i stacje ładowania dla autobusów elektrycznych. Celem jest zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego w mieście oraz ograniczenie emisji szkodliwych spalin.

Komentarze