Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe autobusy Van Hool ponownie w Polsce. I to w wersji VIP. Od Mercusa

infobus
04.08.2025 17:02
0 Komentarzy

W sierpniu 2025 r. do Polski trafiły dwa pierwsze egzemplarze nowej generacji piętrowego autokaru Van Hool Astromega, w wersji produkcyjnej na 2025 rok.

Jeden z nich został już wynajęty przez firmę LUX-REISEN BIS, która wykorzysta pojazd na dalekobieżnej linii Ukraina–Hiszpania. Drugi autokar czeka na nabywcę, a cztery kolejne są w produkcji.

Rozkład jazdy:

  1. Ile miejsc pasażerskich ma dostarczony do Polski autokar Van Hool Astromega?
  2. Która firma wykorzysta Astromegę na trasie Ukraina–Hiszpania?
  3. Gdzie odbywa się produkcja nowych autokarów Van Hool po zmianach właścicielskich?
Van Hool Astromega wraca na trasę. Pierwsze dwa egzemplarze w Polsce
Van Hool Astromega wraca na trasę. Pierwsze dwa egzemplarze w Polsce

Luksus na 78 miejsc

Van Hool Astromega 2025 to jeden z najbardziej luksusowych autokarów dostępnych obecnie na rynku. Model dostarczony do Polski łączy dwupiętrową konstrukcję z pełnym wyposażeniem salonowym i mocnym układem napędowym klasy Euro VI. Jego eksploatacja na trasie Ukraina–Hiszpania będzie pierwszym testem dla nowego wcielenia kultowego coacha – już pod egidą VDL.

Astromega dla Lux Reisen Bis oferuje 78 miejsc i najwyższy standard wyposażenia VIP – najbogatszy z możliwych. Przypomnijmy, że ten model występuje także w wersji econo 93-osobowej, natomiast ukraiński odbiorca zdecydował się na bardziej komfortowy wariant – z szerszymi fotelami i większą przestrzenią na pokładzie.

Na pokładzie znalazły się m.in.: fotele Kiel w wersji skórzanej, pełne tapicerki, aż 5 lodówek, system TV, multimedialne gniazda, przestrzeń na plecaki, toaleta oraz maksymalne możliwe opcje wyposażenia fabrycznego, jakie oferuje Van Hool dla modelu Astromega.

Pojazd napędza silnik DAF PACCAR MX-13 o pojemności 12,9 l i mocy 390 kW (523 KM), sprzężony z automatyczną skrzynią Allison. To konfiguracja stworzona z myślą o trasach międzynarodowych z długimi dystansami i wymagającymi profilami dróg.

Van Hool Astromega wraca na trasę. Pierwsze dwa egzemplarze w Polsce
Van Hool Astromega wraca na trasę. Pierwsze dwa egzemplarze w Polsce

Astromega i przyszłość Van Hool

Choć firma Mercus – polski dystrybutor m.in tureckich marek Akia i Guleryuz – nie uzyskała jeszcze oficjalnego statusu dealera Van Hool, pierwsze dostawy i kontakt z klientami pokazują, że rynek coachów premium w Polsce wciąż ma potencjał.

Przypomnijmy: marka Van Hool została przejęta przez VDL Groep w czerwcu 2024 roku po ogłoszeniu upadłości producenta. Od tego czasu produkcja autokarów, w tym serii Astromega, jest kontynuowana w zakładzie w Skopje (Macedonia Północna), a modele trafiają do klientów m.in. w krajach Europy Środkowej i Zachodniej

Komentarze