Nowe autobusy Isuzu już na liniach KM Bielsko-Biała. Wchodzimy do środka
Cztery nowe autobusy Isuzu Novociti Life zasiliły flotę Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej i już rozpoczęły regularną obsługę pasażerów.
To pierwsze pojazdy tej marki w historii bielskiej komunikacji miejskiej. Zakup wpisuje się w rekordowy rok inwestycyjny MZK, który w 2025 roku realizuje największą modernizację taboru w swojej historii. Autobusy zostały wprowadzone do ruchu w połowie grudnia br. O tym wzmocnieniu taborowym pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Na jakich liniach pojawiły się nowe autobusy Isuzu?
- Dlaczego MZK zdecydowało się na autobusy klasy MIDI?
- Jakie elementy wyposażenia wyróżniają Isuzu Novociti Life?
Bielskie Isuzu Novociti Life
Do taboru MZK Bielsko-Biała dołączyły cztery autobusy Isuzu Novociti Life, należące do klasy I kategorii MIDI. Pojazdy mają długość niespełna 8 metrów i zostały zaprojektowane z myślą o sprawnym poruszaniu się po wąskich ulicach, osiedlach mieszkaniowych oraz na trasach szkolnych. Każdy autobus może przewieźć około 60 pasażerów i jest w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, co ma kluczowe znaczenie dla dostępności transportu publicznego.
– „Do taboru miejskiego przewoźnika dołączyły właśnie cztery nowoczesne autobusy Isuzu Novociti Life. To pojazdy klasy mini, o długości niespełna 8 metrów, przystosowane do sprawnego poruszania się po miejskich ulicach, osiedlach oraz trasach szkolnych” – podkreślił Michał Gąsior z MZK Bielsko-Biała.
Nowe autobusy obsługują już m.in. linie nr 12, 18, 26 i 27, a także realizują przewozy szkolne. W dni powszednie są kierowane głównie do obsługi dojazdów uczniów, natomiast w weekendy wzmacniają regularne linie komunikacji miejskiej.
Wchodzimy do środka – wyposażenie i komfort pasażera
Wnętrze autobusów Isuzu Novociti Life zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i funkcjonalności. Pojazdy są w pełni klimatyzowane, co poprawia warunki podróży w każdej porze roku. Na pokładzie znalazł się monitoring wizyjny, obejmujący przestrzeń pasażerską, zwiększający bezpieczeństwo podróżnych.
Pojazdy wyposażono w porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych, co staje się standardem w nowoczesnym transporcie publicznym. Dodatkowe wyświetlacze wewnętrzne, tzw. koralikowe, prezentują pełny przebieg trasy, ułatwiając orientację pasażerom, zwłaszcza na liniach szkolnych i osiedlowych.
– „Nowe autobusy są klimatyzowane. Posiadają monitoring, porty USB oraz dodatkowe wyświetlacze wewnętrzne, prezentujące przebieg całej trasy” – poinformował Michał Gąsior.
Koszt zakupu i kolejne dostawy
Zakup czterech autobusów Isuzu Novociti Life kosztował 5,24 mln zł. To jednak nie koniec tegorocznych inwestycji taborowych bielskiego przewoźnika. W najbliższych tygodniach do ruchu wprowadzone zostaną kolejne nowe autobusy spalinowe.
– „Pozwoli nam to zwiększyć liczbę nowych pojazdów w taborze do ośmiu jeszcze w tym roku i stanowi ważny krok w dalszej modernizacji floty” – podkreslił Hubert Maślanka, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o..
Będą to trzy autobusy 12-metrowe oraz jeden 18-metrowy przegubowiec marki Solaris, które trafią na linie o największych potokach pasażerskich.
Generalnie rok 2025 jest dla MZK Bielsko-Biała wyjątkowy pod względem zakupów. Spółka zakontraktowała łącznie 50 pojazdów, z czego 23 to pojazdy zeroemisyjne. W ostatnich miesiącach podpisano umowy m.in. na elektrobusy Irizar e-mobility, elektrobusy i wodorowce od Solarisa, pojazdy mild-hybrid, a także nowe pojazdy spalinowe. Obecnie flota MZK liczy ponad 130 autobusów obsługujących lokalny transport publiczny.
Naszym zdaniem
Zakup Isuzu Novociti Life dobrze wpisuje się w konsekwentną politykę taborową MZK Bielsko-Biała, która stawia na odmładzanie floty i dopasowanie typów autobusów do realnych potrzeb sieci. Midibusy skutecznie uzupełniają większe pojazdy, pozwalając sprawnie obsługiwać linie szkolne i trasy o mniejszym natężeniu ruchu bez rezygnacji z komfortu pasażerów. Skala tegorocznych inwestycji potwierdza, że bielska komunikacja miejska przechodzi największą transformację taborową w swojej historii.





Komentarze