Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rewolucja w zawieszeniach autobusowych – ZF prezentuje nową wersję OptiRide ECAS

infobus
30.07.2025 15:01
0 Komentarzy

ZF Commercial Vehicle Solutions ogłosiło rozpoczęcie produkcji najnowszej generacji elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznego OptiRide ECAS, przeznaczonego dla pojazdów użytkowych Hyundai Motor Company. Nowy system zawieszenia został zaprojektowany w oparciu o uproszczoną architekturę, która pozwala znacząco ograniczyć liczbę komponentów oraz wysiłek potrzebny do integracji z konstrukcją pojazdu.

Kluczową innowacją w tej generacji jest połączenie zaworu elektromagnetycznego z czujnikami ciśnienia w jednym, kompaktowym elemencie — inteligentnym siłowniku pneumatycznym, który upraszcza cały układ i czyni go bardziej wydajnym.

Rozkład jazdy

  1. Gdzie będzie produkowane zawieszenie?
  2. Czym charakteryzuje się nowe rozwiązanie?
  3. Jak będzie wdrażane rozwiązanie?

Produkcja we Wrocławiu

Nowe rozwiązanie produkowane jest w zakładzie ZF we Wrocławiu, gdzie zastosowano zoptymalizowany układ komponentów, dzięki czemu w niektórych konfiguracjach udało się ograniczyć liczbę części z pięciu do zaledwie dwóch. Takie podejście nie tylko oszczędza miejsce, ale również upraszcza instalację, eliminując nadmiar okablowania i przewodów bez utraty funkcjonalności. System przetwarza dane bezpośrednio na siłowniku ECAS, a oprogramowanie aplikacyjne jest zintegrowane z istniejącym sterownikiem pojazdu, co oznacza, że nie potrzeba dodatkowej jednostki sterującej — to kolejny krok w stronę prostoty i oszczędności.

Wdrażanie rozwiązania

Hyundai rozpoczął wdrażanie tego rozwiązania w autobusach przeznaczonych na rynek japoński już pod koniec ubiegłego roku. System zawieszenia oferuje m.in. funkcję „przyklęku”, która ułatwia pasażerom bezpieczne i wygodne wejście oraz wyjście z pojazdu. Dodatkowo kontrola wysokości nadwozia wpływa pozytywnie na komfort jazdy, zapewniając przyjemniejsze warunki zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Kolejnym etapem będzie integracja systemu OptiRide z ciężarówką Hyundai XCIENT, co podkreśla jego uniwersalność i rosnące znaczenie w branży pojazdów użytkowych.

Komentarze