Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nietypowo. Zabytkowe autobusy wspierają regularne kursy MZK Bydgoszcz

infobus
10.12.2023 09:03
0 Komentarzy

Od 8 grudnia w sieci Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ma miejsce nietypowa sytuacja, Na regularnych trasach można spotkać autobusy zabytkowe.

To efekt braku kierowców w bydgoskich Miejskich Zakładach Komunikacyjnych. Dlatego dziurę w obsadzie łatają „klasyki. Obsługują one wybrane linie nr 52, 79 i 89 (należące do MZK) i to tylko w wybranych godzinach. –„Na ulice wyjechały dwa długie Ikarusy 280.70E i długi Volvo B10MA” – podało ZDMiKP

Nieśmiertelni pomocnicy  

Problemy z zapewnieniem odpowiedniej obsady do obsługi wszystkich kursów linii autobusowych sprawiły, że od dziś (8 grudnia) na trzech liniach, których operatorem jest MZK Bydgoszcz pojawiły się zabytkowe autobusy.

Pojazdy należą do przewoźników: Ikarus & Mercedes, Bydgoski Ikarus 280 oraz Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego.

Według medialnych informacji, MZK podpisało z tymi podmiotami umowę do końca stycznia. Na jej mocy po jednym zabytkowym autobusie pojawi się na liniach nr 52, 79 i 89. Dodajmy, że autobusy zabytkowe sprawdziły się już wcześniej, 1 listopada, gdy incydentalnie wzmocniły komunikację miejską. 

Jedną z przyczyn permanentnego braku kierowców są zbyt niskie pensje. Do tego MZK Bydgoszcz nie udało się dojść do porozumienia z firmą Irex, która miała stać się podwykonawcą miejskiego przedsiębiorstwa (do stycznia obsługiwał bydgoskie linie i ma odpowiedni tabor). To się jednak nie udało ze względu na zbyt niską stawkę zaproponowaną przez MZK.

Na koniec dodajmy, że ZDMiKP w Bydgoszczy uczula na to, że autobusy zabytkowe mają wysoką podłogę i nie są wyposażone w biletomat. Trzeba mieć papierowy bilet, można go kupić u kierowcy.

Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy
fot. Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy

Komentarze