Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

NDI za drogie. MZK Konin ogłosi drugi przetarg na budowę zajezdni autobusowej

infobus
27.10.2024 19:04
0 Komentarzy

4 października Miejski Zakład Komunikacji w Koninie anulował pierwszy przetarg na budowę nowoczesnej zajezdni autobusowej wraz z towarzyszącą infrastrukturą oraz stacją tankowania wodoru.

Czekamy na powtórkę. Przypomnijmy, że ta inwestycja jest współfinansowana z Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, w ramach którego przewidziano ponad 226 mln zł na ten cel. Równolegle wielkopolska firma rozstrzygnęła kontrakt na nowe wodorowce.

Spis treści:

  1. Dlaczego MZK Konin anulowało pierwszy przetarg na budowę nowoczesnej zajezdni?
  2. Jakie elementy obejmuje projekt budowy nowej zajezdni autobusowej w Koninie?
  3. Do kiedy planowane jest zakończenie całej inwestycji?

Zakres inwestycji

Konińskie zamówienie zostało unieważnione, ponieważ jedyna oferta przekroczyła zakładany budżet. MZK zamierzało przeznaczyć na to zadanie 116,372 mln zł brutto, a złożona oferta opiewała na 163,253 mln zł, co stanowiło różnicę prawie 47 mln zł.

Projekt obejmuje budowę kompleksowej zajezdni autobusowej przy ul. Brunatnej w Koninie, w pobliżu Jeziorka Turkusowego, oraz towarzyszącej jej infrastruktury. Przedmiot zamówienia obejmuje:

  • Główny budynek zajezdni: Dwu- lub trzykondygnacyjny obiekt o powierzchni ponad 3,6 tys. m² z częścią biurową, pełnym wyposażeniem oraz instalacjami fotowoltaicznymi.
  • Stacja tankowania wodoru: Składająca się z sektora produkcji i magazynowania wodoru oraz zadaszonych stanowisk do tankowania. Stacja będzie miała możliwość przechowywania jednej tony wodoru.
  • Infrastruktura techniczna: Zagospodarowanie terenu, budowa dróg dojazdowych, parkingów dla autobusów i samochodów osobowych (70 miejsc dla autobusów i 80 miejsc dla samochodów), oświetlenie, monitoring oraz systemy instalacyjne (wodociągowe, kanalizacyjne, elektryczne, wentylacyjne i teletechniczne).
  • Hala naprawcza: Wyposażona w pięć stanowisk serwisowych.
Będzie drugi przetarg na budowę zajezdni MZK
Będzie drugi przetarg na budowę zajezdni MZK

Harmonogram prac

Inwestycja ma zostać zrealizowana do połowy listopada 2027 roku, z uwzględnieniem kluczowych etapów:

  • Do maja 2026 r.: Przekazanie projektu architektoniczno-budowlanego oraz uzyskanie pozwolenia na budowę.
  • Do końca 2026 r.: Wykonanie prac ziemnych i niwelacji terenu.
  • Do września 2027 r.: Zakończenie budowy w stanie surowym.
  • Do listopada 2027 r.: Ukończenie inwestycji oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

Inwestycja będzie współfinansowana z Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, w ramach którego przewidziano ponad 226 mln zł na różne projekty transportowe w regionie konińskim, w tym budowę zajezdni, zakup autobusów wodorowych oraz modernizację infrastruktury transportowej.

Będzie drugi przetarg na budowę zajezdni MZK
Będzie drugi przetarg na budowę zajezdni MZK

Komentarze