NDI za drogie. MZK Konin ogłosi drugi przetarg na budowę zajezdni autobusowej
4 października Miejski Zakład Komunikacji w Koninie anulował pierwszy przetarg na budowę nowoczesnej zajezdni autobusowej wraz z towarzyszącą infrastrukturą oraz stacją tankowania wodoru.
Czekamy na powtórkę. Przypomnijmy, że ta inwestycja jest współfinansowana z Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, w ramach którego przewidziano ponad 226 mln zł na ten cel. Równolegle wielkopolska firma rozstrzygnęła kontrakt na nowe wodorowce.
Spis treści:
- Dlaczego MZK Konin anulowało pierwszy przetarg na budowę nowoczesnej zajezdni?
- Jakie elementy obejmuje projekt budowy nowej zajezdni autobusowej w Koninie?
- Do kiedy planowane jest zakończenie całej inwestycji?
Zakres inwestycji
Konińskie zamówienie zostało unieważnione, ponieważ jedyna oferta przekroczyła zakładany budżet. MZK zamierzało przeznaczyć na to zadanie 116,372 mln zł brutto, a złożona oferta opiewała na 163,253 mln zł, co stanowiło różnicę prawie 47 mln zł.
Projekt obejmuje budowę kompleksowej zajezdni autobusowej przy ul. Brunatnej w Koninie, w pobliżu Jeziorka Turkusowego, oraz towarzyszącej jej infrastruktury. Przedmiot zamówienia obejmuje:
- Główny budynek zajezdni: Dwu- lub trzykondygnacyjny obiekt o powierzchni ponad 3,6 tys. m² z częścią biurową, pełnym wyposażeniem oraz instalacjami fotowoltaicznymi.
- Stacja tankowania wodoru: Składająca się z sektora produkcji i magazynowania wodoru oraz zadaszonych stanowisk do tankowania. Stacja będzie miała możliwość przechowywania jednej tony wodoru.
- Infrastruktura techniczna: Zagospodarowanie terenu, budowa dróg dojazdowych, parkingów dla autobusów i samochodów osobowych (70 miejsc dla autobusów i 80 miejsc dla samochodów), oświetlenie, monitoring oraz systemy instalacyjne (wodociągowe, kanalizacyjne, elektryczne, wentylacyjne i teletechniczne).
- Hala naprawcza: Wyposażona w pięć stanowisk serwisowych.
Harmonogram prac
Inwestycja ma zostać zrealizowana do połowy listopada 2027 roku, z uwzględnieniem kluczowych etapów:
- Do maja 2026 r.: Przekazanie projektu architektoniczno-budowlanego oraz uzyskanie pozwolenia na budowę.
- Do końca 2026 r.: Wykonanie prac ziemnych i niwelacji terenu.
- Do września 2027 r.: Zakończenie budowy w stanie surowym.
- Do listopada 2027 r.: Ukończenie inwestycji oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Inwestycja będzie współfinansowana z Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, w ramach którego przewidziano ponad 226 mln zł na różne projekty transportowe w regionie konińskim, w tym budowę zajezdni, zakup autobusów wodorowych oraz modernizację infrastruktury transportowej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze