1.3. |
Dopuszczalna masa całkowita |
do 19.500 kg |
1.4. |
Układ osi |
2 w układzie 4×2 |
1.5. |
Liczba miejsc do przewozu pasażerów |
Co najmniej 60, w tym minimum 42 miejsca siedzące (bez fotela kierowcy) i jedno miejsce do przewozu pasażera poruszającego się na wózku inwalidzkim. |
1.6. |
Liczba i układ drzwi |
Dwie pary drzwi w układzie 1-2-0; wysokość krawędzi drzwi wejściowych na poziomie nie wyższym niż 360 mm. |
1.7. |
Dodatkowe systemy bezpieczeństwa |
System EBS/ESP (opcjonalnie AEBS); Sterowany przez kierowcę tempomat z funkcją ogranicznika prędkości jazdy; System ADAS |
Przetargowe wymagania
Na oferty przedsiębiorstwo czeka do 28 czerwca, a następnie oceni złożone propozycje na podstawie trzech kryteriów:
Cena: 70 %
Parametry techniczno – użytkowe (25%), gdzie mamy: „Niska podłoga”; Tj – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Jednolitość rozwiązań technicznych”; Te – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „System oczyszczania spalin”; THVO- liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Możliwość pracy na paliwach HVO”; Tw – to liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Zastosowanie układu start-stop”; Tms – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Moment obrotowy silnika spalinowego”; Tme – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Moment obrotowy silnika elektrycznego”; Ts – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Ilość miejsc siedzących”; Tsn – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Ilość miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi”; Tr – – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: “Zastosowanie technologii 48 V w układzie rekuperacji energii” Tp – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Zabudowa półek na podręczny bagaż”; Tk – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Multifunkcyjna kierownica”; Tkz – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Miejsce montażu koła zapasowego”.
Jakość (5%), gdzie mozn dostać punkty za: G – liczba punktów otrzymanych przez danego Dostawcę w ramach kryterium „warunki gwarancji i serwisu”; Gc – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Gwarancja całopojazdowa”; Gp – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Gwarancja na powłoki lakiernicze”; Gkm – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Odległość od ASO”; GFMS – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Udostępnienie systemu FMS”
Link do zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-70e93319-134f-11ef-9381-e6cc5d6d04e5
Wielkopolski Transport Regionalny ma już nowe hybrydowe autobusy / fot. WTR
Poprzedni zakup
Od listopada 2023 w sieci Związku Powiatowo-Gminnego Wielkopolski Transport Regionalny operują 23 autobusy o napędzie hybrydowym – Iveco Crossway 12 LE Htbrid. Pojazdy te zostały przekazane w użytkowanie przewoźnikowi – PKS Poznań SA. Spółka obsługuje 125 linii na obszarze zamieszkałym przez 1,3 mln osób. Dzięki temu tabor spółki został odmłodzony – średni wiek autobusu spadł z 17 do 10 lat. Dzięki temu, komfort podróży na liniach regionalnych ma osiągnąć poziom porównywalny z oferowanym przez komunikację miejską i kolej regionalną, które w poprzednich latach miały szerszy dostęp do środków unijnych.
Wszystkie dostarczone autobusy są dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami, a ponadto wyposażone w klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej i system uiszczania opłat za pomocą karty płatniczej. Wersja Iveco Crossway, która trafi do Poznania, to odmiana niskowejściowa LE, pozwalająca dostać się do autobusu bez konieczności pokonywania jakichkolwiek stopni. To standard w komunikacji miejskiej, jednak dotąd nie w komunikacji regionalnej w Polsce. Dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa, autobus wyposażono w system monitoringu wnętrza i sytuacji drogowej przed pojazdem oraz w kamerę cofania.
W autobusach, na wzór turystycznych, zostanie zamontowanych 47 foteli z wysokimi oparciami ze zintegrowanym zagłówkiem i podłokietnikami, które dodatkowo wyposażone zostaną w dwupunktowe pasy bezpieczeństwa. Wszystkie fotele przy drzwiach oraz środkowe siedzenie tylnego rzędu zostaną wyposażone w pasy trójpunktowe. 14 z nich dostępnych jest bezpośrednio z niskiej podłogi. Osoby podróżujące z większym bagażem podręcznym, mogą umieścić bagaż na specjalnych półkach zamontowanych ponad fotelami w części niskopodłogowej. Przy każdym rzędzie siedzeń będą zamontowane gniazda USB, umożliwiające pasażerowi doładowanie telefonu i tabletu podczas jazdy. Właściwe warunki temperaturowe zapewnia zintegrowany agregat klimatyzacji z funkcją grzania oraz ciąg grzejników konwektorowych. Podobnie jak w komunikacji miejskiej, kupowane autobusy zostaną wyposażone w system elektronicznych tablic kierunkowych, wewnętrzny monitor pokazujący aktualne położenie pojazdu na trasie oraz system nagłośnienia wewnętrznego. Ponadto pasażer wsiadający do pojazdu będzie miał możliwość zakupu biletu u kierowcy z opcją płatności kartą. Zastosowanie techniki niskopodłogowej pozwala podzielić funkcjonalnie wnętrze pojazdu na dwie strefy. Pierwsza z nich, w przedniej części pojazdu, adresowana jest dla osób starszych i o ograniczonej sprawności ruchowej oraz dla osób podróżujących na krótkich dystansach. Druga w tylnej części pojazdu, adresowana jest przede wszystkim dla pasażerów podróżujących na dłuższych odległościach. Zajęcie miejsca w tej strefie wymaga pokonania dwóch stopni.
Wielkopolski Transport Regionalny ma już nowe hybrydowe autobusy / fot. WTR
Komentarze