Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nabór CUPT-KPO 2.0 jeszcze trwa, a PKS Poznań już zamawia nowe autobusy

infobus
23.05.2024 09:09
0 Komentarzy
23 maja Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Poznaniu ogłosiło przetarg na dostawę 15 autobusów międzymiastowych klasy II kategorii MAXI z napędem hybrydowym.

Zakup te ma zostać dofinansowany z II edycji konkursu CUPT-KPO, gdzie nabór się jeszcze nie zakończył. Odważnie! Przypomnijmy, że Związek Powiatowo – Gminny Wielkopolski Transport Regionalny (do którego należy PKS Poznań) wystartował w I edycji CUPT-KPO, ale ostatecznie wycofał swój wniosek z powodu zbyt dużej biurokracji. Teraz scedował to zadaniem bezpośrednio na PKS, co m.in. ułatwi sprawę późniejszego przekazania pojazdów, jak i odliczenia podatku VAT.

Spis treści:

Z jakim dofinansowaniem chce kupić nowe autobusy PKS Poznań?

Jakie będą nowe autobusy w sieci Związku Powiatowo-Gminnego Wielkopolski Transport Regionalny?

kiedy przyjadą nowe autobusy do floty PKS Poznań?

Jakie wcześniej WTR zakupił autobusy międzymiastowe z napędem hybrydowym?

Wielkopolski Transport Regionalny ma już nowe hybrydowe autobusy / fot. WTR

Co chce PKS Poznań?

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 15 sztuk takich samych, fabrycznie nowych autobusów międzymiastowych klasy II z napędem hybrydowym. Można odnieść wrażenie, że zamawiający chce powiedzieć „poproszę o to samo” – w kontekście do odebranych ostatnio 23 autobusów hybrydowych Iveco Crosswaw 12 LE Hybrid o wartości 34.966.440 PLN, zamówionych przez WTR z dofinasowaniem z  programu „Polski Ład”. Czy tak będzie? Zobaczymy.

Zamawiający przewiduje, że realizacja przedmiotu umowy nastąpi w trzech etapach;

I ETAP – od 31.10.2025 r. do 30.11.2025 r. w ilości 5 szt.

II ETAP – od 28.02.2026 r. do 31.03.2026 r. w ilości 5 szt.

III ETAP – od 31.05.2026 r. do 15.06.2026 r. w ilości 5 szt.

Zamawiający odrzuci ofertę na dostawy, w której udział produktów, w tym oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej nie przekracza 50%.

PKS zastrzega też sobie prawo do unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu.

W zakresie doświadczenia mamy warunek wykonania w okresie ostatnich 3 lat co najmniej 2 dostaw 5 autobusów niskoemisyjnych.

Poniżej podstawowe parametry poszukiwane przez PKS:

L.p. Cecha, parametr, itp. Nowy opis parametru
1 2 3
1. Dane ogólne Autobus międzymiastowy kategorii M3 klasy II z napędem hybrydowym spalinowo-elektrycznym.
1.1. Liczba pojazdów 15
1.2. Wymiary autobusu Długość: do 12.050 mm, Wysokość całkowita: nie więcej niż 3.500 mm, Szerokość: do 2.550 mm.

Przetargowe wymagania

Na oferty przedsiębiorstwo czeka do 28 czerwca, a następnie oceni złożone propozycje na podstawie trzech kryteriów:

Cena: 70 %

Parametry techniczno – użytkowe (25%), gdzie mamy: „Niska podłoga”; Tj – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Jednolitość rozwiązań technicznych”; Te – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „System oczyszczania spalin”; THVO- liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Możliwość pracy na paliwach HVO”; Tw – to liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Zastosowanie układu start-stop”; Tms – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Moment obrotowy silnika spalinowego”; Tme – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Moment obrotowy silnika elektrycznego”; Ts – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Ilość miejsc siedzących”; Tsn – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Ilość miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi”; Tr – – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: “Zastosowanie technologii 48 V w układzie rekuperacji energii” Tp – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Zabudowa półek na podręczny bagaż”; Tk – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Multifunkcyjna kierownica”; Tkz – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Miejsce montażu koła zapasowego”.

Jakość (5%), gdzie mozn dostać punkty za: G – liczba punktów otrzymanych przez danego Dostawcę w ramach kryterium „warunki gwarancji i serwisu”; Gc – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Gwarancja całopojazdowa”; Gp – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Gwarancja na powłoki lakiernicze”; Gkm – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Odległość od ASO”; GFMS – liczba otrzymanych punktów w ramach parametru: „Udostępnienie systemu FMS”

Link do zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-70e93319-134f-11ef-9381-e6cc5d6d04e5

Wielkopolski Transport Regionalny ma już nowe hybrydowe autobusy / fot. WTR

Poprzedni zakup

Od listopada 2023 w sieci Związku Powiatowo-Gminnego Wielkopolski Transport Regionalny operują 23 autobusy o napędzie hybrydowym – Iveco Crossway 12 LE Htbrid. Pojazdy te zostały przekazane w użytkowanie przewoźnikowi – PKS Poznań SA. Spółka obsługuje 125 linii na obszarze zamieszkałym przez 1,3 mln osób. Dzięki temu tabor spółki został odmłodzony – średni wiek autobusu spadł z 17 do 10 lat. Dzięki temu, komfort podróży na liniach regionalnych ma osiągnąć poziom porównywalny z oferowanym przez komunikację miejską i kolej regionalną, które w poprzednich latach miały szerszy dostęp do środków unijnych.

Wszystkie dostarczone autobusy są dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami, a ponadto wyposażone w klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej i system uiszczania opłat za pomocą karty płatniczej. Wersja Iveco Crossway, która trafi do Poznania, to odmiana niskowejściowa LE, pozwalająca dostać się do autobusu bez konieczności pokonywania jakichkolwiek stopni. To standard w komunikacji miejskiej, jednak dotąd nie w komunikacji regionalnej w Polsce. Dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa, autobus wyposażono w system monitoringu wnętrza i sytuacji drogowej przed pojazdem oraz w kamerę cofania.

W autobusach, na wzór turystycznych, zostanie zamontowanych 47 foteli z wysokimi oparciami ze zintegrowanym zagłówkiem i podłokietnikami, które dodatkowo wyposażone zostaną w dwupunktowe pasy bezpieczeństwa. Wszystkie fotele przy drzwiach oraz środkowe siedzenie tylnego rzędu zostaną wyposażone w pasy trójpunktowe. 14 z nich dostępnych jest bezpośrednio z niskiej podłogi. Osoby podróżujące z większym bagażem podręcznym, mogą umieścić bagaż na specjalnych półkach zamontowanych ponad fotelami w części niskopodłogowej. Przy każdym rzędzie siedzeń będą zamontowane gniazda USB, umożliwiające pasażerowi doładowanie telefonu i tabletu podczas jazdy. Właściwe warunki temperaturowe zapewnia zintegrowany agregat klimatyzacji z funkcją grzania oraz ciąg grzejników konwektorowych. Podobnie jak w komunikacji miejskiej, kupowane autobusy zostaną wyposażone w system elektronicznych tablic kierunkowych, wewnętrzny monitor pokazujący aktualne położenie pojazdu na trasie oraz system nagłośnienia wewnętrznego. Ponadto pasażer wsiadający do pojazdu będzie miał możliwość zakupu biletu u kierowcy z opcją płatności kartą. Zastosowanie techniki niskopodłogowej pozwala podzielić funkcjonalnie wnętrze pojazdu na dwie strefy. Pierwsza z nich, w przedniej części pojazdu, adresowana jest dla osób starszych i o ograniczonej sprawności ruchowej oraz dla osób podróżujących na krótkich dystansach. Druga w tylnej części pojazdu, adresowana jest przede wszystkim dla pasażerów podróżujących na dłuższych odległościach. Zajęcie miejsca w tej strefie wymaga pokonania dwóch stopni.

Wielkopolski Transport Regionalny ma już nowe hybrydowe autobusy / fot. WTR

1.3. Dopuszczalna masa całkowita do 19.500 kg
1.4. Układ osi 2 w układzie 4×2
1.5. Liczba miejsc do przewozu pasażerów Co najmniej 60, w tym minimum 42 miejsca siedzące (bez fotela kierowcy) i jedno miejsce do przewozu pasażera poruszającego się na wózku inwalidzkim.
1.6. Liczba i układ drzwi Dwie pary drzwi w układzie 1-2-0; wysokość krawędzi drzwi wejściowych na poziomie nie wyższym niż 360 mm.
1.7. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa System EBS/ESP (opcjonalnie AEBS); Sterowany przez kierowcę tempomat z funkcją ogranicznika prędkości jazdy; System ADAS

Komentarze