Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Zamość z jedną ofertą na zakup 14 autobusów elektrycznych. Lew broni twierdzy

infobus
21.03.2025 16:05
0 Komentarzy

21 marca 2025 r. Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu otworzył oferty w ramach przetargu na zakup 14 szt. autobusów elektrycznych oraz budowę niezbędnej infrastruktury.

Zamówienie dotyczy projektu „Zakup autobusów elektrycznych oraz budowa niezbędnej infrastruktury dla obsługi zielonego transportu publicznego w Mieście Zamościu oraz gminach ościennych – EDYCJA 2”. Dodajmy, że kontrakt ma dofinansowanie z III edycji programu „Zielony Transport Publiczny” ze wsparciem KPO, a o jego ogłoszeniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić MZK Zamość w ramach najnowszego przetargu?
  2. Kto złożył jedyną ofertę w przetargu i jaka była jej wartość?
  3. Jakie są kluczowe kryteria oceny ofert w tym zamówieniu?
21 marca miało miejsce ofercie ofert na zakup kolejnych autobusów elektrycznych / fot, MZK Zamość

Jedna oferta

W przetargu ofertę złożyła tylko jedna firma: MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o.. Oferta ta opiewa na kwotę 44.485.803,60 PLN brutto (w tym VAT 23%), co daje kwotę 36.167.320,00 PLN netto. W przeliczeniu na jednostkowe koszty netto, cena jednego autobusu wynosi około 2.583.380 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 46.245.998 zł brutto, co oznacza, że oferta mieści się w budżecie. Biorąc pod uwagę fakt, że MAN był wcześniejszym dostawcą elektrobusów dla Zamościa, można powiedzieć, że „lew obronił swoją elektryczną twierdzę”.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, który dokona oficjalnego wyboru wykonawcy na podstawie kryteriów oceny ofert. Kryteria oceny to:

✅ Cena – 60 punktów
✅ Okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej w autobusach – 10 punktów (minimum 120 miesięcy)
✅ Autobus z silnikiem centralnym – 10 punktów
✅ Szkielet nadwozia i szkielet (kratownicy/ramy) z aluminium lub stali o podwyższonej wytrzymałości – 10 punktów
✅ Wyposażenie pojazdów w moduły zdalnej diagnozy – 5 punktów
✅ Panele poszycia zewnętrznego montowane w sposób zapewniający szybką wymianę – 5 punktów

21 marca miało miejsce ofercie ofert na zakup kolejnych autobusów elektrycznych / fot, MZK Zamość
21 marca miało miejsce ofercie ofert na zakup kolejnych autobusów elektrycznych / fot, MZK Zamość

Zamojskie elektrobusy

Jeśli chodzi o szczegóły techniczne zamówienia, MZK Zamość planuje zakup autobusów elektrycznych o długości od 11,8 do 12,2 metra i wysokości nieprzekraczającej 3,4 metra.

Pojazdy muszą być wyposażone w trzy drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz, i przewozić co najmniej 75 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących.

Napęd pojazdów to silniki zintegrowane z osią napędową lub centralne silniki o mocy minimum 250 kW (dla silników zintegrowanych z osią) lub 160 kW (dla silnika centralnego). Pojemność akumulatorów musi wynosić co najmniej 350 kWh, a ładowanie odbywać się będzie zewnętrzną ładowarką Plug-in.

Dodatkowo, autobusy będą wyposażone w systemy informacyjne, w tym tablice LED oraz ekrany LCD/LED, a także ergonomiczną przestrzeń pasażerską z łatwym dostępem i komfortowymi siedzeniami.

Więcej szczegółów dotyczących przetargu można znaleźć na stronie przetargowej pod tym linkiem.

21 marca miało miejsce ofercie ofert na zakup kolejnych autobusów elektrycznych / fot, MZK Zamość
21 marca miało miejsce ofercie ofert na zakup kolejnych autobusów elektrycznych / fot, MZK Zamość

Komentarze